اخبار داغ

فرمانده سپاه امام رضا علیه السلام:

زوایای فتح خرمشهر باید در مراکز تحقیقاتی کشور برای نسل امروز تبیین شود

زوایای فتح خرمشهر باید در مراکز تحقیقاتی کشور برای نسل امروز تبیین شود
سردار غیاثی با بیان اینکه خیلی از زوایای دفاع مقدس هنوز نهفته است، گفت: زوایای عملیات هایی همچون فتح خرمشهر و دوران دفاع مقدس باید در مراکز تحقیقاتی کشور برای نسل امروز تبیین شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  به نقل از صبح توس؛ سردار سید هاشم غیاثی، فرمانده سپاه امام رضا علیه السلام، دوشنبه شب در ویژه برنامه سالروز فتح خرمشهر در جمع مردم تربت حیدریه اظهار داشت: ایران تا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، تحت سلطه جبهه استکبار بود و همه سرویس های جاسوسی و اطلاعاتی غرب بر این کشور تسلط داشتند اما مردم با تبعیت از امام راحل پیروزی انقلاب را رقم زدند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی تصریح کرد: در شرایطی که جمهوری اسلامی ایران در مرکز انرژی دنیا قرار داشت و دشمن می دانست که چنانچه ایران تنگه هرمز را تحت تاثیر قرار دهد تمام دنیا متاثر از آن قرار خواهد گرفت و علی رغم همه دشمنی های جبهه استکبار و محدودیت ها و تحریمها علیه مردم، بلاخره دشمن در یک نقطه به وفاق رسید و آن هم تحمیل جنگ هشت ساله دفاع مقدس بود.

,

غیاثی با اشاره به اینکه عملیات های دفاع مقدس فرصت بازیابی از دشمن را گرفت، افزود: در بین همه عملیات ها فتح خرمشهر یک نقطه عطف در تاریخ است که نماد مقاومت و ایثارگری ملت ایران است که باید همواره در تاریخ ماندگار و در اذهان تحلیل شود.

,

غیاثی ادامه داد: در این عملیات ۵۴۰۰ کیلومتر مربع آزادسازی و ۱۸۰ کیلومتر از. نوار مرزی از لوث دشمن پاکسازی و تقریبا ۱۹ هزار اسیر از دشمن گرفته شد که در کنار غنائم و انهدام امکانات و تجهیزات دشمن بعثی، حماسه ای تاریخی و ماندگار رقم خورد.

,

فرمانده سپاه امام رضا علیه السلام اظهار کرد: بعد فتح خرمشهر سه خواسته مهم را جمهوری اسلامی مطرح کرد که ابتدا عقب نشینی کامل عراق در پنج استان و در ادامه محکوم کردن صدام بعنوان متجاوز و سوم پرداخت غرامت بود

,

غیاثی افزود: فتح خرمشهر محکم کردن جا پا برای انقلاب اسلامی شد و شورای امنیت و جامعه بین الملل احساس کردند که رزمندگان اسلام علی رغم همه محدودیت ها خرمشهر را به سرزمین ایران ملحق کردند و این مهم باعث تثبیت انقلاب و نظام شد.

,

وی با بیان اینکه خیلی از زوایای دفاع مقدس هنوز نهفته است، گفت: زوایای عملیات هایی همچون فتح خرمشهر و دوران دفاع مقدس باید در مراکز تحقیقاتی کشور برای نسل امروز تبیین شود

,

قوی شدن تنها مسیر پیش روی ملت ایران است

, قوی شدن تنها مسیر پیش روی ملت ایران است,

فرمانده سپاه امام رضا علیه السلام گفت: امروز ملت ایران دو راه بیشتر ندارد، یا باید قدرتمند و قوی باشد یا اینکه اراده دشمن را بپذیرد و قطعا همچون گذشته تا پای جان برای انقلاب و آرمانهای بلند آن تلاش خواهیم کرد.

,

وی تصریح کرد: امروز ایران اسلامی به قدرت جهانی تبدیل شده و این در حالی است که بین اقتدار امنیتی و امنیت تفاوت بسیار است، چرا که خیلی از کشورهایی که امنیت دارند تهدیدی و تحریمی ندارند، اماایران در اوج تهدید و تحریم امنیت دارد و این همان اقتدار امنیتی است.

,

غیاثی ادامه داد: امروز ایران بعد از آمریکا تنها کشوری است که جغرافیای نبرد دارد و این بدان معناست که قوای مسلح در سلسله مراتب فرماندهی کل قوا تلاش می کنند و با تقسیم کاری که وجود دارد باعث شده جغرافیای نبرد در لایه های مختلف تعریف و اقتدار امنیتی بوجود آید.

,

فرمانده سپاه امام رضا علیه السلام گفت: امروز تحلیلگران دنیا ایران را لنگرگاه در جهان اسلام می دانند و این بدان خاطر است که جوانان در همه عرصه ها پای کار هستند، از حضور در جبهه مقاومت تا کمک های مومنانه و هر عرصه ای که نظام نیاز داشته باشد، انعطاف نشان داده و آرایش لازم را به خود می‌گیرند.

,

امروز خاکریز های دفاع از انقلاب و نظام در مدارس و دانشگاههاست

, امروز خاکریز های دفاع از انقلاب و نظام در مدارس و دانشگاههاست,

فرمانده سپاه امام رضا علیه السلام گفت: امروز دشمن در جنگ نرم به سراغ اراده ها، عزم ها، ارزشها و معرفت ها آمده و با روشهای دقیق و محاسبه شده شخصیت جوانان جامعه را نشانه رفته است.

,

غیاثی افزود: امروز خاکریزیهای جبهه برداشته شده و در مدارس و دانشگاهها گذاشته شده و اگر مراقبت نکنیم و غفلت کنیم ممکن است هزینه های زیادی در مقابل با جنگ نرم دشمن بپردازیم. لذا باید مسیر را به خوبی تبیین کنیم تا در جهت اهداف انقلاب و نظام حرکت کنیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه