اخبار داغ

متخصص پوست و مو؛

درمان کک و مک در کودکان زیر سن بلوغ توصیه نمی‌شود/ بهبود اگزمای پوستی سال‌ها به طول می‌انجامد

درمان کک و مک در کودکان زیر سن بلوغ توصیه نمی‌شود/ بهبود اگزمای پوستی سال‌ها به طول می‌انجامد
حسین شبان‌زاده گفت: درمان کک و مک در کودکان زیر سن بلوغ توصیه نمی‌شود و معمولا این درمان‌ها به سنین بعد از بلوغ موکول می‌شود، تنها راه درمان این بیماری این است که با استفاده از کرم‌های ضدآفتاب پوست کودکان محافظت شود، تا جایی که امکان دارد در برابر نور آفتاب قرار نگیرند و از کلاه و عینک آفتابی استفاده کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسین شبان‌زاده متخصص پوست و مو در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: درمان کک و مک در کودکان زیر سن بلوغ توصیه نمی‌شود و معمولا این درمان‌ها به سنین بعد از بلوغ موکول می‌شود، تنها راه درمان این بیماری این است که با استفاده از کرم‌های ضدآفتاب پوست کودکان محافظت شود، تا جایی که امکان دارد در برابر نور آفتاب قرار نگیرند و از کلاه و عینک آفتابی استفاده کنند.
وی افزود: تیرگی زیر چشم زمینه ارثی و عصبی دارد، درمان آن سخت است و باید از چند راه درمانی استفاده شود تا به نتیجه برسیم، تیرگی پوست صورت نیز اگر ارثی باشد راه درمانی ندارد ولی اگر قبلا روشن بوده و سپس تیره شده باشد با استفاده از برخی داروهای روشن کننده می‌توان رنگ پوست را به حالت اول بازگرداند.
متخصص پوست و مو عنوان کرد: شل شدگی و نازکی پوست هم زمینه ارثی دارد ولی بهترین کار برای جلوگیری از این عارضه پیشگیری با استفاده از ضدآفتاب‌ها، کرم‌های آبرسان در طول روز، شستشوی بسیار کم پوست و دیگر اقدامات براساس سن فرد است.
شبان‌زاده خاطرنشان کرد: اگر صورت کودکی دچار آفتاب سوختگی شود بعضا لکه‌های ریزی روی پوست آن‌ها ایجاد می‌شود، این لکه‌ها اگر دور از آفتاب باشند و از کرم‌های مرطوب کننده استفاده شود به مرور طی چند ماه یا چند سال برطرف می‌شوند.
وی اضافه کرد: حساسیت به مواد شوینده دائمی است و بهترین کار این است که در زمان استفاده از ان‌ها حتما از دستکش استفاده شود تا حساسیت دوباره برنگردد.
متخصص پوست و مو بیان کرد: درمان ترک‌های بارداری معمولا سخت است و هنوز هیچ راه درمان دائمی و قطعی برای آن‌ها پیدا نشده است، می‌توان از برخی کرم‌ها و روغن‌ها برای کم کردن اثر این ترک‌ها استفاده کرد.
شبان‌زاده تاکید کرد: یک نوع اگزما به نام پمفولیکس وجود دارد که درمان دشواری دارد، معمولا در این نوع از اگزما زمینه‌های ارثی و عصبی هم دخالت دارد، دارویی که بتواند به خوبی روی این بیماری اثر گذار باشد وجود ندارد اما با مراجعه به پزشک می‌توان داروهایی دیگر را امتحان کرد تا اینکه یکی از آن‌ها اثر بهتری بر بیماری داشته باشند.
وی تصریح کرد: اگزما چون زمینه ارثی و عصبی دارد ممکن است بهبود آن سال‌های به طول بینجامد، تنها با امتحان داروهای مختلف و استفاده از کرم‌ها تا حدی کنترل می‌شود ولی این امکان وجود دارد که مجددا عود کند و نیاز به تکرار درمان داشته باشد.
 
انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, جهانبین نیوز؛,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه