اخبار داغ

مدیر عامل شرکت کمباین سازی:

کمباین های فرسوده سالانه یک میلیون تن گندم در کشور را هدر می دهند

کمباین های فرسوده سالانه یک میلیون تن گندم در کشور را هدر می دهند
حمیدی فر گفت: ۸ تا ۹ هزار کمباین فرسوده در کشور وجود دارد که استفاده از آنها باعث اتلاف یک میلیون تن گندم به ارزش ۵۰۰ میلیون دلار می شود در حالی که ظرفیت تولید سالانه ۵۰۰ تا هزار دستگاه کمباین در کمباین سازی ایران وجود دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیارآفتاب؛علی اصغر حمیدی فر مدیر عامل شرکت کمباین سازی امروز در جریان بازدید استاندار مرکزی در جمع خبرنگاران گفت: شرکت کمباین سازی ایران از سال های گذشته با زیان انباشت ۶۰ میلیارد تومانی روبرو بود که این رقم در سال ۱۳۹۹ تعیین تکلیف شد و شرکت به سود نشست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیارآفتاب,
 
,
حمیدی فر اظهار کرد: خوشبختانه شاهد خاتمه یافتن مشکلات کارگری در شرکت هستیم و در سال ۹۴ و با حضور در شرکت با ۲۵۰ مورد شکایت کارگری روبرو شدیم ولی امروز هیچ موردی از شکایت کارگری وجود ندارد، حتی هیچ گونه بدهی نیز در شرکت وجود ندارد و این شرایط حاصل حمایت مجموعه استان و تلاش کارگران است.
,
 
,
وی ادامه داد: یکی از نیازها و تاکیدات کشور استفاده از ظرفیت شرکت های دانش بنیان است که به این سمت حرکت نکردیم، اما به سمت راه اندازی مرکز نوآوری رفتیم و اولین محصول این مرکز تولید کمباین برنج بود.
,
 
,
مدیر عامل شرکت کمباین سازی بیان کرد: در سال ۱۳۹۹ کمباین کاه کوب تولید شد و امسال به تجاری سازی رسید و سال گذشته مهندسی معکوس و ساخت نمونه اولیه کمباین نیمه سنگین در دستور کار قرار گرفت که تست مزرعه آن سال گذشته انجام شد و با رفع برخی نواقص تولید آن مدنظر است و امسال نیز به دنبال راه اندازی خط تولید کمباین نیمه سنگین هستیم.
,
 
,
وی ادامه داد: دستگاه ضد تگرگ در گذشته وارداتی بود ولی امروز توسط کمباین سازی ایران به تولید رسیده و شرکت برای سال ۱۴۰۲ ورود به عرصه طراحی و تجهیز ادوات کشاورزی را هدفگذاری کرده است.
,
 
,
حمیدی فر گفت: کمباین سازی ایران در گذشته به ۱۵ کشور جهان صادرات داشته است و سال گذشته نیز یکی از صادرکنندگان برتر کشور شدیم، البته در حال حاضر قدری صادرات کاهش یافته است.
,
 
,
مدیر عامل شرکت کمباین سازی گفت: در حال حاضر ۴۰۰ نفر در شرکت مشغول به کار هستند و شرکت با ظرفیت ۵۰ درصدی فعال است و سال گذشته ۶۳۴ دستگاه کمباین و ۵۰۰ دستگاه بیلر تولید شده و تا پایان سال حدود ۲۰ نیرو بازنشسته می شوند که قطعا جایگزین نیرو انجام می گیرد.
,
 
,
وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر شرکت با مسئله نقدینگی مواجه است که تغییر نوع پیش پرداخت تسهیلات از سوی بانک کشاورزی عامل بروز این مشکل است و ۸ تا ۹ هزار کمباین فرسوده در کشور وجود دارد که استفاده از آنها باعث اتلاف یک میلیون تن گندم به ارزش ۵۰۰ میلیون دلار می شود در حالی که ظرفیت تولید سالانه ۵۰۰ تا هزار دستگاه کمباین در کمباین سازی ایران وجود دارد.
,
 
,
انتهای پیام 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه