اخبار داغ

مسئول واحد فراهم آوری اعضای پیوندی مرکز آموزشی درمانی الزهرا(س) مطرح کرد؛

کاهش آمار اهدا و پیوند اعضا در کشور پس از همه گیری کرونا/ ۴۰۰ نفر در استان در لیست دریافت کلیه هستند

کاهش آمار اهدا و پیوند اعضا در کشور پس از همه گیری کرونا/ ۴۰۰ نفر در استان در لیست دریافت کلیه هستند
مسئول واحد فراهم آوری اعضای پیوندی مرکز آموزشی درمانی الزهرا(س) گفت: به دلیل شیوع کرونا، آمار اهدا و پیوند اعضا در کشور و استان اصفهان افت شدیدی داشته است، موارد آلوده به کرونا یا عفونی طبق پروتکل وزارت بهداشت باید کنار گذاشته شود و اعضای آن‌ها اهدا نمی‌شود. اکنون موارد مرگ مغزی در کل بیمارستان‌های استان شناسایی می‌شوند، بعد از رضایت خانواده برای اهدای عضو و انجام مراحل بعدی به بیمارستان الزهرا(س) منتقل می‌شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مریم خلیفه ‌سلطانی در گفت‌وگو با خبرنگار صاحب نیوز؛ با اشاره به روز ملی اهدای عضو، اظهار کرد: فرهنگ‌سازی برای اهدای عضو احتیاج به کار مداوم و پر تکرار است در زمان‌هایی مثل همه‌گیری کرونا، اهدای عضو کمتر انجام شده و اعضایی که قابل پیوند هستند به خاک سپرده می‌شوند که زندگی بیماران نیازمند را به شدت تحت‌تأثیر قرار می‌دهد. اما داوطلبان اهدای عضو می‌توانند پس از ثبت‌نام در سایت ملی انجمن اهدای عضو ایرانیان، کارت دیجیتال دریافت کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

مسئول واحد فراهم آوری اعضای پیوندی مرکز آموزشی درمانی الزهرا(س) افزود: به دلیل شیوع کرونا، آمار اهدا و پیوند اعضا در کشور و استان اصفهان افت شدیدی داشته است، موارد آلوده به کرونا یا عفونی طبق پروتکل وزارت بهداشت باید کنار گذاشته شود و اعضای آن‌ها اهدا نمی‌شود. اکنون موارد مرگ مغزی در کل بیمارستان‌های استان شناسایی می‌شوند، بعد از رضایت خانواده برای اهدای عضو و انجام مراحل بعدی به بیمارستان الزهرا(س) منتقل می‌شوند و اتاق عمل اهدای عضو، فعلاً در بیمارستان الزهرا(س) مجوز فعالیت دارد.

,

وی بیان کرد: پیوند اعضا طبق پروتکل‌های قبلی وزارت بهداشت در حال انجام است، همچنین پروتکل‌هایی در زمان شیوع کرونا تدوین شده که باید لحاظ شود و با رعایت تمام این پروتکل‌ها، پیوند اعضا انجام می‌شود.

,

خلیفه‌سلطانی توضیح داد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۷ مورد مرگ مغزی در استان منجر به اهدای عضو شد، البته تعداد بیشتری شناسایی شدند، ولی ۷ مورد به اهدای عضو منجر شد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است. بیشترین عضو مورد نیاز برای اهدا کلیه و بعد از آن کبد و قلب است و هم‌اکنون حدود ۴۰۰ نفر در استان اصفهان در لیست انتظار دریافت کلیه هستند.

,

وی تاکید داشت: اهدای عضو از مرگ مغزی کاملاً رایگان و یک عمل خداپسندانه است، هیچ تبادل مالی انجام نمی‌شود و خانواده‌های گیرنده و دهنده عضو به هم معرفی نمی‌شوند، بنابراین امکان خرید و فروش برای اعضای مرگ مغزی وجود ندارد. اگر در اثر حادثه‌ای فردی دچار مرگ مغزی شد می‌توان از این فرصت برای نجات جان افراد دیگر استفاده کرد و این شرایط مصیبت‌بار را به معجزه‌ای در زندگی دیگران تبدیل کند. اما ما برای همه مردم آرزوی سلامتی داریم و امیدواریم  هیچ‌کسی در این شرایط سخت و مصیبت‌بار قرار نگیرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه