اخبار داغ

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر قم خبر داد:

راه اندازی چهار دفتر تسهیلگری در مناطق کم برخوردار قم

راه اندازی چهار دفتر تسهیلگری در مناطق کم برخوردار قم
رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر قم از راه اندازی چهار دفتر تسهیلگری در مناطق کم برخوردار قم خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ روح الله امرالهی در گفتگو با خبرنگار قم فردا اظهار داشت: از شهرداری درخواست کردیم که چهار دفتر تسهیل گری با همکاری بسیج در سطح شهر تشکیل دهد که این چهار دفتر تسهیل گری در محله دروازه ری ، محله خاکفرج، محله امامزاده ابراهیم و محله بیت النور دایر خواهد شد.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر قم ادامه داد: کار دفترهای تسهیل گری این است که مسایل و مشکلات را احصا کند و مراجعات مردم را به سیستم های اداری جهت دریافت تسهیلات ، وام  اعتبارات و  صدور پروانه ها انجام دهد ضمن اینکه در حوزه خدمات و فرهنگی نیز خدماتی انجام می شود.

تسهیل گری در حقیقت آسان ساختن و سرعت بخشیدن به فرایند یا اتفاقی است که عموما از راه فعالیت ها و یا ساز وکارهای اجتماعی انجام می شود. از این رو، چندی است که در بافت های فرسوده دفاتری با عنوان دفاتر تسهیل گری نوسازی بافت فرسوده ایجاد شده اند،که عمده ترین و اصلی ترین وظیفه آنها برقراری ارتباط با ساکنان بافت های فرسوده، معرفی مشوق ها، تسهیلات و معافیت های موجود و حل مشکلات احتمالی آنها در زمینه های نوسازی بناها و تجمیع ساختمان ها است.

دفاتر تسهیل گری جهت ارتقای کیفیت زندگی ساکنین محله در پنج حوزه تخصصی شهرسازی، اجتماعی، اقتصادی، حقوقی و مددکاری خدمات خود را ارائه دهد تا در راستای کاهش مشکلات و چالش های محله گام برمی دارد.

برگزاری کارگاه‌های آموزشی در زمینه های مهارت های زندگی به صورت رایگان، برگزاری رایگان کارگاه های آموزشی بهداشت عمومی و خانواده، جذب حمایت نهادها و دستگاه های حمایتی برای رفع مسائل و نیازهای گروه های آسیب پذیر محله، شناسایی خیرین و نهادهای علاقه مند به فعالیت در محله و شناسایی افراد تاثیرگذار و فعال در زمینه اقدامات اجرایی از جمله توانمندی های اجتماعی و مددکاری از دیگر خدمات دفاتر تسهیل گری است.




انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه