اخبار داغ

وزیر علوم:

ایران اسلامی بیش از 20 میلیون تحصیل کرده دانشگاهی دارد

ایران اسلامی بیش از 20 میلیون تحصیل کرده دانشگاهی دارد
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: ما امروز بیش از ۲۰ میلیون تحصیل کرده دانشگاهی در کشور داریم که این جمعیت نشان‌ می‌دهد جامعه ما مسیر رشد و دانایی را با سرعتی مناسب و شایسته طی می‌کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  دکتر محمدعلی زلفی گل ظهر امروز در مراسم تکریم رئیس و معارفه سرپرست دانشگاه حضرت معصومه (س) استان قم با اشاره به فرارسیدن سالروز سوم خردادماه، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا عنوان کرد: اگر مروری داشته باشیم به تاریخ کشورمان پس از پیروزی انقلاب اسلامی، متوجه می‌شویم که استقلال ایران به راحتی به دست نیامده است و باید قدردان آن باشیم.

وی تاکید کرد: در شرایط فعلی، دشمنان و بدخواهان نظام، تلاش می‌کنند که توفیقات جمهوری اسلامی را نادیده بگیرند‌. قبل از انقلاب اسلامی ما محرومیت‌های بسیاری از جمله تنگ، باریک و خطرناک بودن جاده‌ها را داشتیم.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه پیش از انقلاب تعداد محدودی دانشگاه در کشور داشتیم، گفت: تعداد دانشجویان کشور در بدو پیروزی انقلاب اسلامی ۱۷۰ هزار نفر بودند و الان حدود ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار دانشجو در ایران در حال تحصیل هستند.

وی اضافه کرد: قبل از انقلاب دوره دکتری در کشور وجود نداشت و نخبگان ما خارج از کشور دکتری را دریافت می‌کردند اما امروز سالانه بیش از ۲۰ هزار دانشجوی دکتری جذب می‌کنیم.

زلفی گل ابراز کرد: ما امروز بیش از ۲۰ میلیون تحصیل کرده دانشگاهی داریم و این افتخار بسیار بزرگی در عرصه علمی کشور است که نشان از ظرفیتی بزرگ است. به لطف خداوند متعال جامعه ما مسیر دانایی را با سرعت مناسب و شایسته‌‌ای طی می‌کند.

وی با اشاره به اینکه امروز بیش از ۶۰٪ ظرفیت دانشگاه‌های کشور را بانوان به خود اختصاص داده‌اند، تصریح کرد: در زمان پیش از انقلاب تفکر افراد این بود که درس خواندن و عالم شدن صرفاً برای مردها است، اما نظام جمهوری اسلامی این فرصت استثنایی را در اختیار بانوان قرار داده است چرا که از دامن زن، مرد به معراج می‌رود.

وی افزود: نظام جمهوری اسلامی به این نتیجه رسیده است که اگر بخواهد آینده‌ کشور و مردم ما دانا و دانایی محور باشد، باید اول مدار خانواده دانایی باشد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بیان کرد: حواسمان باشد که دشمنان ما در فضای مجازی دائماً سعی می‌کنند که بذر ناامیدی و یأس را در وجود جوانان ایرانی نهادینه کنند و می‌خواهند هویت و باور را بگیرند.

وی خطاب به دانشجویان دانشگاه حضرت معصومه (س) گفت: از شما خواهش می‌کنم تا جایی که می‌توانید درس را عمیق‌تر مطالعه کنید؛ سعی کنید رتبه‌های برتر در کنکور بیاورید و کرسی‌های دانشگاه‌های تراز اول کشور را بگیرید و سفیر دانشگاه حضرت معصومه (س) در آنجا باشید.

زلفی گل خاطر نشان کرد: آنچه که باعث می‌شود یک انسان رشد کند و به مدارج بالای علمی برسد، اراده قوی و انگیزه و تلاش است.

در پایان این مراسم، نسرین صادق‌زاده سرپرست سابق دانشگاه حضرت معصومه (س) تکریم به عمل آمد و مریم بردبار به عنوان سرپرست جدید این دانشگاه معرفی شد.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه