اخبار داغ

دادستان کل کشور:

اصلاحات اقتصادی باید با مدیریت و با کمترین آسیب به مردم انجام شود

اصلاحات اقتصادی باید با مدیریت و با کمترین آسیب به مردم انجام شود
حجت الاسلام و المسلمین محمدجعفر منتظری گفت: انتظار ما از مسئولان اقتصادی و دولتمردان این است که این اصلاحات و جراحی اقتصادی را با مدیریت و کار کارشناسی دقیق و با کمترین آسیب به مردم به ویژه قشر مستضعف انجام دهند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرصادنیوز، حجت الاسلام و المسلمین محمدجعفر منتظری امروز یکشنبه در اجلاسیه شهدای حقوقدان استان‌های غرب کشور که در مجتمع بعثت کرمانشاه برگزار شد، با اشاره به سالروز بزگداشت سوم خرداد و آزادسازی خرمشهر اظهار داشت: سوم خرداد حادثه عظیمی بود که در تاریخ دفاع مقدس تلألوئی جاودانه دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصادنیوز,

دادستان کل کشور افزود: برخی از خصوصیات مثبت در بین مردم سراسر کشور مشترک و همگانی است و برخی نیز تنها در تعدادی از استان‌ها برجسته است و منطقه غرب کشور از یک امتیاز و حساسیت خاصی برخوردار است.

,

وی خاطر نشان کرد: شهدای گرانقدر همچون اخترانی فروزان و ستارگانی درخشان روشنگر راه ما در طول تاریخ بوده و خواهند بود.

,

حجت الاسلام منتظری بیان داشت: در یکصدمین آیه سوره توبه از مهاجرین و انصار یاد شده که در نصرت اسلام و قرآن و پذیرش دین قدم به میدان گذاشتند برخی مفسرین این آیه را محدود به یک عده خاص نمی دانند و صاحب تفسیر المیزان معتقد است که این آیه برای تمام امت اسلامی است و همه افرادی که در هر نقطه به میدان آمدند جزو کسانی هستند که خدا از آنها راضی است.

,

وی ادامه داد: ویژگی بارز منطقه غرب کشور در دفاع از انقلاب و نظام و کشور است چرا که اولین منطقه ای بود که مورد تهاجم صدام خبیث قرار گرفت و مردم در میدان نبرد حماسه آفریدند و هیچگاه صحنه را خالی نکردند و شهدای زیادی در این راه تقدیم انقلاب کردند.

,

دادستان کل کشور گفت: در عملیات مرصاد دیدیم که مردم چگونه از این مرز و بوم دفاع کردند و سرسپردگان آمریکای جنایتکار را زمین گیر کردند و آنها را به خاک مذلت کشاندند، حماسه هایی که این مردم آفریدند هرگز از تاریخ کشور پاک نخواهد شد.

,

وی به نقش مردم در تحولات کشور اشاره و خاطر نشان کرد: نقش مردم در پیدایش و استمرار انقلاب نقشی بی بدیل بوده و هست و در این بین گروهی هستند که با الهام از آموزه‌های دینی در هدایت مردم به سوی دفاع از ارزش‌های انقلاب گام برداشتند و علمایی بودند که با یکدیگر مودت داشتند.

,

حجت الاسلام منتظری بیان داشت: زمانی که دشمن تلاش می کرد از اختلاف شریعت، نژاد و مذهب سوء استفاده کند علمای شیعه و اهل تسنن علیرغم تلاش‌های دشمن وحدت و یگانگی را سرلوحه کار خود قرار دادند و مانع شدند که دشمن بتواند در بین آنها نفوذ کند و از اختلاف در قومیت و مذاهب بهره‌برداری کنند.

,

وی گفت: در طول تاریخ هیچ حادثه‌ای مثل حادثه پیروزی انقلاب و حوادث پس از آن را ندیده و سراغ نداریم که مردم و رهبران فکری و دینی نقش مستقیم در تحقق و استمرار آن داشته باشند.

,

حجت‌الاسلام منتظری بیان داشت: امام(ره) توانست با بسیج کردن و هدایت جامعه کشور، را به این سمت و سو هدایت کند و نقش مردم نه تنها در پیروزی انقلاب بلکه در استمرار و همه مراحل از جمله دفاع مقدس بی‌بدیل است.

,

وی ادامه داد: ملت ایران هزینه‌های بسیار گسترده ای در دفاع از کیان خود دادند اما این هزینه‌ها ارزش آن را دارد که موجب بقای اسلام و انقلاب شود کما اینکه بقای اسلام و قرآن در صدر اسلام آن چنان اهمیت داشت که امام حسین(ع) خود را فدا کرد تا اسلام بماند.

,

حجت‌الاسلام منتظری اطهار داشت: در طول ۴۴ سال پس از انقلاب فراز و نشیب های فراوانی رخ داد که در تمام این موارد حضور ملت، هدایت ها و روشنگری های امام(ره) در دهه اول و هدایت های رهبر حکیم فرزانه انقلاب پس از رحلت امام(ره)و همراهی مردم تا امروز توانست از همه گردنه های صعب العبور بگذرد.

,

وی افزود: سرمایه‌ گذاری های دشمن از جنگ تحمیلی گرفته تا شیطنت های داخلی که دشمنان برای ضربه زدن به انقلاب رقم زدند را فراموش نخواهیم کرد.

,

دادستان کل کشور بیان داشت: دشمن هرگز از تلاش‌های شما خود دست بر نداشته و نخواهد داشت تنها شکل مبارزه را تغییر می‌دهد هر روز به یک شکل، روزی به شکل کودتا و یک روز به صورت جنگ تحمیلی.

,

وی گفت: امروز یکی از چهره های گشوده شده به سمت انقلاب برای نابودی آن و ضربه زدن به ارزشهای انقلاب و ورود به عرصه نابود کردن اعتقادات و گرفتن هویت اسلامی از جوانان ما است.

,

حجت‌الاسلام منتظری خاطر نشان کرد: امروز جوانان وظیفه دارند همچون جوانانی که در ارتفاعات و بیابان‌های ایلام، کردستان و کرمانشاه در برابر دشمن ایستادند، در برابر تهاجم فرهنگی بایستند و مقابله کنند‌.

,

وی بیان داشت: اگر می خواهید به وظیفه و تکلیف ملی و اعتقادات خود عمل کنید باید بصیرت و روشنگری متناسب با حمله دشمن را داشته باشید.

,

دادستان کل کشور بیان کرد: امروز دشمن دیگر از گلوله های آتشین و مواد شیمیایی استفاده نمی‌کند بلکه در فضای مجازی هویت، شرف، حیثیت و آنچه که هویت اسلامی ایرانی است را هدف قرار داده است.

,

وی ادامه داد: جبهه دیگری که دشمن امروز گشوده برای از بین بردن هویت و عزت مردم ایران، جنگ اقتصادی است و به دنبال آن است که معیشت مردم را آنچنان در تنگنا قرار دهد که مردم در برابر آن تاب تحمل را از دست بدهند، فلسفه تحریمی که دشمن به صورت ظالمانه بر این ملت روا داشته همین است.

,

حجت‌الاسلام منتظری به جنگ اخیر بین اوکراین و روسیه اشاره کرد و گفت: این جنگ مشکلات بسیاری را برای کشورهای غربی ایجاد کرده است و بدون شک آن‌ها تلافی جنگی را که در یک منطقه ایجاد کرده اند، خواهند چشید.

,

وی گفت: امروز وظیفه ما بسیار خطیر است و شناخت دشمن و برنامه‌های آن وظیفه ما است و باید را‌ه‌های دشمن برای ضربه به کشور را بشناسیم و متناسب با آن خود را آماده کنیم.

,

حجت الاسلام منتظری افزود: دشمن بسیار تلاش می‌کند و با هر وسیله و از هر راهی برای انتقام‌گیری و ضربه زدن به ملت ایران استفاده می‌کند اما بصیرت و آگاهی ملت مانع می‌شود.

,

وی اظهار داشت: امروز دشمن با مسئله تهاجم فرهنگی، جنگ اقتصادی، ایجاد اختلاف بین ملت ها و ضربه به اعتقاد مردم با بذرافشانی ناامیدی و شایع کردن دروغ ها به دنبال ضربه زدن و انتقام گیری از ملت است.

,

حجت‌الاسلام منتظری داشتن بصیرت را امری مهم برشمرد و گفت: اخیرا یک کشور اروپایی که خود را مهد تمدن و آزادی می‌داند زن و مرد فرانسوی را با پوشش گردشگر وارد ایران می‌کند اما غافل از اینکه نیروهای اطلاعاتی و امنیتی بر آن‌ها سوارند و فعالیت‌های آن‌ها را رصد می‌کند.

,

وی ادامه دار: این زن و مرد فرانسوی مدتی در ایران مستقر شدند و به شهرهای مختلف و محافل مختلف می رفتند و مجالسی را تشکیل می دادند تا عده‌ای جیره‌خوار‌ را ‌برای آشوب‌های خیابانی آموزش دهند، البته همه آن حرکات تحت رصد بود.

,

حجت الاسلام منتظری ادامه داد: هدف آنها این بود که به عناصر وابسته درون کشور بیاموزند که از شرایط کنونی چطور می توان استفاده کرد و مردم را به مخالفت با نظام به خیابان‌ها بکشانند و عده‌ای از جیره‌خواران خود را آموزش می‌دادند که چگونه در شهرهای مختلف مردم را به بهانه‌های مختلف جمع و با شرارت از این شرایط سوءاستفاده کنند.

,

وی فتنه های دشمن در سال ۷۸، ۸۸ و ۹۸ را از دسیسه های دشمن دانست که با حضور و بصیرت مردم نقش بر آب شد‌.

,

حجت‌الاسلام منتظری در بخش دیگری از سخنانش به تحولات اقتصادی اشاره کرد و بیان داشت: امروز اصلاحاتی که در حوزه اقتصادی در حال انجام است بدون شک مشکلاتی را برای مردم ایجاد کرده است اما بخشی از این اصلاحات اجتناب ناپذیر است.

,

وی ادامه داد: به طور قطع این روش و سیستم اقتصادی که به کشور حاکم بود با ارزهای آنچنانی و فسادهای به وجود آمده،قابل دوام نبود و باید اصلاحاتی بر آن صورت می گرفت البته بحث اصلاحات در دوره قبل هم مطرح بود.

,

دادستان کل کشور گفت: گواهی می‌دهم مقام معظم رهبری از سالی که دستور تشکیل شورای عالی هماهنگی مقابله با فساد را دادند در جلسات خصوصی همواره تأکید داشتند که وضعیت اقتصادی کشور مطلوب نیست و این شورا تشکیل شده که به دنبال اصلاح وضعیت اقتصادی باشند.

,

وی بیان داشت: مقام معظم رهبری بر اصلاح نظام بانکی، اصلاح بودجه و تنگناهایی که برای مردم ایجاد می‌شود همواره تأکید دارند که باید اصلاح شود اما در آن مقطع زمانی با وجود اختیارات و بسترهای فراهم شده گام اساسی برای اصلاح وضعیت اقتصادی کشور برداشته نشد.

,

دادستان کل کشور خاطر نشان کرد: البته اصلاحات به طور قطع عوارضی دارد و جامعه ما اگر اصلاحات اقتصادی متناسب با شرایط کشور را طالب باشند باید مدتی تحمل کنند.

,

وی گفت: انتظار ما از مسئولان اقتصادی و دولتمردان این است که این اصلاحات و جراحی اقتصادی را با مدیریت و کار کارشناسی دقیق و با کمترین آسیب به مردم به ویژه قشر مستضعف انجام دهند.

,

حجت‌الاسلام منتظری اذعان داشت: به طور قطع همه آسیب خواهیم دید و باید تحمل کنیم و همکاری داشته باشیم و مدیران نیز باید به صورت کارشناسی شده و با دقت بسیار پیش بروند و مردم را در جریان امورات قرار دهند، مردمی که در سالهای انقلاب مقاومت کردند در این مقطع نیز تحمل خواهند کرد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه