اخبار داغ

چگونگی چاپ تصویر اسکناس ۲۰۰ تومانی؛

تصویری که نشان از فتح یک ملت دارد

تصویری که نشان از فتح یک ملت دارد
رزمندگانی که شاید تمام مردم ایران تصاویر آن‌ها را چندین بار دیده و در دست گرفته باشند، اما هیچ‌کدام را نمی‌شناسند؛ تصویری که بر روی یک اسکناس نقش بسته روایتی از یک پیروزی شیرین دارد که پس از گذشت سال‌ها همچنان برای مردم دلچسب است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس، سال‌ها پیش، روی اسکناس 2000 ریالی، تصویری از شادی رزمندگان در آزادسازی خرمشهر نقش بسته بود که تعداد زیادی از افراد حاضر دراین عکس از رزمندگان اهل دیار سربداران هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

عکسی که  فقط عکس نیست و زبان گویای یک پیروزی شیرین است،افراد در این قاب عکس حتی پس از گذشت 39سال از جنگ خاطرات تلخ و شیرین آن ایام را به دوش میکشند .

,

هر چیزی تاریخ مصرف دارد و با گذشت زمان که ممکن است کمرنگ یا به کل محو شوند ولی بعضی رویداد ها می تواند با جابجایی عقربه ها جلوه دهد و خودنمایی کند و بیش از پیش ارزش پیدا کند.

,

جنگ تمام شد و خرمشهر شهر غرق در خون آزاد،خرمشهر فقط یک شهر نبود بلکه دین و دنیای مردانی بود که مخلصانه در راه آن جان داده و آن را پس گرفتند

,

 اسماعیل صنمی یکی از رزمندگان حاضر در این تصویر غرور آفرین است که خاطرات زیادی از حماس فتح خرمشهر داشته و راز چاپ این تصویر را از سال های دور با خود حفظ کرده است

,

اما یادگاری های که این رزمنده با خود از جبهه نگاه داشته است بیشتر از یک عکس است ،صنمی  با حضور در جبهه های حق علیه باطل و به سبب جراحات زیاد در ناحیه فک پایین 40 بار زیر تیغ جراحی رفته است.

,

اراده قوی برای پیروزی

, اراده قوی برای پیروزی, اراده قوی برای پیروزی,

وی در گفت و گوبا صبح توس با بیان برخی از خاطرات آزادسازی خرمشهر در سوم خرداد و عملیات معروف بیت المقدس در سال 61 اظهارداشت: این عملیات سه مرحله داشت، مرحله اول منجر به آزادسازی رود کارون، مرحله دوم محاصره خرمشهر و مرحله سوم بزرگترین عملیات جنگی منجر به آزادی خرمشهر شد.

,

وی ادامه داددر این بین  احمدرضا چشمی و علی اکبر مهدوی نیز از دیگر رزمندگان سبزواری بودند که در طول عملیات باهم بودیم

,

صنمی با اشاره به برخی از اتفاقات رخ داده در طیشکل گیری عملیات افزود: روز جمعه  ۱۵ اردیبهشت به ۱۵ کیلومتری خرمشهر رسیدیم و به موازات جاده اصلی در اطراف مقر ایستاده بودیم؛ در طول مدت حضوردر جبهه خبرنگاران و عکاسانی بودند که وقایع را ثبت می‌کردند، آنروز هم رزمندگان روبروی دوربین عکاسی ایستادند و از اراده قوی که در آن‌ها به وجود آمده بود حالت پیروزی به خود گرفتند،که 18نفر در این عکس سبزواری هستند.

,

صنمی همچنین با اشاره به خاطرات شیرین و اراده قوی رزمندگان قبل از عملیات افزود: گویی رزمندگان می دانستند که فاتح عملیات هستند و باید هرطور شده خونین شهر را دوباره خرمشهر کنند.

,

وی ادامه داد: من در این تصویر آن فردی هستم که عکس امام خمینی (ره) در دستانش است و پرچم لا اله الا الله بر دوشش.

,

صنمی همچنین در تشریح افراد حاضر در تصویر گفت: آن فردی هم که پرچم دستش است و چفیه به گردن در ردیف جلو ایستاده است، رزمنده دیگر سبزوار آقای مهدوی است.

,

صنمی در ادامه با اشاره به اینکه یک آرزو بیشتر برایش باقی نمانده افزود: جراحاتی که بنده در جنگ برداشته ام عیان است ام آنچیزی که میدانم این است که همچنان مدیون خون شهدا و انقلاب هستیم و تنها آروزی پیوستن به همرزمان شهیدم به وسیله شهادت است.

,

این جانباز جنگ تحمیلی ادامه داد : امنیت و استقلال کشور با جان شهدا و رزمندگان تامین شده است و من نیز یک جان بدهکارم که اگر دوباره نیاز باشد در خط مقدم  خواهم بود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه