اخبار داغ

کارشناس حوزه بین‌الملل:

نقش‌آفرینی آمریکا و اسرائیل در پشت پرده پیوستن فنلاند و سوئد به ناتو

نقش‌آفرینی آمریکا و اسرائیل در پشت پرده پیوستن فنلاند و سوئد به ناتو
کارشناس حوزه بین‌الملل، نقش آمریکا و رژیم صهیونیستی را در پیوستن فنلاند و سوئد به ناتو مهم برشمرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عابد اکبری، کارشناس حوزه بین‌الملل در گفت‌وگو با شبکه خبری تهران‌نیوز با تحلیل عضویت فنلاند و سوئد در ناتو و سایر کشورها با این موضوع اظهار کرد: آمریکا و غرب پروژه روس‌هراسی را کلید زده‌اند و در این راستا متحدین غربی ناتو در پی ترمیم شکافی هستند که در دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ ایجاد شده بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه خبری تهران‌نیوز,
 
,
وی با بیان اینکه کشورهای غربی اختلافات جدی داشته باشند آمریکایی‌ها با حمایت از فنلاند و سوئد درصدد هستند جایگاه متزلزل خود را میان متحدین غربی عضو ناتو به دست آورند، بیان کرد: آمریکا قدرت گذشته را ندارد و پروژه پیوستن فنلاند و سوئد به ناتو در راستای بازیابی قدرت پوشالی آمریکا تعریف می‌شود.
,
 
,
این کارشناس حوزه بین‌الملل یادآور شد: برخی کشورهای منطقه خاورمیانه تحلیل غلطی از پیوستن فنلاند و سوئد به ناتو دارند و این موضوع را در راستای منافع این کشورها ارزیابی می‌کنند، در حالی که دو کشور فنلاند و سوئد با پیوستن به ناتو ریسک خطرناکی پذیرفته‌اند و آن احساسا خطری است که روسیه دارد.
,
 
,
اکبری در پاسخ به این سوال که نقش آمریکا و رژیم صهیونیستی را در پیوستن فنلاند و سوئد به ناتو چگونه ارزیابی می‌کنید؟ گفت: آمریکا و غرب قطعاً پشت پرده این پروژه قرار دارند و آمریکا بازیگر اصلی آن محسوب می‌شود.
,
 
,
وی مطرح کرد: آمریکا در تقابل با روسیه هر اقدامی لازم باشد انجام می‌دهد تا کشورهای مخالف روسیه را به ناتو نزدیک کند.
,
 
,
این کارشناس حوزه بین‌الملل با تأکید بر اینکه پازل اصلی پیوستن کشورهای مخالف روسیه به ناتو از آمریکا نشأت می‌گیرد، عنوان کرد: در این میان رژیم غاصب صهیونیستی با شیطان‌صفتی دنبال تحریک آمریکا برای تقابل نظامی با روسیه است و پیوستن فنلاند و سوئد به ناتو هم در این راستا تعریف می‌شود.
,
 
,
انتهای پیام/*
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه