اخبار داغ

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت نبی اکرم(ص):

رواج تفکر شهادت و فرهنگ جهاد رمز پیروزی در مسیر انقلاب است

رواج تفکر شهادت و فرهنگ جهاد رمز پیروزی در مسیر انقلاب است
حجت‌الاسلام شمس‌الله جلیلیان گفت: رمز و راز پیروزی ما در مسیر حرکت انقلاب که رو به پیشرفت هست، رواج تفکر شهادت و فرهنگ جهاد است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرصادنیوز، حجت‌الاسلام شمس‌الله جلیلیان امروز دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، اظهار داشت: روز فتح خرمشهر به زیبایی روز ایثار، مقاومت، وعده نصرت الهی و تجلی اراده خداوند نامگذاری شده و در تاریخ به یک روز ماندگار تبدیل شده است.
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه افزود: امروز نسلی که دفاع مقدس را تجربه نکردند از مکتب فتح خرمشهر که همانا مکتب حاج قاسم است بهره می گیرند.
وی خاطرنشان کرد: در چهارم خرداد ماه امسال اولین کنگره ملی بیش از ۴ هزار شهید روحانی در شهر مقدس قم برگزار می شود.
حجت الاسلام جلیلیان گفت: رهبر معظم انقلاب در وصف شهادت به زیبایی می فرماید، شهادت قله است که بدون دامنه معنا ندارد، دامنه و مسیر رسیدن به قله اخلاص، ایثار، صدق، معنویت، خدمت صادقانه به مردم و استقرار حاکمیت دین است و شهدا که به این قله که شهادت است، رسیدند همه این مراحل زیبا و ارزش‌ها را طی کرده بودند.
وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری که هر شهید را یک نماد معرفی کردند، اظهار داشت: برگزاری یادواره شهدا و تجلیل از مقام شامخ خانواده شهدا تجلیلی از ارزش ها و نمادهای عزت و اقتدار است.
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه خاطر نشان کرد: همانطور که رهبر انقلاب فرمودند دشمن به دنبال فراموشی نمادها است لذا ضروری است شهدا را معرفی کنیم تا برای همگان به خصوص جوانان الگو شود.
وی با اشاره به حدیثی از رسول اکرم(ص) به اهمیت جایگاه روحانیون اشاره کرد و افزود: بر اساس این حدیث شریف سه گروه انبیاء، علما و شهدا در قیامت مقام شفاعت را دارند، شهدای روحانی وارث انبیاء هستند هم عالم و هم شهید هستند لذا این روایت مصداق جامعی از شهدای روحانی است‌.
حجت الاسلام جلیلیان گفت: هدف شهادت را قلم عالم به تصویر می کشد بر همین اساس است که مداد علما از خون‌ شهدا افضل است.
وی ادامه داد: همانطور که مستحضر هستید علما در دوره های مختلف با قلم و قدمشان روشنگری کرده و از ارزش های دین پاسداری و صیانت کردند و در این راه شکنجه ها دیدند و بسیاری از آنها به شهادت رسیدند اما دست از دفاع از حق و خدمت به اسلام و قرآن و مردم بر نداشتند.
وی علمای دین را مرزداران ارزش ها و اعتقادات معرفی کرد و بیان داشت: علمای دین با تقدیم جان از ارزش ها دفاع کردند و در طول تاریخ علمای بزرگی همچون شهید اول، شهید ثانی، فضل الله نوری، میرزای شیرازی، مدرس و ... در حفظ ارزش ها و اسلام نقش آفرینی کردند.
حجت الاسلام شمس الله جلیلیان بیان داشت: امام(ره) حاصل زحمات تمام علمای دین را باور کرد و حکومت دینی را تشکیل داد.
وی خاطر نشان کرد: نقش علمای دین در دفاع مقدس نقشی بی بدیل بود و بیش از ۴ هزار شهید تقدیم کرد، البته نقش روحانیون در مقابله با بیماری کرونا طی دو سال اخیر نیز واقعا نقشی موثر بود که جای تقدیر دارد.
حجت الاسلام جلیلیان گفت: در هر زمانی که لازم بوده علما در خط مقدم خدمت به مردم و دین اسلام نقش آفرینی کردند.
وی گفت: همه ما وظیفه داریم این نمادها را ترویج کنیم تا نسل آینده با فرهنگ جهاد و شهادت آشنا شود چرا که رمز و راز پیروزی ما در مسیر حرکت انقلاب که رو به پیشرفت هست، رواج تفکر شهادت و فرهنگ جهاد است.
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت نبی اکرم(ص) کرمانشاه افزود: ۳ هزار و ۶۴۱ روحانی شهید در طول دفاع مقدس، ۹۳ شهید روحانی جاویدالاثر، ۱۱۱ شهید ترور از علمای بزرگوار و ۳۸ روحانی شهید مدافع داریم که لازم به ذکر است اولین شهید روحانی مدافع حرم اهل کرمانشاه بودند.
وی به فعالیت های ارگانهای مختلف استان در خصوص برگزاری کنگره اشاره کرد و بیان داشت: سرکشی و دیدار از ۵۴ خانواده شهید روحانی استان با هدیه رهبری، برگزاری ۶ یادواره در شهرستانها و یک یادواره در استان از جمله آن فعالیت ها بود.
حجت الاسلام جلیلیان گفت: در منطقه غرب کشور علمای شیعه و سنی به عنوان پیرو امام(ره) در همه صحنه ها حاضر هستند و وحدت زیبایی را در این منطقه شاهد هستیم.
وی از برگزاری کنگره  ۴ هزار شهدای روحانی چهارم خرداد ماه در مصلای شهر مقدس قم خبر داد وخاطر نشان کرد: این کنگره راس ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه صبح در مصلای شهر مقدس قم با سخنرانی رئیس جمهور و فرمانده کل سپاه پاسداران برگزار می شود.
حجت الاسلام جلیلیان اظهار داشت: یادواره شهدای روحانی کرمانشاه نیز همزمان با کنگره ملی در روز چهارشنبه در حسینیه ثارالله با حضور خانواده‌های معظم شهدا، علما و مسئولین استانی برگزار خواهد شد.
 
انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصادنیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه