اخبار داغ

نمایش آثار ارزشمند شهدای روحانی اصفهان در قدس شهر مقدس قم/ معرفی شهدای طلبه از مشروطیت تا دفاع از حرم

نمایش آثار ارزشمند شهدای روحانی اصفهان در قدس شهر مقدس قم/ معرفی شهدای طلبه از مشروطیت تا دفاع از حرم
نمایشگاه آثار شهدای طلاب و روحانی با 50 غرفه از روز سی ام اردیبهشت در طبقه دوم مصلای قدس شهر قم افتتاح و تا 10 خرداد در معرض بازدید عموم مردم قرار دارد. غرفه بسیج طلاب استان اصفهان با معرفی آثار ارزشمند و شهدای شاخص استان در این نمایشگاه در معرض بازدید قرار دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صاحب نیوز؛ نمایشگاه شهدای روحانیت کشور روز جمعه پس از اقامه نماز جمعه با حضور جمعی از مسئولان در مصلای قدس شهر مقدس قم برپا شد. در این نمایشگاه گوشه ای از تلاش ها و مجاهدت های روحانیون رزمنده و جهادی در عرصه های مختلف در 50 غرفه به نمایش گذاشته شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

حجت‌الاسلام علی نوری، در گفتگو با خبرنگار صاحب نیوز؛ با اشاره به برپایی نمایشگاه آثار شهدای روحانی و طلبه اظهار کرد: با توجه به برگزاری نخستین کنگره ملی چهار هزار شهید روحانی و طلبه کشور در چهارم خرداد سال جاری که با پیام رهبر معظم انقلاب و سخنرانی رئیس جمهور در شهر قم برگزار خواهد شد، دیدار خانواده های معظم شهدا به همراه هدیه متبرک رهبر معظم انقلاب و تابلوفرش تمثال شهدا به پدر و مادران، فرزندان یا برادران شهدای روحانی و برپایی نمایشگاه آثار شهدای روحانیت از جمله برنامه های جانبی این کنگره ملی است.

, صاحب نیوز,

رئیس سازمان بسیج طلاب و روحانیون استان اصفهان افزود: نمایشگاه آثار ارزشمند شهدای روحانیت با مشارکت بسیج طلاب همه استان های کشور در 50 غرفه روز جمعه سی ام اردیبهشت سال جاری پس از اقامه نمازجمعه با حضور آیت الله سعیدی و جمعی از مسئولان قم و طلاب در طبقه دوم مصلای قدس شهر مقدس قم افتتاح شد و احتمالا تا 14 خرداد برای بازدید عموم دایر خواهد بود.

,

وی ادامه داد: در این نمایشگاه علاوه بر معرفی شهدای طلبه و روحانی، آثار ارزشمند شهدای روحانیت از نهضت مشروطه تا انقلاب اسلامی، شهدای ترور، شهدای دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم، تالیفات متنی اعم از مقالات و کتاب هایی در خصوص این شهدا و تولیدات هنری شامل آثار گرافیکی، قلمی، نرم افزاری، آثار تجسمی به نمایش گذاشته شده است.

,

حجت الاسلام نوری تصریح کرد: اوج ایثارگری شهدای طلبه و روحانی در قالب نمودار آماری شامل تعداد شهدای روحانی، جانبازان روحانی، پدران و فرزندان شهدای روحانی، ائمه جمعه و جماعات رزمنده و مبلغ، و تفکیک عضویت شهدای روحانی در ارتش، ناجا، صدا و سیما، جهاد سازندگی، شورای اسلامی، قوه قضائیه، عضویت در بسیج و سپاه و حتی شهدای طلبه وظیفه به صورت آماری و نموداری در معرض بازدید قرار گرفته است.

,

وی افزود: برخی تولیدات ابتکاری شامل آثار گرافیکی و خطاطی نیز به صورت حضوری در غرفه استانها تولید می شود علاوه بر این برخی از غرفه ها به موسسات خاص از جمله فدائیان اسلام، صدا و سیما و فضای مجازی اختصاص دارد.

,

رئیس سازمان بسیج طلاب و روحانیون استان اصفهان گفت: در غرفه استان اصفهان برخی آثار جمع آوری شده شهدا از جمله شهید قدیری از خمینی شهر، شهید قطبی از منطقه زیار، شهید جنابی از خوانسار و آثار تولیدی همچون کتاب شاهدان روحانی، آلبوم شاهدان روحانی، کتاب ردای سرخ که معرفی 145 شهید روحانی مدرسه علمیه امام صادق(ع) چهار باغ است به نمایش گذاشته ایم.

,

وی خاطرنشان کرد: استان اصفهان علاوه بر اینکه بیشترین شهید روحانی را (با تقدیم 590 شهید روحانی) دارد خود مدرسه علمیه امام صادق(ع) چهارباغ اصفهان نیز با 145 شهید طلبه بیشترین شهید را در بین مدارس علمیه کشور دارد به همین دلیل کتاب شناسنامه شهدای مدرسه امام صادق(ع) با عنوان «ردای سرخ»، برگرفته از پیام رهبر معظم انقلاب است که می فرمایند «آنان که در این عصر توانستند ردای سرخ جهاد و شهادت را برقامت رثای حوزه روحانیت شیعی بیفکنند و اسوه قتال فی سبیل الله شوند از ارزش مضاعف برخوردار هستند» امسال چاپ شده در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شده است.

,

حجت الاسلام نوری افزود: شهدای روحانی شاخص استان به صورت آمار به تفکیک روز و ماه و سال شهادت، سیادت یا عام بودن، نقش و فعالیت های روحانیت در استان اصفهان در ابعاد تربیتی، اخلاقی، تبلیغی، بصیرتی، فرهنگی، آموزشی، فرماندهی و مشورتی و تعداد شهدای شهرستان های استان به تفکیک اقدامات روحانیون جهادگر در حوادثی از قبیل سیل، زلزله و کرونا به نمایش گذاشته شده است.

,

وی ادامه داد: شهدای طلبه و روحانی براساس سن شهدا، پدران شهید و پسران شهید حتی خانواده های دو یا سه شهید که سه خانواده سه شهیده که هرسه شهید روحانی بودند در این نمایشگاه معرفی شده اند همچنین آمار و اطلاعات کلی شهدای روحانی در یکصد سال اخیر از شهدای انقلاب اسلامی تا قبل از دوران دفاع مقدس، از شهدای مشروطیت در سال 1275 تا وقوع پیروزی انقلاب اسلامی در سال 1357 و شهدای ترور و تولیدات نرم افزاری در خصوص وصایای شهدا به صورت تفال که با وارد کردن نام خانوادگی شهید وصیت نامه شهید با طراحی زیبا و جذاب ارائه داده می شود و خود وصیت نامه شهید به صورت پوستر با تصویر رنگی شهید به همراه مجموعه کتابها و مقالات مرتبط با شهدا جمع آوری شده در معرض نمایش گذاشته ایم، تصویر دست نوشته شهدای روحانی به عنوان شاهدان روحانی با مختصر بیوگرافی شهید با عنوان برگی از شقایق و کلام شهید برای همه شهدا تهیه شده و تولید چندرسانه ای ویژه شهید بهشتی که توسط بسیج طلاب با همکاری موسسه امیر بیان تهیه  شده بود در این نمایشگاه رونمایی و در معرض نمایش قرار گرفته است.

,

نمایشگاه کنگره ۴ هزار شهید روحانی تا ۱۰ خردادماه در طبقه دوم مصلای قدس شهر قم همه روزه از ساعت ۹ صبح تا اذان ظهر و از ساعت ۱۶ تا ساعت ۸ شب پذیرای عموم علاقه مندان است.

,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه