اخبار داغ

با اهتمام یک وکیل قانونی به نفع محیط زیست مصوب شد؛

ورود خودروهای آفرود در اراضی ملی و مناطق 4گانه محیط زیست ممنوع می‌شود

ورود خودروهای آفرود در اراضی ملی و مناطق 4گانه محیط زیست ممنوع می‌شود
یک وکیل دادگستری با اعلام مخاطرات ورود خودروهای آفرود به اراضی ملی، زیستگاه‌های غنی و مناطق چهارگانه به دادستان عمومی شهرستان بهبهان توانست، دستور ممنوعیت تردد این خودروها را در اراضی ملی و غنی محیط زیست دریافت کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد داس‌مه وکیل دادگستری و فعال حوزه محیط زیست، از صدور دستور قضایی برای توقیف و ممنوعیت تردد خودروهای آفرود در اراضی ملی، زیستگاه‌های غنی و مناطق چهارگانه از سوی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بهبهان خبر داد. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
وی با اشاره به اینکه این دستور کتبی خطاب به نیروی انتظامی و اداره منابع طبیعی صادر شده است، گفت: این دستور می‌تواند مبنایی برای برخورد با تردد خودروهای آفرود در سراسر کشور باشد.
,
 
,
داس‌مه در ادامه با اشاره به اینکه در راستای ماده 22 آئین دادرسی کشور، دادستان‌ها مکلف به حفظ و احیای حقق عامه هستند ابراز داشت: به همین دلیل از دادستان عمومی شهرستان بهبهان درخواست کردم با ارجاع این مسئله که تردد خودروهای آفرودی در زیستگاه‌های غنی کشور موجب تخریب منابع طبیعی می‌شود درخواست کردم با ارجاع این مسئله به اداره منابع طبیعی، از تردد این خودروها در اراضی مورد اشاره جلوگیری به عمل آورد.
,
 
,
وی ادامه داد: دادستان نیز براساس این درخواست به اداره منابع طبیعی نامه‌ای ارسال کرده و از آنها استعلام گرفت که آیا تردد این خودروها می‌تواند به تخریب محیط زیست و اراضی ملی منجر شود و اداره منابع طبیعی رسما اعلام کرد که این تردد موجب تخریب پوشش گیاهی و کوبیدگی زمین می‌شود.
,
 
,
این وکیل دادگستری بیان داشت: به همین دلیل دادستان نامه‌ای را با پیوست به فرماندهی انتظامی شهرستان و رئیس منابع طبیعی ارسال کرده که به محض مشاهده خودروهای آفرودی دستور به توقف آنها داده و از ورود آنها به اراضی ملی خودداری کنند.
,
 
,
داس‌مه با تأکید بر اینکه این دستور قضایی قابل تسری به دیگر نقاط کشور ا ست، توضیح داد: ادارات منابع طبیعی تمام شهرستان‌ها و همچنین فعالان محیط زیست می‌توانند بر مبنای این دستور صادره به دادسرای عمومی شهرستان خود و حوزه‌های استحفاظی منابع طبیعی مراجعه کرده و درخواست خود را برای توقف ورود خودروهای آفرودی اعلام کنند.
,
 
,
وی افزود: در واقع صدور این دستور می‌تواند نقطه عطفی برای حفظ محیط زیست باشد.
,
 
,
این وکیل دادگستری یادآور شد: در حال حاضر برای توقف حضور خودروهای آفرودی در چند شهرستان دیگر نیز اقدام کرده است.
,
 
,
انتهای پیام/
منبع: فارس
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه