اخبار داغ

رییس هیات ورزش‌های زورخانه‌ای خراسان شمالی عنوان کرد؛

تحول اخلاقی زندانیان بجنورد با ضرب آهنگ مرشدان/ ممنوعیت‌های قانونی و فرهنگی، سد پیش روی کسب درآمد برای ورزش زورخانه‌ای استان

تحول اخلاقی زندانیان بجنورد با ضرب آهنگ مرشدان/ ممنوعیت‌های قانونی و فرهنگی، سد پیش روی کسب درآمد برای ورزش زورخانه‌ای استان
الیاس امیرآبادی گفت: معاون هماهنگی زندان مرکزی بجنورد اذعان کرده است که اخلاق زندانیان زورخانه کار زندان بجنورد با ورود به انجام این ورزش متحول شده که این از نتایج اشعار بزرگان ادبیات فارسی و ضرب آهنگ مرشدان است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ الیاس امیرآبادی، رییس هیات ورزش‌های زورخانه ای و کشتی پهلوانی خراسان شمالی در گفت‌وگو با عصراترک درباره فعالیت ورزش زورخانه ای در استان اظهار کرد: در شهرستان بجنورد ( مرکز خراسان شمالی) سه زورخانه شامل زورخانه پوریای ولی، زورخانه آرش کمانگیر و زورخانه شهدای سپاه فعالیت دارند که زورخانه های پوریای ولی و آرش کمانگیر تحت مدیریت هیات ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی استان هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصراترک,

امیرآبادی همچنین با اشاره به اینکه زورخانه ارتش نیز فعال بود، گفت: با توجه به اینکه پادگان ارتش از حریم شهر بجنورد خارج شد، زورخانه این نهاد نیز غیرفعال شد و جایگزین دوباره ای نداشت.

وی یادآور شد: زورخانه شهرداری بجنورد نیز 10 سال قبل تخریب شد و امسال ساخت زورخانه ای جدید توسط شهرداری بجنورد در مجتمع ورزشی محله جوادیه آغاز شد.

افزون بر این، این مسئول عنوان کرد: در زندان مرکزی بجنورد نیز زورخانه ای احداث شده است که مربی و مرشد هیات ورزش زورخانه ای استان در این زورخانه برای زندانیان آموزش و تربیت زندانیان علاقمند به این رشته ورزشی را انجام می دهند.

وی خاطرنشان کرد: زورخانه زندان مرکزی بجنورد، مجرمان بسیاری را به خود جذب کرده است به گونه ای که حتی زندانیان جرایم سنگین نیز جذب این رشته ورزشی شده اند.

امیرآبادی افزود: برخی از این زندانیان، در مسابقات کشوری رشته زورخانه، میان زندانیان سایر استان ها مقام کسب کرده اند.

وی یادآور شد: معاون هماهنگی زندان مرکزی بجنورد اذعان کرده است که اخلاق زندانیان زورخانه کار زندان بجنورد با ورود به انجام این ورزش متحول شده که این از نتایج اشعار بزرگان ادبیات فارسی و ضرب آهنگ مرشدان است.

رییس هیات ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی خراسان شمالی در ادامه درباره فعالیت ورزش زورخانه ای در سایر شهرستان های خراسان شمالی نیز اظهار کرد: در شهرستان شیروان یک زورخانه فعال وجود دارد همچنین یک زورخانه نیز در دست ساخت است که امیدوار هستیم سرانجام در نیمه نخست امسال به بهره برداری برسد.

وی گفت: در شهرستان مانه و سملقان، در شهر آشخانه نیز یک زورخانه در دست ساخت است که احتمال دارد تا پایان سال جاری به بهره برداری برسد.

امیرآبادی افزود: در شهرستان گرمه زورخانه شهدای گرمه فعالیت دارد و این در حالی است که در شهرستان جاجرم هنوز زورخانه ای فعال و بهره برداری نشده است.

وی خاطرنشان کرد: در شهرستان جاجرم سال ها است که احداث زورخانه ای شروع شده است، با این وجود، پیشرفت فیزیکی آن به علت فقدان اعتبار، در حد پی سازی ساختمان باقیمانده است.

این مسئول به شهرستان فاروج اشاره کرد و گفت: تنها سالن زورخانه شهر فاروج، طی مدت بسیاری به علت کمبود اعتبارات برای تامین امتیازات آب، برق و گاز آن غیر فعال باقی مانده بود که سرانجام با همراهی خیران این شهر این امتیازات خریداری شدند.

وی افزود: بر اساس قول های داده شده، امیدوار هستیم به زودی فعالیت این زورخانه آغاز شود.

امیرآبادی همچنین بیان کرد: در شهر اسفراین نیز یک زورخانه قدیمی فعال است که در حال حاضر زورخانه کاران این سالن، اشخاص سن بالا هستند و نونهالان و نوجوانان در این زورخانه حضور ندارند.

وی به بخش بام و صفی آباد شهرستان اسفراین نیز اشاره و عنوان کرد: در این بخش یک زورخانه به علت نبود اعتبارات برای خریداری امتیازات آب، برق و گاز غیر فعال باقیمانده است.

رییس هیات ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: در شهرستان راز و جرگلان نیز یک زورخانه در دست ساخت وجود دارد که پیشرفت فیزیکی آن بسیار کم است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه اخیرا با مدیرکل ورزش و جوانان استان درباره تکمیل و بهره برداری زورخانه های غیر فعال و زورخانه های در دست احداث شهرستان ها گفت و گویی داشته ام، گفت: این مدیرکل قول پیگیری برای تامین اعتبارات لازم به منظور تکمیل و بهره برداری از این فضاهای ورزشی را داده اند.

در عین حال، امیرآبادی، ورود به فدراسیون ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی کشور در زمینه گزارش گیری سالانه با هدف تکمیل و بهره برداری از زورخانه های در دست احداث استان ها نیز اشاره و بیان کرد: هرساله این گزارش گیری از سوی فدراسیون از هیات های این ورزش در استان ها انجام می شود که با این وجود، تا به کنون هیچ حمایت مالی در این زمینه انجام نشده است.

وی همچنین خاطرنشان کرد: این هیات در سال جاری به برآورد مالی تامین نیازهای تجهیزاتی و انجام مرمت و نگهداری از سالن های زورخانه های فعال در سطح شهرستان های خراسان شمالی اقدام کرده که اعتبار مورد نیاز برای رفع آنها 300 میلیون تومان برآورد شده و به فدراسیون اعلام شده است که امیدوار هستیم به استان اختصاص داده شود.

امیرآبادی در بخش دیگری از سخن خود به ارتقای هشت پله ای هیات ورزش های زورخانه ای استان در رده بندی هیات های ورزش های زورخانه ای کشور در سال 98 نیز اشاره و عنوان کرد: رتبه این هیات استانی به جایگاه پانزدهم رده بندی فدراسیون ورزش های زورخانه ای کشور رسید.

وی افزود: هرچند هنوز آخرین رده بندی اعلام نشده است، با این وجود، پیش بینی می کنیم این هیات استانی در رده بندی استان ها ارتقا یافته باشد.

رییس هیات ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی خراسان شمالی در ادامه با تصریح بر این مطلب که با تلاش های هیات ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی خراسان شمالی، جایگاه رده بندی این هیات طی سه سال اخیر، ارتقای چشمگیری داشته است، گفت: با این وجود، اختصاص سهم بودجه ای به این هیات طی سال های 99 و 1400 برای اموری از جمله پرداخت حقوق مربیان، باشگاه داری و اعزام زورخانه کاران به مسابقات فقط 20 میلیون تومان بوده است.

وی خاطرنشان کرد: تا به کنون امور مالی این هیات را از جیب خود و کمک مالی پیشکسوتان استان چرخانده ام.

امیرآبادی افزود: حتی دستگاه های اجرایی استان نیز در زمینه کمک برای اختصاص وسیله نقلیه به منظور اعزام زورخانه کاران به مسابقات هیچ کمک و حمایتی نداشتند.

وی یادآور شد: به زودی باید شش ملی پوش ورزشکار زورخانه ای استان به اردو اعزام شوند اما هیات مبلغی برای اعزام آنها ندارد.

این مسئول یادآور شد: برای تحقق اقتصاد ورزشی برای این هیات، در دوره مدیریت استاندار پیشین با وی گفت و گوهایی داشتم و پیشنهاداتی را ارائه دادم که در نهایت استاندار پیشین پیشنهاد کرد تا زمین های بلااستفاده مجموعه ورزشی شهید علیدخت بجنورد با همراهی خیران به فضای تجاری تبدیل شوند و در اختیار هیات های ورزشی مرکز استان قرار گیرند تا به منبع درآمدی برای هیات های ورزشی استان تبدیل شوند.

وی افزود: استاندار پیشین اعلام کرد که استانداری به شهرداری بجنورد نامه نگاری خواهد کرد تا مجوز تغییر کاربری برای این زمین ها صادر شوند، با این وجود، اداره کل ورزش و جوانان استان با این بهانه که این اقدام استانداری به لحاظ قانونی قابلیت اجرایی ندارد با انجام آن مخالفت کرد و سرانجام این پیشنهاد عملیاتی نشد.

در عین حال، امیرآبادی تصریح کرد: حتی این هیات به اداره کل ورزش و جوانان استان پیشنهاد داد و درخواست کرد که برای اجاره دادن سالن های زورخانه های استان به سایر رشته های ورزشی زنان و مردان در ساعات غیر تمرینی و ورزشی زورخانه کاران موافقت کند که با این وجود، اداره کل با اجرایی شدن آن مخالفت کرد.

وی اعلام کرد: تا به کنون ممنوعیت های قانونی و فرهنگی در استان اجازه نداده است که هیات ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی استان برای تامین نیازهای مالی خود درآمدزایی داشته باشد و تحقق اقتصاد ورزش را عملیاتی کند.

رییس هیات ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی خراسان شمالی گفت: این در حالی است که تا به کنون حداقل نتوانستیم به مرشدهای فعال در زورخانه های استان پرداخت حقوق و یا جبران زحمت داشته باشیم.

وی گفت: مرشدهای ورزش زورخانه ای استان، دِلی و از روی علاقه به این رشته در سالن ها ضرب می نوازند درحالیکه ارتعاش ضرب ها سرانجام به کلیه های آنان آسیب خواهد زد همانطور که مرشد محمد فرنود، پس از سال ها ضرب نوازی در زورخانه دیالیزمی شد و به علت عارضه کلیه فوت کرد.

افزون بر این، امیرآبادی یادآور شد: با وضعیت حمایت مالی بسیار ضعیف دولتی به این هیات ورزشی، نتوانسته ایم مربیان بیشتری را برای آموزش در زورخانه ها جذب کنیم.

وی گفت: تعداد مربیان دارای مدرک در استان در این رشته ورزشی بیش از 30 نفر هستند درحالیکه در حال حاضر فقط شش مربی در زورخانه های استان آموزش می دهند که این اشتغال آنها نه بر اساس دریافت حقوق بلکه از روی عشق و علاقه است.

رییس هیات ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی خراسان شمالی در خاتمه درباره جذب نونهالان، نوجوانان و جوانان به این رشته ورزشی در استان نیز اظهار کرد: در سال 98 مسئولیت مدیریت هیات ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی استان به بنده محول شد.

وی گفت: با پذیرش این مسئولیت قول دادم که سالانه 200 علاقمند جدید در سنین پایه را به این ورزش جذب کنم.

امیرآبادی بیان کرد: در همین راستا، برای آشنایی نونهالان، نوجوانان و جوانان به این رشته ورزشی، دعوت کردم تا اردوهای تیم ملی در خراسان شمالی برگزار شوند که در سال 98 اردوی تیم ملی ورزش های زورخانه ای در بجنورد برگزار شد.

وی عنوان کرد: پس از آن با اداره کل آموزش و پرورش استان وارد گفت و گو شدم تا این اداره کل اجازه دهد این هیات و مروجان این هیات در مدارس استان به آشنایی دانش آموزان و خانواده های آنان با این رشته ورزشی اقدام کنند که خوشبختانه مورد استقبال این نهاد قرار گرفت و منجر به عقد تفاهم نامه شد.

رییس هیات ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی خراسان شمالی افزود: اجازه گرفتم که ورزش صبحگاهی در مدارس هدف با ضرب آهنگ مرشدها انجام شوند که اجرایی شد.

وی خاطرنشان کرد: با این وجود، شیوع بیماری کرونا در سال 98 ادامه اجرای این برنامه را معطل گذاشت.

امیرآبادی بیان کرد: اخیرا با بازگشایی دوباره مدارس اجرای ادامه این برنامه را از سر گرفته ایم به گونه ای که دانش آموزان چهار مدرسه در بجنورد را به زورخانه های بجنورد دعوت کردیم.

 

انتهای پیام/

,

امیرآبادی همچنین با اشاره به اینکه زورخانه ارتش نیز فعال بود، گفت: با توجه به اینکه پادگان ارتش از حریم شهر بجنورد خارج شد، زورخانه این نهاد نیز غیرفعال شد و جایگزین دوباره ای نداشت.

,

وی یادآور شد: زورخانه شهرداری بجنورد نیز 10 سال قبل تخریب شد و امسال ساخت زورخانه ای جدید توسط شهرداری بجنورد در مجتمع ورزشی محله جوادیه آغاز شد.

,

افزون بر این، این مسئول عنوان کرد: در زندان مرکزی بجنورد نیز زورخانه ای احداث شده است که مربی و مرشد هیات ورزش زورخانه ای استان در این زورخانه برای زندانیان آموزش و تربیت زندانیان علاقمند به این رشته ورزشی را انجام می دهند.

,

وی خاطرنشان کرد: زورخانه زندان مرکزی بجنورد، مجرمان بسیاری را به خود جذب کرده است به گونه ای که حتی زندانیان جرایم سنگین نیز جذب این رشته ورزشی شده اند.

,

امیرآبادی افزود: برخی از این زندانیان، در مسابقات کشوری رشته زورخانه، میان زندانیان سایر استان ها مقام کسب کرده اند.

,

وی یادآور شد: معاون هماهنگی زندان مرکزی بجنورد اذعان کرده است که اخلاق زندانیان زورخانه کار زندان بجنورد با ورود به انجام این ورزش متحول شده که این از نتایج اشعار بزرگان ادبیات فارسی و ضرب آهنگ مرشدان است.

,

رییس هیات ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی خراسان شمالی در ادامه درباره فعالیت ورزش زورخانه ای در سایر شهرستان های خراسان شمالی نیز اظهار کرد: در شهرستان شیروان یک زورخانه فعال وجود دارد همچنین یک زورخانه نیز در دست ساخت است که امیدوار هستیم سرانجام در نیمه نخست امسال به بهره برداری برسد.

,

وی گفت: در شهرستان مانه و سملقان، در شهر آشخانه نیز یک زورخانه در دست ساخت است که احتمال دارد تا پایان سال جاری به بهره برداری برسد.

,

امیرآبادی افزود: در شهرستان گرمه زورخانه شهدای گرمه فعالیت دارد و این در حالی است که در شهرستان جاجرم هنوز زورخانه ای فعال و بهره برداری نشده است.

,

وی خاطرنشان کرد: در شهرستان جاجرم سال ها است که احداث زورخانه ای شروع شده است، با این وجود، پیشرفت فیزیکی آن به علت فقدان اعتبار، در حد پی سازی ساختمان باقیمانده است.

,

این مسئول به شهرستان فاروج اشاره کرد و گفت: تنها سالن زورخانه شهر فاروج، طی مدت بسیاری به علت کمبود اعتبارات برای تامین امتیازات آب، برق و گاز آن غیر فعال باقی مانده بود که سرانجام با همراهی خیران این شهر این امتیازات خریداری شدند.

,

وی افزود: بر اساس قول های داده شده، امیدوار هستیم به زودی فعالیت این زورخانه آغاز شود.

,

امیرآبادی همچنین بیان کرد: در شهر اسفراین نیز یک زورخانه قدیمی فعال است که در حال حاضر زورخانه کاران این سالن، اشخاص سن بالا هستند و نونهالان و نوجوانان در این زورخانه حضور ندارند.

,

وی به بخش بام و صفی آباد شهرستان اسفراین نیز اشاره و عنوان کرد: در این بخش یک زورخانه به علت نبود اعتبارات برای خریداری امتیازات آب، برق و گاز غیر فعال باقیمانده است.

,

رییس هیات ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: در شهرستان راز و جرگلان نیز یک زورخانه در دست ساخت وجود دارد که پیشرفت فیزیکی آن بسیار کم است.

,

وی در ادامه با اشاره به اینکه اخیرا با مدیرکل ورزش و جوانان استان درباره تکمیل و بهره برداری زورخانه های غیر فعال و زورخانه های در دست احداث شهرستان ها گفت و گویی داشته ام، گفت: این مدیرکل قول پیگیری برای تامین اعتبارات لازم به منظور تکمیل و بهره برداری از این فضاهای ورزشی را داده اند.

,

در عین حال، امیرآبادی، ورود به فدراسیون ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی کشور در زمینه گزارش گیری سالانه با هدف تکمیل و بهره برداری از زورخانه های در دست احداث استان ها نیز اشاره و بیان کرد: هرساله این گزارش گیری از سوی فدراسیون از هیات های این ورزش در استان ها انجام می شود که با این وجود، تا به کنون هیچ حمایت مالی در این زمینه انجام نشده است.

,

وی همچنین خاطرنشان کرد: این هیات در سال جاری به برآورد مالی تامین نیازهای تجهیزاتی و انجام مرمت و نگهداری از سالن های زورخانه های فعال در سطح شهرستان های خراسان شمالی اقدام کرده که اعتبار مورد نیاز برای رفع آنها 300 میلیون تومان برآورد شده و به فدراسیون اعلام شده است که امیدوار هستیم به استان اختصاص داده شود.

,

امیرآبادی در بخش دیگری از سخن خود به ارتقای هشت پله ای هیات ورزش های زورخانه ای استان در رده بندی هیات های ورزش های زورخانه ای کشور در سال 98 نیز اشاره و عنوان کرد: رتبه این هیات استانی به جایگاه پانزدهم رده بندی فدراسیون ورزش های زورخانه ای کشور رسید.

,

وی افزود: هرچند هنوز آخرین رده بندی اعلام نشده است، با این وجود، پیش بینی می کنیم این هیات استانی در رده بندی استان ها ارتقا یافته باشد.

,

رییس هیات ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی خراسان شمالی در ادامه با تصریح بر این مطلب که با تلاش های هیات ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی خراسان شمالی، جایگاه رده بندی این هیات طی سه سال اخیر، ارتقای چشمگیری داشته است، گفت: با این وجود، اختصاص سهم بودجه ای به این هیات طی سال های 99 و 1400 برای اموری از جمله پرداخت حقوق مربیان، باشگاه داری و اعزام زورخانه کاران به مسابقات فقط 20 میلیون تومان بوده است.

,

وی خاطرنشان کرد: تا به کنون امور مالی این هیات را از جیب خود و کمک مالی پیشکسوتان استان چرخانده ام.

,

امیرآبادی افزود: حتی دستگاه های اجرایی استان نیز در زمینه کمک برای اختصاص وسیله نقلیه به منظور اعزام زورخانه کاران به مسابقات هیچ کمک و حمایتی نداشتند.

,

وی یادآور شد: به زودی باید شش ملی پوش ورزشکار زورخانه ای استان به اردو اعزام شوند اما هیات مبلغی برای اعزام آنها ندارد.

,

این مسئول یادآور شد: برای تحقق اقتصاد ورزشی برای این هیات، در دوره مدیریت استاندار پیشین با وی گفت و گوهایی داشتم و پیشنهاداتی را ارائه دادم که در نهایت استاندار پیشین پیشنهاد کرد تا زمین های بلااستفاده مجموعه ورزشی شهید علیدخت بجنورد با همراهی خیران به فضای تجاری تبدیل شوند و در اختیار هیات های ورزشی مرکز استان قرار گیرند تا به منبع درآمدی برای هیات های ورزشی استان تبدیل شوند.

,

وی افزود: استاندار پیشین اعلام کرد که استانداری به شهرداری بجنورد نامه نگاری خواهد کرد تا مجوز تغییر کاربری برای این زمین ها صادر شوند، با این وجود، اداره کل ورزش و جوانان استان با این بهانه که این اقدام استانداری به لحاظ قانونی قابلیت اجرایی ندارد با انجام آن مخالفت کرد و سرانجام این پیشنهاد عملیاتی نشد.

,

در عین حال، امیرآبادی تصریح کرد: حتی این هیات به اداره کل ورزش و جوانان استان پیشنهاد داد و درخواست کرد که برای اجاره دادن سالن های زورخانه های استان به سایر رشته های ورزشی زنان و مردان در ساعات غیر تمرینی و ورزشی زورخانه کاران موافقت کند که با این وجود، اداره کل با اجرایی شدن آن مخالفت کرد.

,

وی اعلام کرد: تا به کنون ممنوعیت های قانونی و فرهنگی در استان اجازه نداده است که هیات ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی استان برای تامین نیازهای مالی خود درآمدزایی داشته باشد و تحقق اقتصاد ورزش را عملیاتی کند.

,

رییس هیات ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی خراسان شمالی گفت: این در حالی است که تا به کنون حداقل نتوانستیم به مرشدهای فعال در زورخانه های استان پرداخت حقوق و یا جبران زحمت داشته باشیم.

,

وی گفت: مرشدهای ورزش زورخانه ای استان، دِلی و از روی علاقه به این رشته در سالن ها ضرب می نوازند درحالیکه ارتعاش ضرب ها سرانجام به کلیه های آنان آسیب خواهد زد همانطور که مرشد محمد فرنود، پس از سال ها ضرب نوازی در زورخانه دیالیزمی شد و به علت عارضه کلیه فوت کرد.

,

افزون بر این، امیرآبادی یادآور شد: با وضعیت حمایت مالی بسیار ضعیف دولتی به این هیات ورزشی، نتوانسته ایم مربیان بیشتری را برای آموزش در زورخانه ها جذب کنیم.

,

وی گفت: تعداد مربیان دارای مدرک در استان در این رشته ورزشی بیش از 30 نفر هستند درحالیکه در حال حاضر فقط شش مربی در زورخانه های استان آموزش می دهند که این اشتغال آنها نه بر اساس دریافت حقوق بلکه از روی عشق و علاقه است.

,

رییس هیات ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی خراسان شمالی در خاتمه درباره جذب نونهالان، نوجوانان و جوانان به این رشته ورزشی در استان نیز اظهار کرد: در سال 98 مسئولیت مدیریت هیات ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی استان به بنده محول شد.

,

وی گفت: با پذیرش این مسئولیت قول دادم که سالانه 200 علاقمند جدید در سنین پایه را به این ورزش جذب کنم.

,

امیرآبادی بیان کرد: در همین راستا، برای آشنایی نونهالان، نوجوانان و جوانان به این رشته ورزشی، دعوت کردم تا اردوهای تیم ملی در خراسان شمالی برگزار شوند که در سال 98 اردوی تیم ملی ورزش های زورخانه ای در بجنورد برگزار شد.

,

وی عنوان کرد: پس از آن با اداره کل آموزش و پرورش استان وارد گفت و گو شدم تا این اداره کل اجازه دهد این هیات و مروجان این هیات در مدارس استان به آشنایی دانش آموزان و خانواده های آنان با این رشته ورزشی اقدام کنند که خوشبختانه مورد استقبال این نهاد قرار گرفت و منجر به عقد تفاهم نامه شد.

,

رییس هیات ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی خراسان شمالی افزود: اجازه گرفتم که ورزش صبحگاهی در مدارس هدف با ضرب آهنگ مرشدها انجام شوند که اجرایی شد.

,

وی خاطرنشان کرد: با این وجود، شیوع بیماری کرونا در سال 98 ادامه اجرای این برنامه را معطل گذاشت.

,

امیرآبادی بیان کرد: اخیرا با بازگشایی دوباره مدارس اجرای ادامه این برنامه را از سر گرفته ایم به گونه ای که دانش آموزان چهار مدرسه در بجنورد را به زورخانه های بجنورد دعوت کردیم.

,

 

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه