اخبار داغ

راه های پیشگیری از ناباروری

راه های پیشگیری از ناباروری
باروری یا توانایی داشتن فرزند و موفقیت در فرزندآوری، یکی از مهمترین اتفاقات زندگی مشترک برای همه زوجین است، و ممکن است برخی از رفتارها در زندگی روزمره باعث ناباروری شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از قم فردا ​​​​باروری یا توانایی داشتن فرزند و موفقیت در فرزندآوری، یکی از مهمترین اتفاقات زندگی مشترک برای همه زوجین است لازم است بدانید احتمال ناباروری با افزایش سن افزایش می یابد این مسئله به ویژه در خانم ها با کاهش تعداد و کیفیت تخمک و در آقایان با کاهش کیفیت اسپرم (نطفه مرد) نمایان می شود.

پس مهم است که درصورت قصد بارداری، به هر دلیلی بارداری را به تاخیر نیندازید   هم چنین خانم هایی که وزن خیلی زیاد یا وزن خیلی کم دارند ممکن است با مشکل عدم تخمک گذاری و اختلال قاعدگی مواجه شده و باروری آنها تحت تاثیر قرار گیرد
د ر این موارد کاهش متعادل ۵ تا ۱۰ درصد وزن بدن احتمال تخمک گذاری و امکان بارداری را افزایش می دهد. 

از سوی دیگر، افزایش وزن در حد ۵/۲ تا ۵ کیلوگرم در خانم هایی که وزن خیلی کم دارند ممکن است منجر به تخمک گذاری طبیعی شود.

معمولا زمانی که زوجین تمایل به بارداری دارند نیاز به رژیم غذایی خاصی ندارند. مگر اینکه بنا بر تجویز پزشک برای باردار شدن نیاز به رژیم غذایی مشخصی داشته باشند.

داشتن فعالیت فیزیکی و ورزش را جدی بگیرید،  ورزش احساس خوبی را در فرد ایجاد می کند، خواب را بهبود می دهد، به کنترل وزن کمک می کند‌درضمن، بیماری های مزمن مانند حملات قلبی را کاهش می دهد . 

 ورزش خیلی زیاد و سنگین می تواند تاثیر منفی بر باروری داشته باشد، استرس یکی از فاکتورهای مهم در ناباروری است که می توانیم  با ارتباط با دیگران و ورزش  استرس  را کنترل  و کم کنیم.

  مدت زمان لازم برای باردار شدن یک خانم سیگاری دو برابر یک خانم غیرسیگاری است. سیگار کشیدن زنان و مردان، هر دو باعث کاهش باروری و البته عوارض دیگری می شود

 در مورد الکل باید بدانیم  استفاده از الکل در دین اسلام به دلیل اثرات منفی بر سلامت فردی و اجتماعی حرام و ممنوع است
مصرف الکل در زنان باعث تاخیر در بلوغ تخمک و کاهش کیفیت آن و افزایش احتمال سقط می شود.

مواد محرکی مانند ماری جوانا و کوکائین و مکمل های بدنسازی  می توانند روی باروری زنان و مردان، هر دو تاثیرگذار باشند،  سفید کننده های کلردار مانند وایتکس که برای سفید کردن لباس ها و سطوح در خانه ها  استفاده می شود می تواند سبب مشکلات هورمونی، ناباروری، کاهش تعداد اسپرم شود  پس  نباید برای تمیز نمودن لباس زیر از آن ها استفاده کرد.

رانندگی طولانی مدت با وسایل نقلیه سنگین به علت  نشستن طولانی مدت کیفیت اسپرم را تحت تاثیر قرار می دهد.

حمام داغ طولانی مدت، سونا، استفاده از لباس زیر تنگ ممکن است تولید اسپرم سالم را با مشکل مواجه سازد. 

یک نکته مهم  : لازم است  از وسایل بهداشتی شخصی و مواد یکبار مصرف استاندارد  استفاده شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه