اخبار داغ

بازتاب سفر پیمان پاک به عمان در رسانه‌های خارجی؛

استقبال عمانی‌ها از توسعه تجارت میان این کشور با ایران

استقبال عمانی‌ها از توسعه تجارت میان این کشور با ایران
در آستانه سفر رئیس جمهور به عمان، پیمان پاک رئیس کل سازمان توسعه تجارت در رأس هیأت بلند پایه تجاری و بازاریابی به کشور عمان سفر کرد و دیدارهایی با مقامات اقتصادی این کشور داشت.
[

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی راه دانا؛ به نقل از سازمان توسعه تجارت ایران، در آستانه سفر رئیس جمهور به عمان، علیرضا پیمان پاک، معاون در وزیر و رئیس کل سازمان توسعه تجارت در رأس هیأت بلند پایه تجاری و بازاریابی به کشور عمان سفر کرد و دیدارهایی با وزرا و مقامات اقتصادی و تجاری این کشور داشت.

, شبکه اطلاع‌رسانی راه دانا؛,

در این سفر هیأت ایرانی که متشکل از تجار و بازاریابان بخش خصوصی بودند با همتایان عمانی خود دیدار و گفتگو داشتند. این سفر در آستانه سفر رئیس جمهور از آن حیث دارای اهمیت است که عمان به عنوان یک کشور دوست و همسایه می‌تواند شریک تجاری خوبی برای ایران به شمار رود و توسعه تجارت میان ۲ کشور به تقویت بخش خصوصی بینجامد.

,

این سفر ضمن بازتاب در رسانه‌های داخلی در رسانه‌های عربی زبان و عمانی نیز بازتاب داشت. این رسانه‌ها با مثبت ارزیابی کردن سفر هیأت ایرانی به عمان، به مذاکرات صورت گرفته و نتایج آن پرداخته و آن را دستاورد مهمی برای رونق تجارت میان عمان و ایران خواندند.

,

رسانه عربی زبان عمان نیوز با استقبال از این سفر نوشت: در دیدار علیرضا پیمان پاک، معاون وزیر و رئیس کل سازمان توسعه تجارت با صالح بن سعید المصن، معاون وزیر بازرگانی و صنعت عمان روابط متمایز ۲ کشور دوست، جنبه‌های همکاری‌های مشترک اقتصادی، آشنایی با فرصت‌های تجاری و نشست مشترک میان تجار ۲ کشور مورد بررسی قرار گرفت.

,

این رسانه همچنین به دیدار پیمان پاک با وزیر حمل و نقل، ارتباطات و فناوری اطلاعات عمان نیز اشاره کرد و در این زمینه نوشت: در این دیدار زمینه‌های همکاری ۲ طرف و راه‌های ارتقای آن به نفع ۲ کشور دوست بررسی شد.

,

رسانه عمان دیلی نیز این سفر و دیدارهای انجام شده را دستاورد مهمی در جهت همکاری‌های مشترک در خصوص موضوعات مورد علاقه ۲ کشور دوست خواند.

,

همچنین رسانه الوطن نیز در ارتباط با سفر پیمان پاک به عمان و دیدار با مقامات این کشور نوشت: ۲ طرف افزایش مبادلات تجاری بین سلطان نشین عمان و جمهوری اسلامی ایران و فرصت‌های سرمایه گذاری در این ۲ کشور را بررسی کردند.

,

الوطن به نقل از رضا بن جمعه الصالح، رئیس هیأت مدیره اتاق بازرگانی عمان نوشت: سفر هیأت تجاری ایرانی به سلطان نشین عمان بازتابی از تلاش‌های ۲ کشور دوست برای تقویت روابط برقرار شده و همچنین تقویت مبادلات تجاری با مرکزیت بخش خصوصی است تا بتواند از فرصت‌های موجود در ۲ کشور بهره مند شوند.

,

الوطن به نقل از رضا بن جمعه الصالح حجم مبادلات تجاری میان ایران و عمان را در پایان ژوئن ۲۰۲۰ حدود ۳۰۶ میلیون و ۴۲ هزار دلار آمریکا عنوان کرد که سهم صادرات ایران حدود ۱۳۱ میلیون دلار و سهم صادرات عمان ۱۷۵ میلیون دلار عنوان کرد.

,

مسقط پرس نیز به نقل از مقامات اتاق بازگانی و صنایع عمان نوشت: این دیدارها علاوه بر توسعه و تسهیل ساز و کارهای تجارت متقابل بین ۲ طرف در تلاش برای دستیابی به تنوع اقتصادی و رونق تجارت میان ۲ کشور ختم می‌شود.

,

رسانه عربی زبان الرویه نیز این دیدار را موجب رونق تجارت میان ۲ کشور دوست خواند. این سفر همچنین بازتابی مشابه در سایر رسانه‌های عربی زبان و عمانی از جمله عربی الیوم، صحافه الجدید و الشبیبه داشت.

,

رسانه انگلیسی زبان عمان آبزرور نیز در خصوص دیدارهای انجام شده در سفر پیمان پاک به عمان نوشت: در این دیدارها بر توسعه تجارت و تبادلات در زمینه‌های حمل و نقل، فناوری اطلاعات و ارتباطات و تجربیات تجاری بحث و تبادل نظر شده است.

,


انتهای پیام/

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه