اخبار داغ

در میزگرد تخصصی مطرح شد:

فتح خرمشهر آینده درخشان انقلاب را به خوبی ترسیم کرد/سوم خرداد آغازگر تحولات کلیدی و گام برداشتن ایران در مسیر توانمندی و خودکفایی است

فتح خرمشهر آینده درخشان انقلاب را به خوبی ترسیم کرد/سوم خرداد آغازگر تحولات کلیدی و گام برداشتن ایران در مسیر توانمندی و خودکفایی است
کریمی رزمنده دوران دفاع مقدس مهمترین درس حماسه سوم خرداد را وحدت و انسجام در برابر دشمنان خواند و گفت: ملت ایران در کنار رزمندگان اسلام با وحدت و همبستگی که داشتند در عملیات بیت المقدس حماسه آفرین شدند و فتح خرمشهر امید را در دل ملت احیاء کرد و آینده درخشان انقلاب اسلامی را به خوبی ترسیم کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار آفتاب؛ به مناسبت یوم الله سوم خرداد و آزادسازی خرمشهر میزگرد تخصصی دیارآفتاب با موضوع «نقش مردم در آزادسازی خرمشهر و جایگاه عملیات بیت‌المقدس در انقلاب اسلامی» برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیار آفتاب,

در این میزگرد جمعی از پیشکسوتان دفاع مقدس، فرماندهان نظامی و انتظامی و اساتید دانشگاه از جمله غلامرضا کریمی مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان، محمد گودرزی معاون هماهنگ کننده سپاه روح الله استان، محمد صادقیان فرمانده پدافند هوایی حضرت علی اکبر علیه السلام اراک،سید ناصر حسینی مدیرکل تأمین اجتماعی نیروهای مسلح استان، محمدی مسئول مرکز حفظ آثار سپاه روح الله، شهرجردی معاون روابط عمومی سپاه روح الله، فرامرزی مسئول پیشکسوتان اداره کل حفظ آثار و جمعی دیگر از مسئولین برگزار شد.

,

, ,

محمد گودرزی معاون هماهنگ کننده سپاه روح الله استان مرکزی در این میزگرد با اشاره به اهمیت تبیین حماسه های دفاع مقدس گفت: دوران هشت سال دفاع مقدس تجلی اراده و غیرت ملت ایران است و نشان داد ملتی که درس آموخته مکتب عاشورا است برای آن شکست و تسلیم در برابر دشمنان معنایی ندارد

,

وی افزود: دفاع مقدس نماد ایستادگی ومقاومت ملت ایران است و این نماد و تفکر ارزشمند در طول سال های گذشته توانسته موفقیت ها و دستاوردهای بسیاری کسب کند و امروز وظیفه داریم علاوه بر جلوگیری از تحریف این فرهنگ آن را به درستی به نسل جدید جامعه منتقل کنیم و یکی از عرصه های مهم جهاد تبیین حوزه دفاع مقدس است که باید به آن توجه ویژه شود.

,

گودرزی بیان کرد: پیروزی رزمندگان اسلام در عملیات بیت المقدس نماد تعهد ملت ایران به ارزش های انقلاب اسلامی و آرمان های حضرت امام(ره) واراده ملت ایران به سمت فتح قله های بلند است و عملیات بیت المقدس موجب سربلندی و اقتدار روز افزون انقلاب اسلامی و ملت ایران شد و لذا درس های فراوانی دارد که باید به خوبی برای نسل جوان تبیین شود.

,

وی مهمترین درس عملیات بیت المقدس را اعتماد به نصرت الهی و ولایت مداری خواند و گفت: رزمندگان در این عملیات با توجه به تکلیفی که داشتند با تکیه بر اراده الهی پیروز شدند و امروز این درس های مهم برای نسل جوان باید به خوبی تبیین شود.

,

پیروزی رزمندگان درعملیات بیت المقدس عزم راسخ و اراده قوی ملت ایران را نشان داد

, پیروزی رزمندگان درعملیات بیت المقدس عزم راسخ و اراده قوی ملت ایران را نشان داد, پیروزی رزمندگان درعملیات بیت المقدس عزم راسخ و اراده قوی ملت ایران را نشان داد,

معاون هماهنگ کننده سپاه روح الله استان مرکزی افزود: پیروزی رزمندگان درعملیات بیت المقدس عزم راسخ و اراده قوی ملت ایران را نشان داد و امروز برای موفق شدن در کارهای بزرگ و فتح خرمشهرهای پیش رو باید عزم راسخ و روحیه های جهادی پای کار بیاید.

,

وی ادامه داد: فتح خرمشهر نماد ایستادگی همه جانبه در برابر جبهه کفر و استکبار است و  در شرایط امروز راه پیروزی امت اسلام در برابر جبهه استکبار وحدت همه جانبه جهان اسلام و امت های مسلمان است.

,

وی اضافه کرد: وحدت و هم افزایی نیروهای مسلح در انقلاب اسلامی همواره موجب پیشرفت های بسیار در حوزه های مختلف شده که نمونه آن در عملیات بیت المقدس بود و در واقع فتح خرمشهر ثمره وحدت و انسجام نیروهای مسلح بود و خوشبختانه امروز نیروهای مسلح کشور در اوج اقتدار با وحدت و یکپارچگی در دفاع از ارزش های انقلاب اسلامی متحد و منسجم گام برمی دارند.

,

, ,

گودرزی نقش استان مرکزی در عملیات بیت المقدس را بسیار پر رنگ خواند و افزود: این نقش حماسی باید به خوبی افتخارات و حماسه ها برای نسل جوان تبیین شود و در عملیات افتخار آمیز بیت المقدس ۱۳۵ گردان که ۴۵ گردان از ارتش و ۹۰ گردان از سپاه و بسیج در ۵ قرارگاه مشترک حماسه های بزرگی خلق کردند و پیروزی های بزرگی برای ملت و انقلاب اسلامی رقم زدند.

,

فتح خرمشهر نماد پیروزی و هویت مقتدر ملت ایران است

, فتح خرمشهر نماد پیروزی و هویت مقتدر ملت ایران است, فتح خرمشهر نماد پیروزی و هویت مقتدر ملت ایران است,

وی تأکید کرد: فتح خرمشهر نماد پیروزی و هویت مقتدر ملت ایران است و حماسه سوم خرداد بخشی از ظرفیت های عظیم ملت ایران را به نمایش گذاشت و در واقع سالروز آزادی خرمشهر عزیز آغازگر تحولات کلیدی و گام برداشتن ملت ایران در مسیر توانمندی و خودکفایی است.

, .,

معاون هماهنگ کننده سپاه روح الله استان مرکزی ادامه داد: به کار بردن جمله کلیدی حضرت امام(ره) که فرمودند خرمشهر را خدا آزاد کرد نشانه ای بارز در اراده الهی دارد که در فتح خرمشهر نمود پیدا کرد و تعبیر بسیار حکیمانه مقام معظم رهبری در ضرورت آزادسازی خرمشهرهای پیش رو نشان از این دارد در خرمشهرهای آینده باید از الگوی موفق سوم خرداد نیز استفاده کرد.

,

 برگزاری ۵۵۰ برنامه در سوم خرداد در استان مرکزی

,  برگزاری ۵۵۰ برنامه در سوم خرداد در استان مرکزی,  برگزاری ۵۵۰ برنامه در سوم خرداد در استان مرکزی,

وی گفت: در راستای گرامیداشت سالروز آزادی خرمشهر سپاه روح الله در قالب ستاد گرامیداشت مناسبت های دفاع مقدس و مقاومت بیش از ۱۱عنوان برنامه و ۵۵۰ مورد در دستور کار دارد که در سطح استان و خصوصا حوزه ها و پایگاه های مقاومت بسیج انجام خواهد شد.

, .,

گودرزی مهمترین محور برنامه های سوم خرداد ماه سالجاری را خدمت رسانی در قالب افتتاح پروژه ها و ادامه نهصت کمک مومنانه خواند و افزود: بیش از ۵۰ عنوان خدمت در قالب نهضت کمک مومنانه به مردم ارائه می شود.

,

وی بیان کرد: همچنین رزمایش الی بیت المقدس با کارکردهای خدمت رسانی به مردم در دستور کار است و افتتاح پروژه های محرومیت زدایی و ادامه نهضت کمک مومنانه در ذیل این رزمایش است.

,

معاون هماهنگ کننده سپاه روح الله استان مرکزی خاطر نشان کرد: با توجه به فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر جهاد تبیین رویکرد کلیه برنامه ها در سالجاری جهاد تبیین است و با توجه به اینکه فتح خرمشهر نماد هویت مقتدر ملت ایران است امروز حماسه های هویت ساز همچون فتح خرمشهر باید به خوبی برای مردم تبیین شود.

,

غلامرضا کریمی مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان و از رزمندگان دفاع مقدس در این میزگرد با اشاره به اهمیت جهاد تبیین در دفاع مقدس و ضرورت روایت حماسه های خلق شده در دوران هشت سال جنگ تحمیلی گفت: به برکت هدایت های امام خمینی(ره) و روح معنوی حاکم در انقلاب اسلامی دفاع مقدس ملت ایران تماما ماهیت اسلامی دارد و رزمندگان اسلام با روحیه ایثار و جهاد، همه جانبه از کشور و ارزش های اسلامی دفاع کردند و به تعبیر حضرت امام(ره) جنگ تحمیلی جنگ اسلام و کفر بود و در دفاع مقدس آغاز صدور گفتمان انقلاب اسلامی به تمام دنیا بود.

,

فتح خرمشهر یکی از فتوحات بزرگ و جلوه های ویژه امداد الهی برای مسلمین است

, فتح خرمشهر یکی از فتوحات بزرگ و جلوه های ویژه امداد الهی برای مسلمین است, فتح خرمشهر یکی از فتوحات بزرگ و جلوه های ویژه امداد الهی برای مسلمین است,

وی افزود: در تاریخ دفاع مقدس و ایران فتح خرمشهر به عنوان نقطه عطف جنگ تحمیلی است و یکی از فتوحات بزرگ و جلوه های ویژه امداد الهی برای مسلمین است.

,

کریمی بیان کرد: در شرایطی که ایران در سال های قبل از انقلاب برخی از نقاط را از دست داده بود اما در دفاع مقدس آن با خلق آن حماسه های ماندگار اتفاقات گذشته تکرار نشد و به برکت خون شهدا و مجاهدت های رزمندگان و ملت سلحشور ایران حتی یک وجب از خاک ایران عزیز دست دشمن نماند.

,

وی ادامه داد: عملیات حماسی و افتخار آمیز بیت المقدس که به فتح خرمشهر سرانجامید با رمز مقدس یا علی ابن ابی طالب(ع) آغاز شد که در ابتدا قرار بود عملیات در هفدهم اردیبهشت شروع شود که در آن زمان همزمان با ولادت مبارک امیرالمومنین(ع) بود ولی به واسطه هوشیاری تدریجی دشمن و بروز مشکلات احتمالی یک هفته عملیات جلو افتاد.

,

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی اضافه کرد: آزادسازی خرمشهر و خلق حماسه های ماندگار ملت ایران که حضرت امام(ره) آن را وجود عنایت های خداوند متعال می داند حاصل ۲۴ هزار مجروح و ۶ هزار شهیدی است که موفق شدند بیش از یکصد و ده کیلومتر را پیشروی و آزاد کنند و از این جهت عملیات بیت المقدس از اهمیت بسیاری برخوردار است که باید به آن بیشتر پرداخت.

,

وی با اشاره به نقش استان مرکزی در عملیات بیت المقدس بیان کرد: استان مرکزی و مردم ایثارگر و شهید پرور آن همانند سایر عملیات های دفاع مقدس حضور در این عملیات را دارند که حدود ۳۰۰ شهید والامقام از بسیج، سپاه،ارتش،جهاد سازندگی و سایر نیروهای مردمی تقدیم انقلاب اسلامی کرده که این افتخار را به نام فاتحان خرمشهر به نام خودشان ثبت کرده اند و شهید نیازعلی طالبی شهید شاخص عملیات بیت المقدس است که در شب آزادسازی خرمشهر عزیز  به شهادت  رسید.

,

, ,

کریمی افزود: سالروز آزادی خرمشهر علاوه بر اینکه یادآور حماسه های ملت ایران و ایثارگری ها و مجاهدت های آنها است دستاوردهای بسیاری برای انقلاب و ملت ایران داشته که این ایام فرصت مناسبی برای بازخوانی آنها می باشد و لذا در ایام حماسه خرداد باید دستاوردهای عظیم آزادسازی خرمشهر برای مردم و خصوصا جوانان تبیین شود.

,

ارتقای جایگاه ایران اسلامی در منطقه و نظام بین الملل دستاورد مهم فتح خرمشهر

, ارتقای جایگاه ایران اسلامی در منطقه و نظام بین الملل دستاورد مهم فتح خرمشهر, ارتقای جایگاه ایران اسلامی در منطقه و نظام بین الملل دستاورد مهم فتح خرمشهر,

وی تأکید کرد: یکی از مهمترین دستاوردهای حماسه سوم خرداد ارتقای جایگاه ایران اسلامی در منطقه و نظام بین الملل بود و در واقع پیروزی رزمندگان اسلام و ملت ایران در عملیات بیت المقدس جایگاه انقلاب اسلامی را در دنیا ارتقاء داد و به عنوان نماد اقتدار نظام اسلامی به ثبت رسید و سرآغاز فتوحات بسیار ارزشمند در انقلاب شد.

,

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی مهمترین درس حماسه سوم خرداد را وحدت و انسجام در برابر دشمنان خواند و گفت: آزادی خرمشهر درس می دهد که اگر در برابر دشمنان و توطئه های شوم آنها اتحاد برقرار شود قطعا ملت شکست ناپذیر خواهد بود و لذا ملت ایران در کنار رزمندگان اسلام با وحدت و همبستگی که داشتند در عملیات بیت المقدس حماسه آفرین شدند و فتح خرمشهر امید را در دل ملت احیاء کرد و آینده درخشان انقلاب اسلامی را به خوبی ترسیم نمود.

,

خرمشهرهای اقتصادی و فرهنگی با اراده ها و غیرت دینی آزاد خواهد شد

, خرمشهرهای اقتصادی و فرهنگی با اراده ها و غیرت دینی آزاد خواهد شد, خرمشهرهای اقتصادی و فرهنگی با اراده ها و غیرت دینی آزاد خواهد شد,

وی افزود: پیروزی در عملیات بیت المقدس علاوه بر اینکه ایستادگی ملت ایران بر روی ارزش های اسلامی را نشان داد ثابت قدمی آنها برای تحقق اهداف انقلاب اسلامی را به اثبات رساند و امروز برای فتح خرمشهرهای پیش رو باید اتحاد و وحدت و عزم راسخ باشد و اگر اراده ها و غیرت دینی و انقلابی پای کار بیاید قطعا خرمشهرهای اقتصادی و فرهنگی آزاد خواهد شد.

,

کریمی تأکید کرد: آزادسازی خرمشهر بار دیگر برتری قدرت خداوند و اراده الهی در برابر زورگویان را به اثبات رساند و یکی از درس های مهم حماسه خرداد این است که هیچ قدرتی بالاتر از قدرت خداوند نیست و لذا اگر به قدرت و نصرت خداوند اعتماد کنیم قطعا در برابر مشکلات پیروز خواهیم بود.

,

وی با اشاره به برنامه های استان در سالروز حماسه فتح خرمشهر گفت: در راستای گرامیداشت مناسبت های دفاع مقدس و مقاومت در استان مرکزی از سال های گذشته ستاد گرامیداشت مناسبت های دفاع مقدس و مقاومت استان مرکزی تشکیل شده و این ستاد در ذیل ستاد کنگره شهدای استان است و کلیه دستگاه های اداری، سازمان ها، مدیران، فرماندهان و فرمانداران در این ستاد مسئولیت دارند و هم افزایی و مشارکت همه جانبه در این این ستاد ضرورت مهم است.

,

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی خاطر نشان کرد: در راستای گرامیداشت ایام الله سوم خرداد بیش از یک هزار و ۲۵۰ برنامه مهم تاکنون پیش بینی شده که توسط ادارات ، نهادها و سازمان ها و خصوصا سپاه و بسیج در سطح استان برگزار می شود و شعار راهبردی امسال در برنامه های گرامیداشت دفاع مقدس و مقاومت " مامقاوم هستیم" است و رویکرد کلیه برنامه ها باید در این راستا برنامه ریزی شوند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه