اخبار داغ

به مناسب سوم خرداد،سالروز فتح خرمشهر؛

آزادسازی خرمشهر، سند عزت، مقاومت و اقتدار/ حماسه ای که معادلات نظامی را بر هم زد

آزادسازی خرمشهر، سند عزت، مقاومت و اقتدار/ حماسه ای که معادلات نظامی را بر هم زد
فتح خرمشهر با آن همه موانع و امکاناتی که دشمنان پیاده کرده بودند، برای همگان غیر ممکن بود ولی رزمندگان اسلام با یاری خداوند متعال، ناشدنی ها را شدنی کردند
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از اروم نیوز، سوم خرداد، سالروز حماسه ای بی نظیر، موفقیت در عملیات بیت المقدس و فتح خرمشهر و روزی فراموش نشدنی در تاریخ انقلاب اسلامی ایران و هشت سال دفاع مقدس است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  اروم نیوز,

در سوم خرداد سال 61، خرمشهر پس از ۵۷۸ روز  یعنی حدود ۱۹ ماه  اسارت در دست دشمن، بار دیگر به آغوش گرم میهن اسلامی بازگشت و پیکره پاک آن از لوث وجود متجاوزان بعثی تطهیر شد.

,

عملیات آزاد سازی خرمشهر که بیت المقدس نام داشت، در چهار مرحله برنامه‌ریزی شده بود که هر مرحله در مقایسه با عملیات ثامن الائمه و طریق القدس خود یک عملیات بزرگ به حساب می آید.

,

این عملیات در ساعت ۳۰ دقیقه بامداد ۱۰ اردیبهشت ۱۳۶۱ با رمز «یا علی ابن ابی‌طالب(ع)» در محور اهواز- خرمشهر- دشت آزادگان، به فرماندهی مشترک آغاز شد و طی این عملیات ۵۰۳۸ کیلومتر مربع از اراضی اشغال شده از جمله شهرهای خرمشهر و هویزه و نیز پادگان حمید و جاده اهواز – خرمشهر آزاد شده و علاوه بر این شهرهای اهواز، حمیدیه و سوسنگرد از تیررس توپخانه دشمن خارج شده و هم چنین ۱۸۰ کیلومتر از خط مرزی تامین شد.

,

در این عملیات رزمندگان میاندوآب در قالب گردان کربلا به فرماندهی شهید حسن زنده دل که در عملیات والفجر۸ به فیض شهادت نائل آمد، حضور پررنگی داشته و در خلق حماسه آزادسازی خرمشهر، نقش آفرینی نموده اند.

,

آزادسازی خرمشهر، الگوی مقاومت، اقتدار و هوشمندی برای غلبه بر دشمن است

, آزادسازی خرمشهر، الگوی مقاومت، اقتدار و هوشمندی برای غلبه بر دشمن است, آزادسازی خرمشهر، الگوی مقاومت، اقتدار و هوشمندی برای غلبه بر دشمن است,

 در این زمینه نماینده مردم میاندوآب در مجلس شورای اسلامی و یکی از فرماندهان و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس، به خبرنگار ما با بیان اینکه امام خمینی(ره) فرمودند، خرمشهر را خدا آزاد کرد، گفت: به یاری خداوند متعال و با تلاش سربازان ولایت، خرمشهر از دست متجاوزان آزاد شد و ان شالله به زودی شاهد خواهیم بود که سربازان ولایت به یاری خداوند متعال قدس هم آزاد خواهد شد.

,

مهدی عیسی زاده با بیان اینکه خرمشهر نماد صبر، مقاومت، ابتکار و خلاقیت است، گفت: امروز مسئولان اعم از وزرا ، استانداران و فرمانداران باید از خرمشهر درس مقاومت، خلاقیت، درس مبارزه در راه رسیدن به هدف و پیروزی بگیرند.

,

نماینده مردم میاندوآب در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:فتح خرمشهر با آن همه موانع و امکاناتی که دشمنان پیاده کرده بودند، برای همگان غیر ممکن بود ولی رزمندگان اسلام با یاری خداوند متعال، ناشدنی ها را شدنی کردند و لذا امروز نیز می شود با درس گرفتن از فتح خرمشهر و با ابتکار و خلاقیت تحریم‌ها را شکست و بی اثر کرد و موانع را از بین برد.

,

وی با بیان اینکه حماسه آزادسازی خرمشهر، الگوی مقاومت، اقتدار و هوشمندی برای غلبه بر دشمن است، افزود: درس بزرگ فتح خرمشهر باید سرلوحه مدیران و فرماندهان و مدیران اقتصادی و  فرهنگی قرار گیرد در غیر این صورت خرمشهر اقتصادی و فرهنگی به دست نخواهد آمد.

,

فتح خرمشهر تمام معادلات نظامی دنیا را به هم زد

, فتح خرمشهر تمام معادلات نظامی دنیا را به هم زد, فتح خرمشهر تمام معادلات نظامی دنیا را به هم زد,

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج میاندوآب نیز در این زمینه به خبرنگار ما گفت: آزادسازی خرمشهر تمام معادلات نظامی دنیا را به هم زد و سبب تغییر سرنوشت جنگ تحمیلی شد.

,

سرهنگ پاسدار نورالدین پالهنگ اظهار کرد: آزادسازی خرمشهر در هیچ معادله نظامی نمی گنجد و امروز نیز مستشاران نظامی دردنیا به دنبال دستیابی به فرمول و چگونگی فتح خرمشهر هستند.

,

وی با اشاره به فرموده امام خمینی(ره) که فرمودند خرمشهر را خدا ازاد کرد، افزود: ایمان به خدا، وحدت، تبعیت از ولایت و رهبری رمز فتح خرمشهر بود.

,

پالهنگ با اشاره به اینکه امروز وظیفه همه ما جهاد تبیین است، تصریح کرد: باید در مقابل توطئه های دشمنان  که علیه نظام و انقلاب اسلامی به کار گرفته اند به فرمان امام خود عمل کرده و دستاوردهای انقلاب اسلامی و ابعاد مختلف دفاع مقدس را تبیین کنیم که این موضوع در مورد فتح خرمشهر نیز صدق می کند.

,

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج میاندوآب اظهار کرد: خرمشهرها در پیش است و باید همه خرمشهرها را در زمینه های مختلف فتح کنیم که در این زمینه وظیفه ما بسیار سنگین و مهم است.

,

پالهنگ در ادامه با اشاره به اینکه میاندوآب در طول عمر با برکت انقلاب اسلامی، امتحان خود را به خوبی پس داده و مصداق آن ۸۵۰ شهید سرافراز این خطه است، تصریح کرد: میاندوآبی ها در فتح خرمشهر نیز خوش درخشیده اند و ما امروز وظیفه داریم از این یادگاران سال های غیرت و حماسه تجلیل کنیم.

,

امدادهای غیبی را به عینه در جبهه ها لمس می کردیم

, امدادهای غیبی را به عینه در جبهه ها لمس می کردیم, امدادهای غیبی را به عینه در جبهه ها لمس می کردیم,

یکی از این فاتحان میاندوآبی خرمشهر نیز در گفت و گو با خبرنگار ما، با بیان خاطراتی از عملیات بیت المقدس، گفت: در دوران دفاع مقدس و جبهه های نبرد حق علیه باطل که فضا فضایی آکنده از غیرت، شرف و دفاع از کیان انقلاب اسلامی و حکومت نوپایی بود و بویژه در عملیات بیت المقدس مقاومت بچه ها مثال زدنی و بی نظیر بود.

,

مهدی آجودانزاده با بیان اینکه در سه مرحله از عملیات بیت المقدس حضور داشته و در مرحله سوم که نیروهای عراقی پاتک زده بودند، زخمی شد، افزود: در آنجا ما به همراه 9 نفر از بچه های گردان خودمان زخمی شدیم، نصرت عباس زاده از بچه های گردان ما نیز در  آنجا به شهادت رسید ولی ما را به عقب منتقل کردند و حتی شهید شهباز نوری نیز در آنجا زخمی شد، در کل بیش از 100 نفر از گردانی که بچه های میاندوآب در آن حضور داشتند، در این عملیات شهید شدند.

,

آجودانزاده با بیان اینکه ما امدادهای غیبی را به عینه در جبهه ها لمس می کردیم، اظهار کرد: هیچ نیرویی به جز نیروی خداوند ما را حمایت نمی کرد و در واقع ما امدادهای غیبی را واقعاً در جبهه ها لمس می کردیم، و تنها با سلاح ایمان در مقابل سلاح های پیشرفته دشمن مقاومت کردیم.

,

این رزمنده میاندوآبی، اتحاد و وحدت را از دیگر رموز فتح خرمشهر عنوان و تصریح کرد: رمز موفقیت در این عملیات، وحدت نیروهای مسلح اعم از ارتش و سپاه و مهم تر از همه نصرت الهی بود که شامل حال ما شد و بهترین جمله را هم  در این باره حضرت امام خمینی(ره)  فرمودند که "خرمشهر را خدا آزاد کرد".

,

آجودانزاده افزود: وحدت، همدلی و همزبانی، کمک های مردمی و حضور رزمندگان اسلام در جبهه ها از دیگر عوامل این پیروزی بود که حتی  فرماندهان نظامی دنیا نمی توانستند باور کنند که نیروهای عراقی با آن همه تجهیزات شکست خورده اند و خرمشهر آزاد شده است.

,

باید گفت که در فتح خرمشهر، اتحاد، حضور حماسی مردم، تبعیت از ولایت و نصرت و ایمان به وعده الهی را شاهد بودیم که سبب پیروزی شد و اکنون نیز فتح خرمشهر یک فرمول برای سایر عرصه هاست که باید از آن درس بگیریم و خرمشهرهایی را که در پیش است، فتح کنیم.

,

می توان از فرمول مقاومت و فتح خرمشهر در تمام ابعاد الهام گرفته و از ایدئولوژی فتح خرمشهر برای فائق آمدن بر مشکلات اقتصادی و فرهنگی استفاده کرد.

,

آزادسازی خرمشهر در روز سوم خرداد سال 1361 به عنوان مهم‌ترین هدف عملیات بیت‌المقدس با عملیات مشترک سپاه و ارتش انجام گرفت و در بین این رزمندگان و فاتحان خرمشهر نام صدها نفر میاندوآبی و 9 شهید دیده می شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه