اخبار داغ

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال‌وبختیاری:

مشکلی در تامین و توزیع کالاهای اساسی نداریم/ هدفمندی یارانه‌ها، باعث افزایش تولید و کاهش قیمت‌ها می‌شود

مشکلی در تامین و توزیع کالاهای اساسی نداریم/ هدفمندی یارانه‌ها، باعث افزایش تولید و کاهش قیمت‌ها می‌شود
عطاءالله ابراهیمی گفت: از لحاظ تامین و توزیع کالای اساسی مشکلی در چهارمحال‌وبختیاری وجود ندارد و امید است با اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها و اصلاح قیمت‌ها میزان تولیدات بخش کشاورزی افزایش یابد، یک قائده کلی وجود دارد که وقتی عرضه افزایش پیدا کند قیمت‌ها نیز رو به کاهش می‌گذارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عطا الله ابراهیمی رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال‌وبختیاری در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: مجموعه جهاد کشاورزی مسؤولیت تامین امنیت غذایی مردم را برعهده دارد.
وی افزود: برای تامین امنیت غذایی در جامعه ابتدایی‌ترین کاری که باید انجام شود این است که از مکفی بودن تولیدات در بخش کشاورزی اطمینان حاصل کنیم.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: این استان و کشور ایران در یک منطقه خشک جهان واقع شده است، متوسط بارندگی کشور درمقایسه با متوسط جهانی حدود یک‌سوم است لذا اقتضاعات تامین امنیت غذایی این است که بهره‌وری آب را در مرحله اول به درستی انجام دهیم و تولیداتی که در بخش کشاورزی وجود دارد با نگاه به توسعه پایدار باشد.
ابراهیمی عنوان کرد: از همین رو برخی اقلام آب‌بر مثل سویا و ذرت ضرورت ندارد در کشور و یا حتی چهارمحال و بختیاری کشت شود، بنابراین سیاست کلی این است که اگر سطح زیر کشت ثابت است، تولید در واحد سطح افزایش یابد تا بتوان کالاهای استراتژیک مثل ذرت، گندم،  دانه‌های روغنی و... را به اندازه نیاز کشور تولید کنیم.
ابراهیمی خاطرنشان کرد: اولین نکته برای تامین امنیت غذایی مردم بحث تولید گندم است، علی‌رغم اینکه در سال‌های گذشته شرایط خشکسالی بر کشور حاکم بوده است تلاش شده تا مراحل داشت و کاشت به درستی انجام شود تا میزان تولیدات گندم به اندازه کافی برسانیم تا بخشی از نیاز مردم تامین شود.
وی اضافه کرد: چند کالا، به عنوان کالاهای اساسی بخش کشاورزی محسوب می‌شوند که ازجمله آن‌ها می‌توان به برنج، روغن، شکر، آرد و... اشاره کرد، مجموعه جهاد کشاورزی برحسب وظیفه‌ای که دارد، همچنین براساس قانون نظارت که بخشی از وظایف وزارت صمت برای نظارت بر بازار را برعهده این مجموعه قرار داده است، تلاش داشته تا این کالاها را به اندازه کافی تامین کند و در اختیار مردم قرار دهد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری بیان کرد: بخشی از کالاهای ذکر شده در این استان تولید می‌شوند و بخش دیگر در خارج از استان که در صورت نیاز تامین می‌شود، در خصوص اقلام پرووتئینی مثل گوشت، شیر، لبنیات و... همچنین آرد، شکر و روغن ذخایر استان تکمیل است و جای نگرانی نیست.
ابراهیمی با اشاره به طرح مردمی و هدفمندسازی نظام یارانه‌ای نیز گفت: این طرح ممکن است مشکلاتی ایجاد کند و بخش‌هایی تحت فشار قرار گیرند اما در نهایت جمع‌بندی این کار به نفع مردم خواهد بود چراکه برخی رانت‌هایی که در فرایند تامین و توزیع وجود داشت، برداشته می‌شود.
وی تاکید کرد: اختلاف فاحشی بین مبلغ تامین کالاهای اساسی با ارز 4200 تومانی و ارز نیمایی وجود داشت، همین امر باعث سوءاستفاده‌هایی در فرایند زنجیره تامین و توزیع می‌شد، امید است اجرای این طرح به نفع تولید و افزایش بهره‌وری تولیدات بخش کشاورزی باشد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: در مجموعه جهاد کشاورزی و همچنین تولیدکنندگان این بخش تلاش می‌شود بهره‌وری افزایش یابد و با تامین هر چه بیشتر کالاهای اساسی و رقابتی که ایجاد می‌شود قیمت‌ها نزولی باشد.
ابراهیمی عنوان کرد: از لحاظ تامین و توزیع کالای اساسی مشکلی در چهارمحال و بختیاری وجود ندارد و امید است با اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها و اصلاح قیمت‌ها میزان تولیدات بخش کشاورزی افزایش یابد، یک قائده کلی وجود دارد که وقتی عرضه افزایش پیدا کند قیمت‌ها نیز رو به کاهش می‌گذارد.
 
انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, جهانبین نیوز؛,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه