اخبار داغ

مسئول سازمان بسیج عشایری کشور:

ضرورت تبیین نقش بانوان در دفاع مقدس/ بسیج عشایری ۳۰۰ هزار بسته معیشتی توزیع کرده است

ضرورت تبیین نقش بانوان در دفاع مقدس/ بسیج عشایری ۳۰۰ هزار بسته معیشتی توزیع کرده است
سرهنگ سعیدی گفت: بسیج عشایری کشور تاکنون ۳۰۰ هزار بسته معیشتی توزیع کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیرافلاک سرهنگ احمد سعیدی ظهر امروز در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: وقتی تاریخ انقلاب را ورق می زنیم می بینیم عشایر در تثبیت انقلاب نقش آفرینی کردند خصوصا در دفاع مقدس به طوری که در اولین روزهای جنگ، عشایر با همه امکاناتی که داشتند در دفاع مقدس حضور داشتند، ارادت خاصی به امام(ره) و ائمه اطهار داشتند و سبب شد در خطوط مقدم دفاع مقدس در مقابل دشمن مقاومت کنند و با تقدیم بیش از ۱۰ هزار شهید برگ زرینی در دفاع مقدس ثبت کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیرافلاک,

وی افزود: آمار شهدای عشایر طی بررسی هایی که بوده بیش از ۱۱ هزار نفر به شهادت رسیدند که از این تعداد هزار شهید دانش آموز بوده است، همچنین ۲۰۴ شهیده زن، ۷۰ شهید فرهنگی و معلم و ۴۴ شهید طلاب جان خود را تقدیم کردند و می طلبد نقش عشایر در دفاع مقدس تبیین شود که در این راستا ۲۰ کتاب در حال آماده سازی است و مستندات تلویزیونی در دستور کار بوده و دو هزار و ۵۰۰ یادواره برگزار کردیم تا نسل هایی که دفاع مقدس را ندیدند آشنا شوند.

,

رئیس سازمان بسیج عشایری کشور تصریح کرد: برای اولین بار قرار است کنگره ملی ۱۰ هزار شهید عشایر برگزار شود که رویکرد فرهنگی، خدمات رسانی و محرومیت رسانی و تقویت اقوام و مذاهب است که برگزاری یادواره ها بخشی از رویکر فرهنگی است.

,

سعیدی عنوان کرد: رهبری مطالبه شان این است که برگزاری کنگره فقط یک مراسم نباشد و کمک به رفع مشکلات مردم باشد و با توجه به اینکه کشور ما متشکل از اقوام مختلف است، این وحدت برای ما جزء برنامه های محوری بوده و در کنگره به عنوان یک رویکرد تعریف شده است.

,

وی بیان کرد: یکی از قشرهایی که در دفاع مقدس نقش آفرینی کردند عشایر بوده که علاوه بر مردان، زنان هم نقش آفرین بوده اند که اولین نقش آنها انسان سازی است به طوری که مردان بزرگ در دامن شیرزنان پرورش یافتند و همچنین تقویت گر روحی و روانی برای حضور فرزندان و همسران بودند که نیاز به تبیین دارد.

,

رئیس سازمان بسیج عشایری کشور با اشاره به نقش عشایر در تولیدات غذایی و صنایع دستی، افزود: عشایر هم در دفاع مقدس و هم در جنگ اقتصادی نقش آفرینی می کنند و ۴۶ درصد گوشت دام سبک توسط عشایر تولید می شود و این در تامین امنیت غذایی مهم است، امروزه که امنیت غذایی اکثر کشورها به خطر افتاده اما عشایر در خط مقدم قرار دارند و بانوان نیز نقش ویژه ای دارند و طبق آمارها ۳۵ درصد از صنایع دستی کشور توسط زنان عشایر تولید می شود.

,

وی با اشاره به کمک مومنانه گفت: در سازمان بسیج عشایری وقتی رهبری بر کمک مومنانه تاکید کردند از همه ظرفیت ها استفاده شد تاکنون دو هزار جهیزیه در بین نیازمندان توزیع شده است، همچنین توزیع ۳۰۰ هزار بسته کمک معیشتی، ۲۰۰ هزار بسته لوازم التحریر توزیع شد، عشایر نیز ۲۰ هزار راس دام سبک و ۲۰۰ راس دام سنگین برای کمک مومنانه اهدا کردند که در بین نیازمندان توزیع شد.

,

سعیدی با اشاره به سالروز حماسه سوم خرداد افزود: خرداد برای ما، ماهی است که در انقلاب نقش ویژه ای داشته است و ماهی است که باید بتوانیم انقلاب را به خوبی معرفی کنیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه