اخبار داغ

وقتی بی‌عفتی از ویترین‌ها بیرون می‌آید/ وضعیت قرمز فرهنگ در بوتیک‌های زنانه

وقتی بی‌عفتی از ویترین‌ها بیرون می‌آید/ وضعیت قرمز فرهنگ در بوتیک‌های زنانه
درست در یک خیابان چند صد متری و حتی چند خیابان بالاتر، لباس‌های شخصی زنانه به وفور در ویترین‌ها پیدا می‌شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سرویس اجتماعی تبریزبیدار؛ با گشتی در شهر و با عبور از یکی دو خیابان، با نگاه به ویترین چند مغازه شاهد نوعی تلاش زیرپوستی برای بی‌تفاوت کردن و تغییر ذائقه مردم نسبت به ارزش‌های فرهنگی خواهیم بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تبریزبیدار,

فرهنگ از پازل های متعدد تشکیل شده که یکی از آنها عفاف است و یکی از ابعاد عفاف، لباس را شامل می شود.

,

حدود یک ماه قبل بود که حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم نسبت به یک آسیب فرهنگی جدی در شهر تذکر داد.

,

او در تریبون نماز عبادی سیاسی جمعه تبریز گفت: «گزارش‌هایی در تبریز به دست می شود مبنی بر نمایش لباس‌های شخصی زنانه در لباس‌ فروشی ها و قرار دادن آنها در ویترین مغازه ها و حتی روی انواع مانکن‌ها، که مشاهده چنین صحنه هایی در شهری مثل تبریز تاسف بار است. چنین مواردی واقعا برای جامعه اسلامی مناسب نیست؛ مگر قدیم بازار این شکلی بود؛ در قدیم حتی لباس زیر زنانه توسط خانم ها فروخته می‌شد اما الان فروشنده‌های لباس زیر زنانه آقا شده اند و لباس‌های را هم خیلی راحت در معرض دید عموم قرار می‌دهند.»

,

به راحتی می توان برای این سخنان، در چند خیابان معروف در تبریز که محل تردد بسیاری از شهروندان است، مصادیق روشنی ذکر کرد.

,

وارد مغازه شده و خود را معرفی کردم، فروشنده جوان وقتی متوجه شد که خبرنگار هستیم، در کمال احترام مرا بیرون کرد.

,

مغازه دار بعدی هم ابتدا حاضر نشد صحبت کند اما گفت ما هم از این اوضاع متأسفیم.

,

آیا برای ناظران عادی شده؟

, آیا برای ناظران عادی شده؟,

مساله وقتی بدتر می شود این لباس ها جلوی چشم بازرسان و ناظران در ویترین ها عرضه می شود و شاید برای آنها هم دیگر عادی شده است.

,

درست در یک خیابان چند صد متری و حتی چند خیابان بالاتر، لباس های زیر زنانه به وفور در ویترین ها پیدا می شد.

,

در این بین مردمی هم بودند که می گفتند واقعا آدم شرم می کند از جلوی مغازه ها رد شود و این ویترین ها را ببیند.

,

دختر خانمی در همان حوالی بود، پیش او رفتم تا نظرش را در مورد عرضه لباس های زیر زنانه توسط فروشندگان مرد بدانم؛ می گفت ما از اسلام و انقلاب فقط دزدی و اختلاس مسئولین را دیدیم و شنیدیم. اینها مهترین چیزی است که ما را از همه چیز بیزار می کند!

,

با دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر آذربایجان شرقی در این رابطه صحبت می کنم. حجت الاسلام محمدحسن نستوهی به تبریزبیدار می گوید: برای پیگیری این مساله با پلیس اماکن و رئیس اتاق اصناف جلسه برگزار کرده و تذکرات لازم داده شد تا نظارت بر فروشندگان لباس و دستفروش ها بیشتر شود و در این مورد قول دادند.

, تبریزبیدار,

وی به بازدیدها و گشت های سرزده و نامحسوس اشاره کرده و می افزاید: چندین مورد تخلف به پلیس اماکن و رئیس اتحادیه فروشندگان البسه و پوشاک گوشزد شده که در صورت عدم برخورد، از طریق قضایی اقدام خواهیم کرد.

,

شانه خالی کردن اتحادیه از پاسخگویی

, شانه خالی کردن اتحادیه از پاسخگویی,

رئیس اتحادیه فروشندگان البسه و پوشاک نیز بعد از تماس خبرنگار ما جهت پیگیری مساله، از انجام مصاحبه تلفنی خودداری کرده و حاضر به پاسخگویی نشد.

,

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی بعنوان یکی از متولیان نظارت بر بازار، دیگر مسئولی است که از وی درخواست پاسخگویی کرده ایم.

,

صابر پرنیان به تبریزبیدار می گوید: این موضوع در قرارگاه عفاف و حجاب بررسی شده تا ضمن کنترل فرهنگی، از عرضه و تولید لباس های متناسب با ارزش ها و قوانین حمایت شود.

, تبریزبیدار,

وی ضمن اشاره به تذکرات داده شده به اتاق اصناف می افزاید: اصناف عموما متدین هستند و با یک تذکر، مراعات می‌کنند.

,

رئیس سازمان صمت استان با تاکید بر اینکه اتحادیه ها و اتاق اصناف در کنار سایر دستگاه های نظارتی موظفند به مسائل فرهنگی عرضه لباس نظارت کنند، می گوید:  اتحادیه بعنوان متولی صدور پروانه کسب، موظف به نظارت است و ما نیز قطعا پیگیری می‌کنیم تا عفت عمومی و احساسات دغدغه مندان فرهنگ اصیل اسلامی لکه دار نشود.

,

 

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه