اخبار داغ

مدیرکل هواشناسی استان:

افزایش سرعت وزش باد هوای چهارمحال‌وبختیاری را غبارآلودتر می‌کند

افزایش سرعت وزش باد هوای چهارمحال‌وبختیاری را غبارآلودتر می‌کند
مهران چراغ‌پور گفت: در بعدازظهر با افزایش وزش باد انتظار داریم بر میزان گرد و غبار افزوده شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهران چراغ‌پور مدیرکل هواشناسی چهارمحال‌وبختیاری در گفت‌وگو با جهانبین نیوز اظهار کرد: امروز در برخی از مناطق غبار را شاهد هستیم و در شهرکرد و بروجن این غبار باعث کاهش دید شده که دید به به حدود هشت کیلومتر رسیده است.
وی با بیان اینکه در بعدازظهر با افزایش وزش باد انتظار داریم بر میزان گرد و غبار افزوده شود تصریح کرد: وزش نسبتا شدید تا شدید باد طی امروز و فردا داریم که هم موجب خیزش گرد و خاک در منطقه و هم باعث انتقال گرد و غبار در بقیه مناطق خواهد شد و باعث کاهش کیفیت هوا و کاهش دید می‌شود.
چراغ‌پور افزود: وزش شدید باد می‌تواند باعث آسیب به گلخانه‌ها شود و توصیه می‌شود گلخانه‌داران تمهیدات لازم را به‌عمل آورند، همچنین احتمال سقوط اجسام سبک در ساختمان‌های نیمه‌کاره وجود دارد و لازم است در این رابطه تمهیدات لازم اندیشیده شود.
مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: بیماران قلبی-ریوی، سالمندان، کودکان و سایر گروه‌های حساس تا حد ممکن از حضور در خارج از منزل خودداری کنند.
وی ادامه داد: طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه از میزان آلودگی کاسته می‌شود اما وزش باد را خواهیم داشت و شدت وزش آن کمتر است، تا پایان هفته آسمانی صاف تا کمی ابری گاهی با وزش باد پیش‌بینی ‌می‌شود.
چراغ‌پور اضافه کرد: از نظر دمایی نوسانات این چند روز بالا است و امروز مجددا شاهد افزایش دما بودیم و کمینه دمای شهرکرد با پنج درجه سانتی‌گراد خنک‌ترین ایستگاه استان و خنک‌ترین مرکز استان در کشور به ثبت رسید.
مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری یادآور شد: طی 24 ساعت گذشته در گرم‌ترین ساعت مالخلیفه با 33 درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین ایستگاه به ثبت رسیده است.
 
انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, جهانبین نیوز,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه