اخبار داغ

در گفت و گو با کارشناس سیاسی عنوان شد‏:

دولت و مردم دو اصل مهم در تحقق شعار سال/ امنیت روانی و اقتصادی سرمایه گذاران نقطه قوت برای پویایی بخش تولید است

دولت و مردم دو اصل مهم در تحقق شعار سال/ امنیت روانی و اقتصادی سرمایه گذاران نقطه قوت برای پویایی بخش تولید است
مجتبی قزاق میری گفت: دولت و مردم در حمایت از کالای ایرانی نقش پررنگی دارند و تحقق شعار سال نیز در گروه همکاری همه در حمایت از تولید است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از مجتبی قزاق میری؛ کارشناس سیاسی در گفت و گو با خبرنگار عصرهامون با اشاره به نقش مردم در تحقق شعار سال بیان کرد: مقام معظم رهبری با انتخاب شعار سال "تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین" دغدغه ها را مشخص تر و ریزتر بیان کردند، لذا باید از این شعار درس گرفت و چاره اندیشی اساسی شود، مردم به نوعی در تحقق شعار سال که از سوی رهبر معظم انقلاب مطرح شد  نقش مهم و اساسی دارند و مسئولان باید بسترهای لازم را برای تولید فراهم کرده، تا با استفاده از دانشگاه های دانش بنیان پشتیبانی های لازم را انجام دهند و باعث اشتغال آفرینی شوند.
 
وی افزود: مردم معتقدند دولت و حاکمیت نقش مهمی در حمایت از تولید و تحقق شعار سال دارند و البته مردم نیز باید در کنار دولت به تولید داخلی باور داشته باشند و در حمایت از تولیدکنندگان از خرید تولیدات خارجی بپرهیزند، که البته این هم مستلزم ارتقا کیفیت کالاهای داخلی است.
 
و ادامه داد: به برکت خون شهدا بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب، استقلال و اقتدار سیاسی ایران اسلامی و ملت ایران محقق شد اما برای رسیدن به استقلال و اقتدار اقتصادی همچنان باید مجاهدت ها و تلاش های همگانی و جهادی ادامه یابد و ما دانشگاهیان نیز باید گام هایی را در این ارتباط برداریم تا با همکاری و مشارکت با تمامی دست اندرکاران شعار سال محقق شود.
 
کارشناس سیاسی با اشاره به حمایت از تولید داخلی با جذب سرمایه گذاران تصریح کرد: تولید داخلی نیاز به سرمایه گذاری دارد و سرمایه گذاران باید دغدغه ای برای سرمایه گذاری نداشته باشند تا از این طریق تولید در کشور ما رونق یابد.
 
امنیت روانی و اقتصادی سرمایه گذاران نقطه قوت برای پویایی بخش تولید است

وی گفت: امنیت روانی و اقتصادی سرمایه گذاران و افزایش حس اعتماد آنان می تواند نقطه قوتی برای پویایی این بخش باشد، باید توجه داشت که پیشگیری از واردات برخی کالاهای مشابه تولید داخل باید در دستور کار و جزء درخواست ها از سطوح ملی باشد.
 
وی ادامه داد: شعار امسال مسئولیت مدیران و مسئولان ارشد و متوسط کشور و همچنین دانشگاه ها را نشانه گرفته تا برای عزت، استقلال، سربلندی و رفع گرفتاری های معیشت مردم ایران با تدبیر، تلاش مضاعف و دقیق باعث تولید بیشتر و اشتغالزایی شده واز محصولات ایرانی حمایت کنند.
 
قزاق با اشاره به بهبود اشتغالزایی در کشور و رونق اقتصادی زمینه خودکفایی و تقویت قدرت بین المللی را به همراه دارد تشریح کرد: بدون تردید یکی از مهم‌ترین مشکلات فعلی حاکم بر کشور، مشکلات بخش تولید و چالش‌هایی است که تولید کنندگان با آن‌ها دست و پنجه نرم می‌کنند، مدیران دستگاه‌ها باید آسیب ها و موانع پیش‌روی تولید را شناسایی و پیشنهادات عملیاتی را در قالب برنامه‌های کمی و کیفی تهیه و ارائه کنند و یکی از پایه های مهم قدرت و استقلال اقتصادی، رفاه اجتماعی و مناسب شدن وضعیت معیشت آحاد مردم ایران اسلامی، توجه به تولید است که این امر بسیار مهمی است.
 
وی گفت: امروز در جنگ اقتصادی هستیم، سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی در خط مقدم جنگ اقتصادی نیاز به پشتیبانی دارند لذا این مهم باید توسط دستگاه های دولتی و حاکمیتی مورد توجه جدی قرار گیرد تا بابهبود اشتغالزایی در کشور و رونق اقتصادی، باعث خودکفایی و تقویت قدرت بین المللی شود .
 
این کارشناس سیاسی با اشاره به وظیفه مسئولین جهت تحقق شعار سال اذعان کرد: باید همکاری‌های لازم از بدنه مدیریتی تا اجرا در راستای تحقق شعار سال به کار گرفته شود تا تولید، اشتغال و مسئله دانش بنیان تحقق پیدا کند.
 
وی خاطرنشان کرد: جهت تحقق شعار سال علاوه بر تغییر رویه مسئولین اجرایی باید به سراغ قانونگذاران رفته و اصلاحات لازم را با استفاده از خرد جمعی اندیشمندان جامعه در قوانین جاری تجاری و اقتصادی کشور معمول و پس از انجام اصلاحات لازم در این قوانین و مقررات و مسدود نمودن راه‌های سوء استفاده و باز کردن مسیرهای بهبود می‌توان به تحقق شعار سال جاری امیدوارتر شد.
 
انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون,
,
,
,
,
,
,
,
, امنیت روانی و اقتصادی سرمایه گذاران نقطه قوت برای پویایی بخش تولید است, امنیت روانی و اقتصادی سرمایه گذاران نقطه قوت برای پویایی بخش تولید است,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه