اخبار داغ

مسئول رابط قرآنی خواهران استان:

سومین دوره جشنواره ملی قرآنی "بهترین پناه" در البرز برگزار می‌شود/ افزایش سطح سواد قرآنی خانواده‌ها؛ مهمترین هدف جشنواره

سومین دوره جشنواره ملی قرآنی "بهترین پناه" در البرز برگزار می‌شود/ افزایش سطح سواد قرآنی خانواده‌ها؛ مهمترین هدف جشنواره
اکرم شورگشتی گفت: سومین دوره جشنواره قرآنی "بهترین پناه" در کرج برای سه رده سنی کودکان، نوجوانان و جوانان برگزار می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  اکرم شورگشتی رابط قرآنی خواهران استان در جشنواره در گفت‌وگو با خبرنگار "تیتریک" گفت: سومین دوره جشنواره قرآنی "بهترین پناه" در کرج برای سه رده سنی کودکان، نوجوانان و جوانان برگزار می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,
وی ادامه داد: فراخوان جشنواره در ۱۵ ماه مبارک رمضان با حضور مسئولین استانی رونمایی شد و علاقمندان می توانند تا پایان تیرماه آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال نمایند.
,
شورگشتی افزود: کودکان با رده سنی ۳ تا ۹ سال می توانند در ۸ رشته قصه گویی، شعرخوانی، نقاشی، حفظ عمومی (با محوریت سوره مائون)، قرائت نماز، حکمت خوانی، تلاوت مجلسی و اذان در این مسابقه شرکت نمایند.
,
این رابط قرآنی تصریح کرد: نوجوانان با رده سنی ۱۰ تا ۱۵ سال می توانند در رشته های مناجات خوانی، قرائت نماز، اذان، پادکست قرآنی، تلاوت مجلسی، حفظ عمومی(با محوریت سوره فجر) و تلاوت ترتیل در این جشنواره شرکت نمایند.
,
وی گفت: جوانان نیز با رده سنی ۱۶ سال به بالا می توانند در رشته های نهج البلاغه، حفظ عمومی(با محوریت سوره جمعه)، خوش نویسی، مقاله نویسی، تلاوت مجلسی،تلاوت ترتیل، اذان در این مسابقه شرکت نمایند.
,
این مسئول بیان کرد: همه رده های سنی نیز می توانند در بخش وصیت حاج قاسم، نامه ۳۱ نهج البلاغه و مسابقه کتابخوانی (قرآن کتاب مقاومت) شرکت نمایند.
,
شورگشتی با بیان اینکه جشنواره با ۲۶ عنوان طراحی و اجرا می شود، افزود: حدود سه میلیارد ریال به تهیه جوایز این جشنواره اختصاص داده شده تا بتوانیم شاهد مشارکت بیشتر مردم بوده و به تعداد بیشتری از شرکت کنندگان اجوایز اهدا کنیم.
,
این مسئول جشنواره ادامه داد: علاقه مندان برای شرکت در این جشنواره، نام، نام خانوادگی و نام شهرستان خود را به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۰۱۱۴۲۶۱ ارسال می کنند، سپس سامانه به صورت اتوماتیک پیامی حاوی نشانی سایت و کانال های خبری مربوط به جشنواره را برای آن ها ارسال می کند. بدین ترتیب افراد برای شرکت در جشنواره دعوت می شوند.
,
وی ادامه داد: یکی از مهمترین برنامه های جشنواره، آموزش روان خوانی قرآن کریم به منظور افزایش سطح سواد قرآنی مردم به ویژه خانهواده ها در استان البرز و کشور است.
,
شورگشتی تاکید کرد: برگزیدگان جشنواره به بنیاد نخبگان استان البرز معرفی می شوند تا بتوانیم گامی در جهت پیشرفت و توسعه این افراد و رقم خوردن اتفاقات خوب در حوزه قرآن کریم برداریم.
,
این رابط قرآنی گفت: با توجه به اینکه ایران یک کشور اسلامی است، انتظار می رود مردم آن بتوانند به راحتی قرآن کریم را قرائت کنند اما در حوزه آموزش به خوبی کار نشده است، بنابراین ما در صدد هستیم در این جشنواره، با استفاده از تکنیک های مجازی مردم را در مسیر آموزش روان خوانی قرآن کریم قرار دهیم و در این راستا جوایزی را نیز به آن ها اهدا کنیم.
,
وی در خاتمه خاطرنشان کرد: افرادی که در این جشنواره شرکت کنند، گواهینامه های معتبر سازمانی دریافت می کنند.
,
 
,
انتهای پیام/
,
 
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه