اخبار داغ

کارشناس ساماندهی تشکل‌های تبلیغات اسلامی استان زنجان:

استان زنجان ۹۰۰ هیات مذهبی ثبت‌شده دارد/ برگزاری دوره‌های آموزشی برای مداحان و مسئولان هیات‌های مذهبی

استان زنجان ۹۰۰ هیات مذهبی ثبت‌شده دارد/ برگزاری دوره‌های آموزشی برای مداحان و مسئولان هیات‌های مذهبی
کارشناس ساماندهی تشکل‌های اداره کل تبلیغات اسلامی استان زنجان با بیان اینکه اکنون حدود ۹۰۰ هیات مذهبی ثبت‌شده در سطح استان وجود دارد، گفت: متقاضیان جهت ثبت هیات مذهبی می‌توانند به سامانه «طوبی» مراجعه کنند که راهنمای لازم در این سامانه آمده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سعید سپهری در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: انتخابات شورای هیئات مذهبی شهرستان‌های استان زنجان همزمان روز جمعه (30 اردیبهشت) به جز سلطانیه در تمام شهرستان‌ها برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی با بیان اینکه انتخابات شهرستان سلطانیه به دلیل به حد نصاب رسیدن تعداد اعضا برگزار نشد، خاطرنشان کرد: انتخابات این شهرستان به‌صورت مشترک با شهرستان زنجان برگزار شد.

,

سپهری با بیان اینکه اعضای منتخب شورای هیئات مذهبی هر شهرستان، رئیس آن شهرستان را از بین خود انتخاب می‌کنند، افزود: رئیس شورای هیئات مذهبی استان نیز بعد از مشخص شدن روسای شهرستان‌ها و توسط روسای شورای هیئات مذهبی شهرستان‌ها انتخاب می‌شود.

,

کارشناس ساماندهی تشکل‌های اداره کل تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: دوره فعالیت شورای هیئات مذهبی 4 ساله است البته دوره ریاست به‌صورت یک‌ساله است که هر سال در بین خود رئیس را برای مدت یک سال آینده انتخاب می‌کنند.

,

وی با بیان اینکه اکنون حدود 900 هیات مذهبی ثبت‌شده در سطح استان زنجان وجود دارد، اظهار کرد: متقاضیان جهت ثبت هیات مذهبی می‌توانند به سامانه «طوبی» مراجعه کنند که راهنمای لازم در این سامانه آمده است.

,

سپهری خاطرنشان کرد: ابتدا در سامانه ثبت‌نام کرده و سپس مستندات از جمله اساسنامه را به اداره تبلیغات اسلامی ارائه می‌دهند و بعد از تایید، هیات مورد نظر به ثبت رسیده و اجازه فعالیت داده می‌شود.

,

کارشناس ساماندهی تشکل‌های اداره کل تبلیغات اسلامی استان زنجان در خصوص حمایت از هیئات مذهبی استان گفت: حمایت‌های مالی در حد مقدورات و مختصر از هیات‌ها انجام می‌شود و دوره‌های آموزشی برای مداحان و مسئولان هیئات مذهبی نیز برگزار می‌شود.

,

وی با بیان اینکه تشکل‌های مذهبی دارای 4 زیرشاخه است، ابراز کرد: این زیرشاخه‌ها شامل هیئات مذهبی، کانون‌های فرهنگی و تبلیغی، انجمن‌های اسلامی و مداحان است.

,

سپهری در خصوص نحوه فعالیت هیئات مذهبی در شرایط کنونی خاطرنشان کرد: با فروکش کردن ویروس کرونا و تغییر رنگ‌بندی کرونایی شهرستان‌ها اجازه فعالیت به تمام هیئات مذهبی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی داده شده و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه