اخبار داغ

رئیس اداره مشاوره دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی البرز:

زمان باروری بعد از گذراندن فرصت طلایی از بین می‌رود/ ناباروری ارادی باعث احساس گناه می‌شود

زمان باروری بعد از گذراندن فرصت طلایی از بین می‌رود/ ناباروری ارادی باعث احساس گناه می‌شود
فاطمه مهدوی‌نیا گفت: ناباروری بر دو نوع غیر ارادی و ارادی است، که بیشترین ضربه روحی و روانی را ناباروری ارادی بر فرد وارد می‌کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ فاطمه مهدوی‌نیا رئیس اداره مشاوره دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی البرز در گفت‌وگو با خبرنگار "تیتریک" گفت: همه انسان ها به صورت ژنتیک ۵ نیاز درونی دارند آنچه که ما روی آن صحبت می کنیم، بحث بقا است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,
وی ادامه داد: اولین نیاز بقا، درآمد و دومین نیاز آن تولیدمثل یعنی فرزندآوری است.
,
 
,
مهدوی نیا افزود: بیشترین تنش ها در خانواده و محیط اجتماعی به دلیل این است که این ۵ نیاز اصلی زندگی مان با یکدیگر منطبق نیست.
,
 
,
این مسئول تصریح کرد: ناباروری بر دو نوع غیر ارادی و ارادی است، که بیشترین ضربه روحی و روانی را ناباروری ارادی بر فرد وارد می کند.
,
 
,
وی گفت: افرادی که امورات زندگی خود را کنترل می کنند و برای امورات مختلف زمان تعیین می کنند، بیشترین ضربه را می خورند زیرا زمان باروری در دست زوجین نیست و بعد از گذراندن فرصت طلایی از بین می رود.
,
 
,
مهدوی نیا بیان کرد: ناباروری ارادی ضمن احساس گناه، تحملش بسیار سخت است و باعث افسردگی می شود.
,
 
,
این مسئول افزود: نیاز به عشق و تعلق خاطر نیاز بعدی انسان هاست که در خانواده با شوهر و فرزند تامین می شود و خانواده ای که در آن فرزند وجود نداشته باشد، ظرف وجودی شان از این نیاز خالی است.
,
 
,
وی تاکید کرد: پیشرفت، نیاز بعدی انسان است که در خانواده ها متفاوت است و گاهی این نیاز با پیشرفت خود فرد و گاهی نیز با پیشرفت فرزندان حاصل می شود.
,
 
,
مهدوی نیا ادامه داد: وقتی با همسران و فرزندان مان وارد رابطه می شویم باید حواسمان به نیازها باشد زیرا مدیریت رابطه، کار بسیار سختی است.
,
 
,
این مسئول گفت: فرزندآوری، بیماری های نسلی را کاهش می دهد و یک سندروم روانی - اجتماعی است. بقای استرس در ۴ عامل فوت پدر، همسر، خیانت همسر و ناباروری طولانی است و در بسیاری از متون علمی، ناباروری را مترادف کلمه سوگ قرار داده اند.
,
 
,
وی ناباروری را به بدترین اضطراب پایان ناپذیر توصیف کرد و افزود: برای حل مشکل روانی ناباروری باید ۵ مرحله طی شود که شامل ضربه زدن به خود، خشم، چانه زنی، افسردگی و در نهایت پذیرش است که طی کردن این مراحل بسیار سخت و طاقت فرساست و تا پذیرش حاصل نشود، مشکلات روانی در فرد درمان نمی شود.
,
 
,
مهدوی نیا در خاتمه خاطرنشان کرد: مادری، بهترین نقشی است که بانوان می توانند در زندگی ایفا کنند و حاصل و ثمره یک ازدواج، فرزند است و خانه بدون فرزند ثمره ای نداشته و به مرور زمان در زوجین باعث اختلاف می شود.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه