اخبار داغ

کارشناس تغذیه:

فقر آهن در همه مراحل زندگی کاهش قدرت ادراک و یادگیری را به دنبال دارد

فقر آهن در همه مراحل زندگی کاهش قدرت ادراک و یادگیری را به دنبال دارد
آل ابراهیم با بیان اینکه آهن کافی برای حفظ سلامت، رشد مطلوب و ایجاد زمینه مناسب برای یادگیری در دوران تحصیل کودکان و نوجوانان ضروری است گفت: از همین‌رو کمبود آهن در همه مراحل زندگی باعث کاهش قدرت ادراکم و یادگیری می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ آل ابراهیم کارشناس تغذیه در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: کم‌خونی انواع مختلفی دارد که در این بین کم‌خونی فقر آهن از شایع‌ترین مشکلات تغذیه‌ای به حساب می‌آید.
وی با بیان اینکه آهن کافی برای حفظ سلامت، رشد مطلوب و ایجاد زمینه مناسب برای یادگیری در دوران تحصیل کودکان و نوجوانان ضروری است تصریح کرد: ازهمین‌رو کمبود آهن در همه مراحل زندگی باعث کاهش قدرت ادراکم و یادگیری می‌شود.
آل ابراهیم ادامه داد: افرادی که دچار کم‌خونی فقر آهن هستند اغلب اوقات احساس خستگی و ضعف دارند و تغییرات رفتاری در آن‌ها به‌صورت بی‌تفاوتی مشاهده می‌شود، همچنین کم‌رنگ شدن، رنگ‌پریدگی مخاط داخل پلک و لب‌ها، سرگیجه، خواب رفتن و سوزن سوزن شدن کف دست و پاها، بی‌رنگ شدن خطوط کف دست، تپش قلب و تنگی نفس و همچنین خستگی زودرس در هنگام فعالیت از مهم‌ترین علائم کم‌خونی فقرآهن در بین نوجوانان است.
این کارشناس تغذیه اضافه کرد: بهترین منابع غذایی آهن، جگر و بعد از آن گوشت قرمز، مرغ، ماکیان و ماهی است که منبع غنی از آهن هستند و در بدن جذب بالاتری دارند، اما حبوبات، انواع مغزها مثل پسته، بادام، گردو، فندوق و... هم از منابع خوب آهن هستند و سبزیجاتی که برگ تیره دارند مانند جعفری، برگ‌های تیره کاهو و برگ چغندر از منابع خوب آهن محسوب می‌شوند اما آهن موجود در اسفناج به دلیل کم است.
وی انواع خشکبار مانند برگ هلو، آلو و زردآلو، توت خشک، انجیر خشک، کشمش و میوه‌های خشک را از دیگر منابع آهن دانست و خاطرنشان کرد: این منابع می‌توانند در رژیم غذایی گنجانده شوند و جایگزینی برای گوشت قرمز باشند.
 
انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, جهانبین نیوز,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه