اخبار داغ

کارشناس بازار سرمایه مطرح کرد؛

روند مثبت بازار سرمایه

روند مثبت بازار سرمایه
عمیدی از تداوم روند مثبت بورس و فراهم بودن شرایط سرمایه‌گذاری در این بازار خبرداد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ هومن عمیدی در گفت‌وگو با خبرنگار سفیرافلاک، اظهار داشت: وضعیت بازار بورس خوب است ولی جنس خوبی آن امیدوارکننده نیست یعنی ما خوشحال نیستیم که بازار روند مثبت گرفته است چون این بهبود وضعیت خوب بازار به دلیل تورم حاکم بر جامعه و تورمی است که به تازگی موج آن در کشور راه افتاده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیرافلاک،,

وی افزود: در فضای انتظار تورمی نیز قیمت سهام در بازار سرمایه نیز افزایش می یابد و سرمایه‌گذاران فکر می‌کنند که دیگر قیمت سهمشان قیمت قبلی نیست و به تبع بازار سرمایه از این فضای تورمی به رشد می‌رسد؛ بنابراین چون عامل این افزایش قیمت سهام و رشد بازار سرمایه عامل خوبی نیست، ما خوشحال نیستیم چون تنها با افزایش قیمت این سهام ها، ارزش قیمتی آنها حفظ می شود.

,

کارشناس بازار سرمایه عنوان کرد: در این فضا به هیچ عنوان به مردم توصیه نمی کنیم که پولهایشان را به صورت نقد نگهداری کنند بلکه بهتر است آن را وارد بازارهای سرمایه گذاری ارزشمند کنند تا ارزش خود را از دست ندهد، چون متاسفانه ریال دچار کاهش ارزش خود می‌شود و کسی که پول نقد یا سپرده بانکی دارد، متضرر می‌شود.

,

وی تصریح کرد: کسانی که پول خود را به صورت زمین، سکه،دلار، ماشین و …. در آورده‌اند احتیاجی به ورود به این نوع بازارها ندارد و تا حدودی سرمایه خود را حفظ کردند و این موج تورمی ارزش پول آنها را افزایش می‌دهد ولی کسانی که تنها پول نقد دارند را به بازار سرمایه دعوت می کنیم تا حتماً پول نقد خود را به یک سرمایه‌گذاری تبدیل کند.

,

عمیدی گفت: مردم قبل از ورود به بازار حتماً مطالعه، آمادگی، تحلیل، دقت و مشورت لازم را برای ورود به بازار داشته باشند و بدون مشورت با افراد حاضر سهام نخرند و اگر خودشان به جمع بندی نرسیدند به صندوق های سرمایه گذاری مراجعه کنند که در این صندوق متخصصانی وجود دارند که این کار را می کنند و هر ماه سودی را به آنها پرداخت می کند.

,

وی خاطرنشان کرد: شاخص کل بورس در حال افزایش است و در صورت شکست آن حمله برای رسیدن به شاخص دو هزار واحد است، از طرفی در تیرماه تخصیص سود شرکت‌ها را داریم و طبیعی است شاخص با رشد قوی تر و بیشتری روبرو شود چون سود تقسیمی شرکت ها در تیرماه نیز باید بر قیمت سهم‌ها لحاظ شود و درنتیجه باعث رشد قیمت سهم ها می شود.

,

کارشناس بازار سرمایه بیان کرد: احتمالاً تا تیر ماه شاخص به یک میلیون و ۷۰۰ هزار واحد می‌رسد و بعد باید ببینیم وضعیت بازار به چه سمتی حرکت می کند.

,

وی افزود: تهدید خاصی را در بازار شاهد نیستیم مگر دخالت های دولت در نرخ گذاری های دستوری که اساسا اشتباه است چون مکانیسم بازار، مکانیزم عرضه و تقاضا است و نمی‌توانیم به صورت دستوری قیمت‌ها را ثابت نگه داریم چون اگر این کار صورت بگیرد مانند این است که فنری را فشرده کرده‌ایم و این فنر با شدت زیاد به مردم برخورد می کند؛ به جای این کارها باید اجازه دهیم که عرضه و تقاضا تقویت شود و بازار به نرخ تعادل خود برسد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه