اخبار داغ

نماینده مجمع کشوری سهام عدالت:

امکان فروش سهام عدالت تا اصلاح آئین‌نامه وجود ندارد/ دریافت پول از مردم به بهانه ثبت‌نام جاماندگان

امکان فروش سهام عدالت تا اصلاح آئین‌نامه وجود ندارد/ دریافت پول از مردم به بهانه ثبت‌نام جاماندگان
اکبر حیدری گفت: متاسفانه برخی از کافینت‌ها از ناآگاهی مردم استفاده و به بهانه ثبت نام سهام عدالت از آنها پول می‌گیرند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ اکبر حیدری نماینده مجمع کشوری سهام عدالت در گفت‌وگو با خبرنگار تیتریک، گفت: از سنوات گذشته تا کنون در اطلاعیه های متعدد اعلام و تاکید شده که ثبت نام جاماندگان سهام عدالت هنوز آغاز نشده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,
حیدری افزود: علی رغم تصویب قانونی مجلس، دولت تا کنون ساز و کاری قطعی برای موضوع مذکور اتخاذ نکرده است، متاسفانه برخی از کافینت ها از ناآگاهی مردم استفاده و به بهانه ثبت نام سهام عدالت از آنها پول می گیرند.
,
 
,
وی در ادامه با اشاره به اینکه ثبت نام مردم توسط کافینت ها در سامانه سجام هیچگونه خاصیتی برای افراد فاقد سهام عدالت ندارد، اظهار داشت: موضوع پیش ثبت نام یا ثبت نام سهام عدالت در برخی مراکز غیرقانونی است.
,
 
,
حیدری تصریح کرد: سود سهام عدالت یک بار در سال پرداخت می شود اما با توجه به اینکه ۲ میلیون سهام دار شماره شبا اعلام نکرده بودند در بازه زمانی دو هفته گذشته مهلتی داده شد تا نسبت به ویرایش اطلاعات خود اقدام کنند.
,
 
,
وی گفت: در سال های گذشته شناسنامه اقتصادی خانواده ها کامل نبود و به جای آنکه دهک های درآمدی ملاک عمل باشد گروه های شغلی مد نظر قرار گرفت، عده ای جز ۶ دهک درآمدی پائین نبودند اما سهام عدالت دریافت کردند.
,
 
,
حیدری افزود: با توجه به اینکه سهام عدالت فروش اقساطی بوده و معامله انجام شده قابل بازپس گیری نیست اما قبل از آزادسازی این امکان در قالب تغییر دهک های درآمدی وجود داشت. این انحراف رخ داده و برگشت آن محل بحث است. 
,
 
,
وی خاطرنشان داشت: تا زمانی که آئین نامه آزادسازی سهام عدالت اصلاح نشده و با قانون تجارت انطباق داده نشود امکان معامله و فروش وجود ندارد، مصوبه شورای عالی بورس هم بر این موضوع تاکید خواهد داشت.   
,
 
,
انتهای پیام/
,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه