اخبار داغ

عضو شورای اسلامی شهر زنجان:

پیشرفت و ارتقای مورد نظر رهبری با قومیت‌گرایی و تیم‌بازی در انتصابات محقق نمی‌شود/ مدیریت منابع انسانی در شهرداری زنجان فراموش‌ شده است

پیشرفت و ارتقای مورد نظر رهبری با قومیت‌گرایی و تیم‌بازی در انتصابات محقق نمی‌شود/ مدیریت منابع انسانی در شهرداری زنجان فراموش‌ شده است
عضو شورای اسلامی شهر زنجان گفت: با قومیت‌گرایی و تیم‌بازی و نگاه صرفاً تحزّبی، پیشرفت و ارتقا که از منویات رهبر انقلاب است، محقق نمی‌شود که متاسفانه از دولت قبلی تاکنون از انتصابات عالی تا سطوح پایین‌تر مدیریت شهری، ساری و جاری بوده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ انسیه ابوبصیری در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در جمع اعضای هیات دولت از منش و روش امیرالمومنین(ع) در انتصابات و انتخابات اظهار داشت: جمله‌ای از این نامه مبارک این است که «ثم انظر فی امور عمالک» یعنی کارها و امور کارگزاران خودت را مورد توجه قرار بده.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی با بیان اینکه اول، انتخاب کارگزاران است، خاطرنشان کرد: «فاستعملهم اختبارا» یعنی آن‌ها را با آزمایش انتخاب کن یعنی نگاه کن ببین چه کسی شایسته‌تر است.

,

ابوبصیری افزود: همین شایسته‌سالاری‌ای که امروز بر زبان ماها تکرار می‌شود به معنای واقعی کلمه باید مورد توجه باشد و امیرالمؤمنین(ع) هم در اینجا به آن سفارش می‌کنند که «و لا تولهم محاباة و اثرة» یعنی نه از روی دوستی و رفاقت، کسی را انتخاب کن که ملاک‌ها را در او رعایت نکنی - فقط چون رفیق ماست، انتخابش می‌کنیم - نه از روی استبداد و خودکامگی، انسان بگوید که می‌خواهم این فرد باشد بدون اینکه ملاک و معیاری را رعایت کند یا با اهل فکر و نظر مشورت کند.

,

عضو شورای اسلامی شهر زنجان گفت: به عنوان یکی از اصول بسیار اصیل اسلامی که ریشه در اسلام و انقلاب‌مان دارد تا چه حد به‌صورت عملی و در توسعه کشور و توسعه و ارتقای منابع انسانی که امروزه به عنوان عظیم‌ترین ثروت و عامل اعتلای کشور قلمداد می‌شود، نقش و جایگاه واقعی خودش را بعد از ۴ دهه از انقلاب شکوهمند اسلامی‌مان نشان دهد.

,

وی با بیان اینکه چیزی که خارج از نگاه کلان ملی در مجموعه استانی و شهرمان مشهود است، حلقه مفقوده شایسته‌سالاری در سیستم انتصاب و انتخاب مدیران شهر و استان است، ابراز کرد: با قومیت‌گرایی و تیم‌بازی و نگاه صرفاً تحزّبی، پیشرفت و ارتقا که از منویات رهبر انقلاب است در بین نخواهد بود که متاسفانه از دولت قبلی تاکنون از انتصابات عالی تا سطوح پایین‌تر مدیریت شهری، ساری و جاری بوده است.

,

ابوبصیری خاطرنشان کرد: نگاه غارت‌گرایی به مناصب مدیریتی که خاصه کشورهای عقب نگه داشته شده و جهان سومی است، دون شان ایران مقتدر و قوی حداقل در این دولت انقلابی و ارزشی است.

,

عضو شورای اسلامی شهر زنجان تصریح کرد: به همان اندازه که از شاخص‌ها و معیارهای انتخاب و انتصاب مدیران به معنای واقعی شایستگی و صلاحیت‌محوری دور می‌شویم به همان اندازه نیز از معیارهای رسیدن به پیشرفت، ارتقا و اعتلا  فاصله می‌گیریم لذا نباید صرفاً شعار دهیم و باید عامل به عمل باشیم.

,

وی با بیان اینکه مهمترین عرصه عمل و اقدام، توجه به فرمایشات موکّد رهبر معظم انقلاب اسلامی در همین عرصه و میدان هست، افزود: تا چه زمانی بنشینم و نظاره‌گر این باشیم که چند صباحی در هر دوره، افراد به جای نگاه کلان استراتژیک فکری و عملی مسئولان ارشد استان اعم از استاندار و... با بسنده کردن به آیتم‌های سیاسی و قدرت و ثروت موجبات محدودیت و عدم رشد شهر و استان زنجان در مقایسه با همسایگان و شهرهای همتراز خود شوند.

,

عضو شورای اسلامی شهر زنجان گفت: بحث را اگر محدود به شهر زنجان کنیم اصولاً تغییر و تحول اساسی و مقوله مدیریت منابع انسانی در شهر و شهرداری زنجان، موضوعی فراموش‌شده است.

,

وی با بیان اینکه وجود تضادهای مخرب و فضایی مملو از شایعات، برخی از نشانه‌های این مهم است، اظهار داشت: انتظار این است که  شهردار محترم با جاری‌سازی اصول علمی مدیریت و مهمتر از همه با برقراری نظام شایسته‌سالاری، شاهد ایجاد فضای رقابتی سالم و شفاف بین کارکنان و فعالیت مدیران و کارشناسانی علاقه‌مند، متعصب و باانگیزه برای بهبود خدمت به مردم و توسعه شهر در مجموعه شهرداری باشیم.

,

ابوبصیری تصریح کرد: قطعاً با ایجاد فضای مناسب و اصلاح فرهنگ سازمانی شاهد می‌شویم که کارکنان در محیطی سالم و به دور از تبعیض و همچنین پایبند جدی مدیران به خدمت به دور از لابی‌گری و فساد است.

,

وی خاطرنشان کرد: سال‌های سال است مردم شریف زنجان از کیفیت پاسخگویی شهرداری با مجموعه‌ای چابک، شفاف، سالم، صادق و پاسخگو محروم بوده‌اند و جزء مطالبات به‌حق و اولیه مردم بوده و انتظارات شورای ششم از شهردار منتخب این خواهد بود که جایگزین نموده و از هرگونه لابی‌های سیاسی و قدرت و ثروت که توازن رشد وارتقای شهری را برهم می‌زند، امتناع نماید ولو این فشارها حتی به شکل غیرقانونی از جانب خود اعضای شورای شهر باشد.

, به‌حق,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه