اخبار داغ

رئیس سازمان ملی بهره‌وری ایران:

دولت سیزدهم تحقق ۳.۵ درصدی رشد اقتصادی از محل بهره‌وری را هدفگذاری کرده است

دولت سیزدهم تحقق ۳.۵ درصدی رشد اقتصادی از محل بهره‌وری را هدفگذاری کرده است
رئیس سازمان ملی بهره‌وری ایران گفت: هدف مهم برای دولت سیزدهم، تحقق رشد ۳.۵ درصدی از محل بهره‌وری است چرا که ۳.۵ درصد از رشد اقتصادی باید از این محل اتفاق بیفتد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا; میرسامان پیشوایی، ظهر امروز در جلسه شورای اداری و شورای راهبری توسعه مدیریت استان زنجان با اشاره به هدفگذاری رشد اقتصادی 8 درصدی برای سال جاری اظهار داشت: هدف مهم برای دولت سیزدهم، تحقق رشد 3.5 درصدی از محل بهره‌وری است چرا که 3.5 درصد از رشد اقتصادی باید از این محل اتفاق بیفتد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی خاطرنشان کرد: برای تحقق این مهم یا باید سرمایه بیشتری تزریق شود و یا اینکه بهترین استفاده از سرمایه‌های موجود صورت پذیرد.

,

پیشوایی افزود: در قانون برنامه ششم توسعه مقرر بود که 2.8 درصد رشد از محل بهره‌وری محقق شود اما متاسفانه آمار رشد بهره‌وری طی 10 سال گذشته منفی یک (1-) بوده و عقب‌گرد هستیم.

,

رئیس سازمان ملی بهره‌وری ایران با بیان اینکه رشد بهره‌وری طی 2 سال گذشته مثبت بوده است، گفت: این میزان در سال گذشته 2.9 درصد بود که عدد خوبی به نظر می‌آید اما اگر 2 سال آینده نیز رشد بالای 3 درصد در بهره‌وری را تجربه کنیم، تازه به میزان سال 1390 می‌رسیم.

,

وی با بیان اینکه حذف بند «و» تبصره 18 قانون بودجه در سال جاری دستگاه‌ها را موظف به استقرار چرخه بهره‌وری و برنامه‌ریزی، اجرا و معرفی شاخص‌ها کرده است، اظهار داشت: از کمیت بهره‌وری استان‌ها به‌صورت فصلی گزارش‌گیری خواهد شد که این گزارشات به هیات دولت منعکس می‌شود.

,

پیشوایی با بیان اینکه امسال آموزش و توانمندسازی در حوزه بهره‌وری را در برنامه داریم، خاطرنشان کرد: در صورتی که استان زنجان آمادگی داشته باشد، می‌توانیم آموزش را به عنوان یکی از استان‌های پیشرو در زنجان برگزار کنیم و سایر استان‌های غرب کشور نیز برای آموزش به این استان اعزام شوند.

,

وی افزود: اگر بهره‌وری را به جبران خدمات، تخصیص بودجه و ارتقا و انتصاب مدیران، متصل کنیم در این صورت به امر عملی منجر می‌شود.

,

رئیس سازمان ملی بهره‌وری ایران گفت: انتظار این بود که تمام استان‌ها تا پایان سال گذشته به برنامه‌های بهره‌وری دست یابند که تمام استان‌ها از برنامه ششم عقب هستند.

,

وی افزود: زنجان، جزء 3 استان موفق در عملکرد موجود در بین استان‌ها است هر چند از عملکرد مطلوب فاصله دارد.

,

پیشوایی با اشاره به دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص بهره‌وری اظهار داشت: یکی از برنامه‌های امسال در سطح ملی، جریان‌سازی نوآور و بهره‌ور است و در هر استانی که به نوآوری و رقابت بتوانیم دامن بزنیم، بهره‌وری خودبه‌خود افزایش می‌یابد.

,

وی با بیان اینکه حوزه‌های حمل‌ونقل، کشاورزی و انرژی برای جریان‌سازی نوآور و بهره‌ور انتخاب شده است، خاطرنشان کرد: یکی از پیش‌رویدادهای این رویداد ملی را در صورت اعلام آمادگی می‌توانیم در استان زنجان اجرا کنیم.

,

*‌ سامانه ثبت حقوق و دستمزد مدیران از 10 خرداد برای عموم مردم قابل دسترس می‌شود

, *‌ سامانه ثبت حقوق و دستمزد مدیران از 10 خرداد برای عموم مردم قابل دسترس می‌شود, *‌ سامانه ثبت حقوق و دستمزد مدیران از 10 خرداد برای عموم مردم قابل دسترس می‌شود,

محمدرضا عطاردی، رئیس مرکز هوشمندسازی نظام اداری و امنیت فضای مجازی سازمان اداری و استخدامی کشور نیز در این جلسه گفت: یکی از دغدغه‌های نظام اداری، تعدد سامانه‌ها است و سازمان اداری و استخدامی 8 سامانه دارد.

,

وی با بیان اینکه تلاش بر این بود که این سامانه‌ها به همدیگر مرتبط شوند، اظهار داشت: بخشی از این کار انجام شده و بقیه نیز در گام دوم انجام خواهد شد.

,

عطاردی با بیان اینکه گام اصلی که باید اتفاق بیفتد، یکپارچه‌سازی سامانه‌ها است که ورود و ثبت اطلاعات یک بار از مبدا باشد که باید به این سمت حرکت کنیم، خاطرنشان کرد: ماده 23 قانون برنامه ششم توسعه، مغفول مانده است که دستگاه‌ها موظف بودند آمار و اطلاعات حقوق و مزایای مدیران را ثبت کنند که 5 سال است این اتفاق نیفتاده است.

,

رئیس مرکز هوشمندسازی نظام اداری و امنیت فضای مجازی سازمان اداری و استخدامی کشور گفت: سامانه‌ای طی ماه‌های گذشته طراحی و اجرایی شد که آمار و اطلاعات حقوق و مزایای مدیران و نیروهای استانی در آن ثبت و به نمایش گذاشته می‌شود.

,

وی با بیان اینکه ما فقط نمایش‌دهنده هستیم و آمار را از دستگاه‌ها می‌گیریم، اظهار داشت: برخی دستگاه‌ها هنوز این اطلاعات را نداده‌اند اما اطلاعات سامانه مذکور از 10 خرداد برای تمام مردم قابل مشاهده و دسترسی خواهد بود و در صورت ناقص بودن اطلاعات، دستگاه مربوطه باید پاسخگو باشد.

,

عطاردی با بیان اینکه طبق دستور رئیس‌جمهوری، کد ملی مراجعان در هنگام ورود به تمام دستگاه‌ها دریافت و ثبت می‌شود، خاطرنشان کرد: با این اقدام، مراجعان هر یک از خدمت‌ها مشخص می‌شود و گزارش آن به سطوح مختلف ارائه می‌شود ضمن اینکه رضایت‌سنجی هم صورت می‌گیرد تا مردم نسبت به کیفیت خدمات دریاتفی، اعلام نظر کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه