اخبار داغ

تلاش مسئولان برای جلوگیری از تخلفات؛

تنور داغ تخلفات نانوایی‌ها سرد می‌شود/ ابطال مجوز در انتظار واحدهای متخلف

تنور داغ تخلفات نانوایی‌ها سرد می‌شود/ ابطال مجوز در انتظار واحدهای متخلف
دادستان گرگان از برخورد سریع و قاطع با اخلال کنندگان در حوزه آرد و نان در شهرستان گرگان خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از گلستان ما؛ موضوع مردمی سازی یارانه ها و افزایش خرید قیمت تضمینی گندم از یک سو و قطع سهمیه آرد یارانه ای صنف و صنعت از سویی دیگر بهانه ای شده که برخی از نانوایی های متخلف خارج از نوبت نسبت به تعطیلی زودهنگام خبازی خود اقدام کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, گلستان ما,

این مسئله نیز باعث شده که صف هایی نانوایی در برخی از نقاط شهر به وجود بیاورد و همزمانی این صف ها با اجرای طرح اقتصادی دولت باعث دلنگرانی شهروندان از اقدامات دولت شده است.

,

این مسائل باعث شد که در جلسه هم اندیشی با نماینده خبازان استان این چالش ها مورد نقد و بررسی قرار گیرد، بنا به گفته سید محمد دهنوی، معاون اقتصادی استاندار گلستان در برخورد با تخلفات آرد و نان قاطعانه برخورد خواهد شد.

,

دهنوی می گوید:یکی از نکاتی که باید تذکر جدی بدهم این است که در فصل برداشت گندم مجوزات خروج گندم از  استان در قال مجموعه یا فردی لغو شده و کسی اجازه خروج گندم را ندارد.

,

وی یادآور شد: شلوغی صف های نان، تعطیلی بی دلیل و خارج از نوبت موضوعاتی مطرح شد در این جلسه هم اندیشی بود و فرآینده تامین مهمترین قوت مردم که نان است در اولویت کار دولت قرار دارد و به زودی  برنامه ای برای مدیریت خبازان سطح استان اقدام می شود.

,

این مقام مسئول تاکید کرد:خط قرمز ما مسئله نان مردم است و تاکید کردیم که خبازان امانت دار مردم هستند و این سهمیه مردم است و امیدواریم تا چند روز آینده صف های نان شلوغی دیگر شاهد نباشیم.

,

دادستان مرکز استان نیز امروز در جلسه کارگروه آرد و نان استانداری گلستان تاکید کرد که  همه فعالانه حوزه آرد و نان  باید کمک کنند یارانه آرد به دست مردم برسد.

,

محمود اسپانلو می گوید: در دستگاه قضایی برنمی تابیم فردی که امانتدار مردم در این حوزه است خیانت کند و اگر کسی بی رحمانه در این حوزه اخلال ایجاد کنند ما نیز بی رحمانه با آنان برخورد می کنیم .

,

اسپانلو خطاب به اتحادیه خبازان و فعالان شبکه توزیع آرد دولتی گفت: شما به عنوان متولیان و فعالان این حوزه بهتر از همه می توانید بگویید آردهای دولتی کجا می رود و یا علت شلوغی نانوایی ها چیست، بنابر  باید خودتان ورود کنید و راه های نفوذ را ببندید  و هر جا نتوانستید به دادستان ها اعلام کنید تا ما برخورد کنیم.

,

وی ابراز داشت:  هر چند وظیفه برخورد با متخلفان در حوزه آرد و نان با تعزیرات است اما در شرایط حساس کنونی باید تک تک پرونده های این حوزه ابتدا به دادسرا ارجاع شود و اگر بررسی های ما نشان داد تخلف انجام‌شده  از مصادیق اخلال در بازار است و با متخلفان برخورد می کنیم و مجازات سنگینی در انتظار  مجرمان خواهد بود و همین جا قاطعانه اعلام می کنیم این تهدید نیست و برخورد عملی می کنیم.

,

این مقام مسئول متذکر شد:  اگر کوتاهی در  نظارت ها سبب عرضه خارج از شبکه آرد و شلوغی نانوایی ها شود با ناظران هم بدون اغماض  و بی درنگ برخورد می کنیم، ضابطین دادگستری و دستگاههای متولی مکلفند نسبت به افزایش نظارت ها بر حوزه آراد و نان و شناسایی متخلفین و گزارش به موقع به دادسرا اقدام کنند.

,

حال باید دید با برنامه جدید استانداری برای خبازان و همچنین خط و نشان دادستان مرکز استان گلستان به خبازان متخلف وضعیت مهمترین قوت مردم چه می شود و آیا این اقدامات می تواند نارضایتی های عمومی را در این خصوص کنترل کند یا خیر.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه