اخبار داغ

سرپرست بهزیستی استان:

بیش از ۴۹ هزار خانواده در چهارمحال‌وبختیاری تحت پوشش بهزیستی هستند

بیش از ۴۹ هزار خانواده در چهارمحال‌وبختیاری تحت پوشش بهزیستی هستند
علی نصیری گفت: جمعیت خانوارهای تحت پوشش در این سازمان در این استان ۴۹ هزار و ۵۴۴، جمعیت تحت پوشش به فرد ۹۶ هزار و ۴۱۳ نفر و کل خانوارهای مستمری‌بگیر این سازمان در این استان نیز ۱۴ هزار و ۷۳۹ نفر است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی نصیری سرپرست بهزیستی چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: سازمان بهزیستی در عرصه‌های مختلف در راستای وظایفی که برعهده دارد در حال کار و فعالیت است.
وی افزود: پوشش اقدامات بهزیستی از قبل از تولد فرد آغاز و تا بعد از مرگ ادامه دارد، فعالیت‌های سازمان بهزیستی تنها مربوط به گروه خاصی نیست و عموم مردم را شامل می‌شود.
سرپرست بهزیستی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه حوزه توسعه، پیشگیری و درمان آسیب‌های اجتماعی به همه مردم جامعه مربوط است، ادامه داد: فعالیت‌های این بخش بیشتر براساس ارتقا سلامت روان و کاهش آسیب‌های اجتماعی است، این فعالیت‌های از طریق ارائه آموزش‌ها، همایش‌ها و ... انجام می‌شود.
نصیری عنوان کرد: بیش از 50 فعالیت اساسی که هر کدام حساسیت خاص خود را دارد، برعهده بهزیستی است.
وی درخصوص برخی فعالیت‌ها و پیگیری‌های شاخص در سال 1400 خاطرنشان کرد: ازجمله این موارد می‌توان به پیگیری و جذب اعتبار 6 میلیارد تومانی از محل مصوبات سفر رئیس محترم مجلس شورای اسلامی به استان جهت ایجاد اشتغال زنان سرپرست خانوار و انعقاد تفاهم نامه همکاری با دستگاههای اجرایی به منظور پیشبرد اهداف سازمان اشاره کرد.
سرپرست بهزیستی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: پیگیری جذب اعتبار برای برقراری مستمری افراد پشت نوبت، ایجاد اشتغال و واگذاری مسکن علاوه بر اعتبارات تخصیص داده شده، تجلیل از 44 فعال و خادم قرآنی جامعه هدف و اهداء 150 ویلچر با همکاری ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) به جامعه هدف از دیگر فعالیت‌های صورت گرفته در سال گذشته است.
نصیری درخصوص آمار و اطلاعات کلی سازمان بهزیستی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: جمعیت خانوارهای تحت پوشش در این سازمان 49 هزار و 544، جمعیت تحت پوشش به فرد 96 هزار و 413 نفر و کل خانوارهای مستمری بگیر این سازمان در این استان نیز 14 هزار و 739 نفر است.
وی افزود: همچنین 594 مرکز فعال دولتی و غیر دولتی و 327 مرکز غیر دولتی در چهارمحال و بختیاری مشغول به کار هستند.
سرپرست بهزیستی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: تعداد پرسنل مراکز غیر دولتی وابسته به این سازمان 2 هزار و 136 مورد، تعداد مراکز مثبت زندگی 36 مرکز و تعداد پرونده های واگذار شده به مراکز مثبت زندگی نیز 14 هزار و 88 مورد هستند.
 
انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, جهانبین نیوز؛,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه