اخبار داغ

استاندار مرکزی:

هیچ‌گونه نگرانی در حوزه آرد و نان در استان مرکزی وجود ندارد

هیچ‌گونه نگرانی در حوزه آرد و نان در استان مرکزی وجود ندارد
مخلص الائمه گفت: امروز هیچ‌گونه نگرانی در حوزه آرد و نان هم در کشور و هم در استان مرکزی وجود ندارد و وضعیت سیلوهای استان و منابع آرد بسیار مطلوب است و تعدادی نانوایی پخت تا ۱۲ شب دارند و تعدادی آمادگی پخت شبانه‌روزی و تعدادی نانوایی سیار هم در نظر گرفته‌شده که جلوی هرگونه مشکل گرفته شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  دیار آفتاب؛ فرزاد مخلص الائمه استاندار مرکزی در همایش ائمه جمعه استان گفت: دادن یارانه به وارد کننده یک روش منحصر به فرد در کشور ما است و در کشور ایران و برخلاف همه رویه های صحیح در اقتصاد انجام می شود که ارائه یارانه به وارد کننده علیه اقتصاد ملی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیار آفتاب,

مخلص الائمه اظهار کرد: ارز ۴۲۰۰ تومانی مختص وارد کنندگان بوده و تولیدکنندگان از آن منفعتی برخوردار نشدند و این یک اتفاق منحصر به فرد و ۱۰۰ درصد علیه اقتصاد ملی است و یکی از علل تضعیف تولید ملی در طی سال های اخیر ارز ۴۲۰۰ تومانی بوده است.

,

وی ادامه داد: ارز ۴۲۰۰ تومانی حتی با فرض اینکه می توانست رویه درستی ایجاد کند که نکرد این مبلغ در سال گذشته برای تامین اقلام اساسی نظیر مواد اولیه روغن ، دام و طیور در طی ۵ ماه ابتدایی سال ۸ میلیارد دلار بوده که مجلس برای کل سال گذشته مصوب کرده بوده که دولت در ۵ ماه اول آن را هزینه واردات کالا کرد و دولت جدید ماند با ۷ ماه سال و فقدان منابع قانونی برای واردات کالاهای اساسی که با مصوبه سران قوا تقریبا معادل همین مبلغ تخصیص داده شد که جمعا به ۱۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار شد که مجموعا اتفاق مثبتی در اقتصاد کشور رقم نخورد.

,

استاندار مرکزی افزود: با توجه به افزایش کالاهای اساسی در جهان از جمله ذرت، گندم و سایر نهاده های دام و طیور صورت گرفت و اگر قیمت ها همین مقدار ثابت بماند برآورد این است که تامین همان کالاهای سال گذشته بین ۲۵ تا ۳۰ میلیارد دلار پول نیاز دارد.

,

مخلص الائمه افزود: اما متاسفانه شاهد یک افزایش قیمت جهانی با توجه به شرایط سیاسی در جهان هستیم و باید محاسبات را بر این فرض بدانیم که روزانه بین ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه نفت خام بفروشیم و در بودجه هم فروش نفت ۷۰ دلار پیش بینی شده و حداقل ۱۰ دلار هم هزینه استخراج و تولید نیاز دارد و یعنی هرآنچه نفت خام می فروشیم تقریبا باید همان میزان را به تامین ۶ قلم کالای مهم تخصیص بدهیم و این مسئله برای هیچ دولتی قابل استمرار نبود.

,

وی اضافه کرد: بعد از صنعت نفت بیشترین گردش مالی مربوط به صنعت طیور است و یک صنعت پرهزینه با درآمد کم است.

,

استاندار مرکزی گفت: دولت قبل تلاش زیادی کرد این رویه غلط را اصلاح کند که شرایط آن مناسب نبود و انجام آن به دولت سیزدهم واگذار شد و چون این رویه قابل استمرار نبود باید اصلاح میشد و هر دولتی با هر گرایش سیاسی نیز باید این کار مهم را  انجام میداد.

,

مخلص الائمه بیان کرد: ادامه حیات دولت لازمه آن اصلاح قیمت ارز بود که از مبدا واردات به سمت سایر مبادی هدایت میشد و این مبدا باید بیشتر تولید باشد و دولت سیزدهم با جرائت این کار بزرگ را شروع کرد.

,

وی گفت: ۸ اصلاح بنیادین در کشور مورد نیاز است که یکی از آن نظام توزیع یارانه ها است و اصلاح نظام تولید، نظام زیست محیطی و نظام ساختار بودجه از جمله اصلاح های بنیادین است که باید انجام شود.

,

استاندار مرکزی افزود: دولت سیزدهم به سمت اصلاح بنیادین یکی از چالش های اساسی کشور حرکت کرده و بر اساس قانون مصوب در حال حرکت است و همیاری و همراهی همه ارکان کشور یک ضرورت مهم است.

,

مخلص الائمه ادامه داد: خوشبختانه با تدبیری که دولت سیزدهم انجام داده هم اکنون یک وحدت رویه در کل گروه ها، سلیقه های سیاسی و نخبگان برای اجرای طرح مردمی سازی یارانه ها وجود دارد.

,

وی گفت: طی یک هفته اول تسلط رسانه ای بر موضوع مردمی سازی یارانه ها کمتر بود و دشمنان سوء استفاده های خود رو انجام دادند که بعد از جهاد تبیینی که توسط رسانه ها و کمک و همراهی آنها انجام شد اتفاقات بسیار خوبی انجام شد.

,

مخلص الائمه تصریح کرد: تمام موضوعات مرتبط با طرح مردمی سازی یارانه ها به طور روزانه انجام می شود و همه سناریوها در اجرای طرح دیده شده و همه فروض ممکن در نظر گرفته شده است.

,

وی یادآور شد:۲۴ نانوایی متخلف در استان مرکزی پلمپ شدند و امروز هیچ گونه نگرانی در حوزه آرد و نان هم در کشور و هم در استان مرکزی وجود ندارد و وضعیت سیلوهای استان و منابع آرد بسیار مطلوب است و تعدادی نانوایی پخت تا ۱۲ شب دارند و تعدادی آمادگی پخت شبانه روزی و تعدادی نانوایی سیار هم در نظر گرفته شده که جلوی هرگونه مشکل گرفته شود.

,

استاندار مرکزی با اشاره به اینکه حجم قاچاق آرد از کشور بسیار زیاد است و حجم هدایت آرد از شبکه نانوایی به سمت سایر مصارف زیاد است و باید جلوی این کار گرفته شود افزود: البته در سطح استان اندک نانوایی هایی تخلفاتی انجام دادند و خوشبختانه عمده نانوایان جزء افراد متدین هستند و همانگونه که مردم برای نام حرمت قائل هستند و نانوایان هم مقید به حفظ حرمت می باشند.

,

مخلص الائمه گفت: حضور میدانی معاونین استاندار و مدیران کل استان در بین مردم و در جریان قرار گرفتن از نزدیک روند اجرایی طرح و توزیع کالا و اقلام اساسی در طی چندین سال گذشته بی سابقه بوده و تصمیمات به نفع مردم در حال اجرا است و سطح همراهی مردم و وحدت مسئولین برای اجرای طرح بسیار مطلوب است.

,

وی ادامه داد: یکی از وجود علل تورم در کشور ارز ۴۲۰۰ تومانی است و همچنین یکی از علل تضعیف تولید ملی ارز ۴۲۰۰ است و بسیاری از کارشناسان و نخبگان روی این مسئله نظر واحد دارند و تولید کننده ها در طرح مردمی سازی یارانه ها حمایت می شوند.

,

استاندار مرکزی اظهار کرد: مسئولین برای حل مشکلات مردم در کف میدان حضور دارند و خود را در کنار مردم می دانند و همه توان باید برای حرکت به سمت خودکفایی همه جانبه پای کار بیاید.

,

مخلص الائمه افزود: عده ای دلال در خارج از کشور به دنبال این هستند تولید داخل در ایران جان نگیرد و برای رسیدن به اهداف خود دست به هر اقدام شومی می زنند و لذا نفع دلالان اجازه نمی دهد اصلاح اقتصادی در کشور محقق شود و همه منافع دلالان و صادکننده های خارج از کشور در استمرار وضعیت معیوب و بیمار یارانه ها است که نتیجه آن این می شود که شبکه بی بی سی دلسوز اقتصاد ایران شود.

,

وی گفت: تلاش ها و فتنه انگیزی دشمنان در رسانه های معاند دلالت بر این دارد تصمیمات دولت درست و صحیح است و اگر تصمیمی مورد هجمه رسانه های معاند که هیچ دلسوزی برای مردم ایران نمی کنند مورد حمله قرار گیرد قطعا منافع مردم در آن وجود دارد.

,

استاندار مرکزی خاطرنشان کرد: همان افراد و شبکه هایی که علیه ملت ایران تحریم های ناجوان مردانه اعمال کردند امروز دلسوز مردن و اقتصاد کشور شده اند و به همت جوانان ایرانی و همراهی مردم در بسیاری از حوزه ها خودکفا شدیم و امروز باید همه دولت را در اجرای طرح مردمی سازی یارانه ها کمک کنند.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه