اخبار داغ

انتظار از تیم آزاد بیشتر بود اما در فرنگی عملکرد بهتری داشتیم

رضایی: بچه‌های کشتی توجه می‌خواهند/ امکان حضور پرقدرت در المپیک ناشنوایان برزیل را نداشتیم

رضایی: بچه‌های کشتی توجه می‌خواهند/ امکان حضور پرقدرت در المپیک ناشنوایان برزیل را نداشتیم
نایب قهرمان المپیک 2004 آتن گفت: انتظار از تیم آزاد بیشتر بود اما در فرنگی عملکرد بهتری داشتیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علیرضا رضایی نایب قهرمان کشتی المپیک آتن در خصوص حضورش در انجمن کشتی ناشنوایان اظهار داشت: نزدیک سه سال و اندی هست که این مسئولیت را قبول کردم، جا دارد از بابک اسدی یاد کنم که قبل از من رئیس انجمن کشتی ناشنوایان بود که به رحمت خدا رفت و زحمات زیادی برای این عزیزان کشید. بعد از آنکه این مسئولیت را قبول کردم، همزمان شد با شروع کرونا و متاسفانه نتوانستیم مسابقات جهانی و بین‌المللی را داشته باشیم. به این ترتیب بعد ازآنکه قهرمان کشوری را برگزار کردیم تمام رویدادها تعطیل شد و مبنا را همان مسابقات گذاشتیم. سال بعدش مسابقات قهرمانی جهان در ترکیه برگزار شد که با اردوهای ضعیف و محدود در مسابقات شرکت کردیم با این وجود در آزاد و فرنگی نتایج نسبتا خوبی کسب کردیم و در هر دو رده بزرگسالان نایب قهرمان جهان شدیم. در رده جوانان نیز در بخش فرنگی دوم و در آزاد سوم شدیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی با اشاره با برگزاری المپیک ناشنوایان در برزیل تاکید کرد: با توجه به شرایطی که بود، امکان حضور پرقدرت در مسابقات وجود نداشت. بلافاصله مسابقات قهرمان کشوری را با مساعدت تیشه گران رئیس فدراسیون برگزار کردیم. این رقابت‌ها آذرماه برگزار شد و از دی اردوها استارت خورد. حدودا 9-10 مرحله تا المپیک اردو داشتیم. انصافا چه در آزاد و چه در فرنگی سرمربیان و مدیران تیم بسیار زحمت کشیدند. علی زندی هم مثل گذشته کمک حال ما در تیم ناشنوایان بود.

,

رضایی ادامه داد: سال گذشته در فرنگی دوم شده بودیم و با توجه به اینکه محسن سوریان سرمربی پیشین ما، سرمربی تیم کشتی نوجوانان شده بود، علی اشکانی جایگزین او شد که بسیار هم خوب عمل کرد و با نتایج درخشان کار به پایان رسید. جمشید خیرآبادی هم مدیر تیم بود. در آزاد رضا لایق و همکارانش که پارسال موفق به کسب ۲ طلا شده بودند، امسال یک طلا گرفتیم. البته با توجه به تغییر اوزان المپیکی، یکی از طلایی‌های ما مجبور به تغییر وزن شد. ضمن اینکه به دلیل عدم اعزام یکی از کشتی‌گیران، ما در رشته آزاد با 7 نفر راهی برزیل شدیم و 7 مدال هم گرفتیم، البته انتظار از تیم آزاد بیشتر بود اما در فرنگی عملکرد بهتری داشتیم. ضمن اینکه انصافا سطح مسابقات در کشتی ناشنوایان بالاست.

,

سرمربی پیشین تیم کشتی امید با تاکید بر اینکه داوری‌ها در المپیک برزیل خیلی رضایت‌بخش نبود، گفت: علاوه بر اینکه یکی از کشتی‌گیران‌مان آسیب دید، فینال وزن 86 کیلو هم مشکل داوری داشت.

,

 

,

علیرضا رضایی که یکی از میهمانان برنامه دایره طلایی روز سی و یکم اردیبهشت 1401 بود، نیاز کشتی ناشنوایان را توجه دانست و عنوان کرد: مهمترین نیاز ورزش ناشنوایان، توجه بیشتر است،. این ورزشکاران اگر مورد حمایت قرار گیرند بهتر می‌توانند توانایی‌های خود را نشان دهند، البته این شرایط برای سایر کشتی‌گیران هم حکمفرماست، اما در بخش ناشنوایان شرایط آنها ویژه‌تر است. آنها مجبورند ساعت‌های طولانی کار کنند و بعد به ورزش قهرمانی بپردازند. 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه