اخبار داغ

مدیرکل صمت خراسان شمالی:

۵۰ درصد صادرات خراسان شمالی تولیدات پتروشیمی بوده است/ سهم ۳ درصدی صادرات استان از محصولات کشاورزی

۵۰ درصد صادرات خراسان شمالی تولیدات پتروشیمی بوده است/ سهم ۳ درصدی صادرات استان از محصولات کشاورزی
حسین حاجی بگلو با اشاره به اینکه طی فروردین‌ماه امسال بیش از ۱۵ هزار تن کالا به خارج از کشور صادرات شده است، گفت: سه هزار تن از این میزان محصولات پتروشیمی به ارزش ۲.۷ میلیون دلار بوده که این رقم معادل ۵۰ درصد صادرات کل استان است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسین حاجی بگلو، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی در گفت‌وگو با خبرنگار عصراترک با اشاره به اینکه فروردین ماه امسال ۱۵ هزار و ۳۰۰ تن کالا به ارزش ۱۰ میلیون و ۳۰۰ هزار دلار از استان صادر شد، اظهار داشت: صادرات استان در این مدت نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل از لحاظ ارزشی حدود ۸۴ درصد افزایش و از لحاظ وزنی ۴۶.۵ درصد کاهش داشته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, حسین حاجی بگلو، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی در گفت‌وگو با خبرنگار , عصراترک , عصراترک , با اشاره به اینکه فروردین ماه امسال ۱۵ هزار و ۳۰۰ تن کالا به ارزش ۱۰ میلیون و ۳۰۰ هزار دلار از استان صادر شد، اظهار داشت: صادرات استان در این مدت نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل از لحاظ ارزشی حدود ۸۴ درصد افزایش و از لحاظ وزنی ۴۶.۵ درصد کاهش داشته است, .,

وی ادامه داد: عمده کالاهای صادراتی استان شامل محصولات پتروشیمی از قبیل اوره، ملامین و آمونیاک همچنین محصولات فولادی، ابزار های طرح دار پلی استایرن، رب گوجه فرنگی، قوطی خالی کنسرو، اسید سیتریک و گرانول لاستیک کف پوش است.

, .,

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی خاطرنشان کرد: این میزان کالا به کشورهای افغانستان، عراق، ترکمنستان، ازبکستان، آلمان، پاکستان، گرجستان، اتریش، ترکیه و رومانی صادر شد.

, .,

وی با اشاره به صادرات محصولات پتروشیمی خراسان واقع در شهرستان بجنورد گفت: در ماه اول امسال سه هزار تن محصول پتروشیمی به ارزش ۲.۷ میلیون دلار صادر شد که این رقم معادل ۵۰ درصد صادرات کل استان است.

, .,

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی گفت: صادرات پتروشیمی نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته از نظر ارزشی بیش از ۱۰ هزار درصد و از نظر وزنی بیش از دو هزار درصد افزایش دارد.

, .,

وی گفت: در این مدت ۲.۳ هزار تن محصول بخش معدن و صنایع معدنی استان به ارزش ۱.۴ میلیون دلار صادر شد که این رقم ۲۶ درصد صادرات را به خودش اختصاص داده است و نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته از نظر ارزشی بیش از دو برابر و از نظر وزنی بیش از ۱۴۸ درصد افزایش دارد.

, .,

حاجی بگلو درباره صادرات بخش صنعت در استان گفت: در این مدت ۴۰۰ تن کالا به ارزش ۱.۱ میلیون دلار صادر شد که ۲۱ درصد صادرات را به خودش اختصاص داده است و این میزان صادرات نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته از نظر ارزشی بیش از ۳۳۱ درصد و از نظر وزنی بیش از ۳۰ درصد افزایش دارد.

, .,

وی درباره صادرات بخش کشاورزی و صنایع غذایی از استان گفت: فروردین ماه امسال ۲۷ تن محصول کشاورزی و صنایع غذایی استان به ارزش ۱۶ هزار دلار صادر شد که سه درصد صادرات استان را به خودش اختصاص داده است.

, .,

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی اظهار داشت: صادرات این بخش نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته از نظر ارزشی بیش از ۷۴۷ درصد و از نظر وزنی ۲۶۰ درصد افزایش دارد.

, .,

حاج بگلو درباره واردات کالا به استان در فروردین ماه امسال گفت: در این مدت سه هزار تن کالا به ارزش تقریبی دو میلیون دلار به استان وارد شد که نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل از لحاظ ارزشی بدون تغییر و از لحاظ وزنی بیش از ۹۲ درصد افزایش دارد.

, .,

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی افزود: کالاهای وارداتی شامل چراغ قوه شارژی، قیچی، انواع ترازو، کولر گازی و قطعات آن، موتور الکتریکی و گوشت مرغ منجمد است و این میزان کالا از کشورهای چین، پاکستان، برزیل و فرانسه وارد شد.

,

 

,

انتهای پیام/

, انتهای پیام/]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه