اخبار داغ

شهردار بجنورد اعلام کرد؛

مشارکت کمرنگ شهروندان مرکز استان خراسان شمالی در پرداخت عوارض نوسازی/ ارائه خدمات بهتر، وصول عوارض نوسازی مشترکان را می‌طلبد

مشارکت کمرنگ شهروندان مرکز استان خراسان شمالی در پرداخت عوارض نوسازی/ ارائه خدمات بهتر، وصول عوارض نوسازی مشترکان را می‌طلبد
جواد حمیدی گفت: در سال گذشته فقط یک سوم از کل ارزش عوارض نوسازی از سوی مشترکان مسکونی و تجاری مرکز استان به شهرداری بجنورد پرداخت شد که این گویای مشارکت کمرنگ شهروندان بجنورد در پرداخت عوارض نوسازی خود به این نهاد است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ جواد حمیدی، شهردار بجنورد در گفت‌وگو با عصر اترک اظهار کرد: شهرداری بجنورد در سال 1400، 337 هزار و 470 قبض عوارض نوسازی برای مشترکان مسکونی و تجاری شهر بجنورد صادر کرد که ارزش این عوارض نوسازی 229 میلیارد و 600 میلیون تومان بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر اترک,

حمیدی گفت: از مجموع قبوض عوارض نوسازی ارسال شده برای مشترکان فقط 101 هزار قبض به ارزش 30 میلیارد و 600 میلیون تومان معادل یک سوم ارزش عوارض نوسازی برآورد شده، وصول شد.

,

وی با بیان اینکه بخش قابل توجهی از شهروندان عوارض نوسازی خود را به شهرداری بجنورد نپرداختند، یادآور شد: عوارض قبوضی پرداخت شده است که مبالغ آنها کمتر بوده و عوارض قبوض با مبالغ بالاتر پرداخت نشده اند.

,

شهردار بجنورد با تصریح بر این مطلب که شهرداری، نهادی غیر انتفاعی است، بیان کرد: شهرداری بجنورد باید خود درآمدی داشته باشد تا بتواند به ارائه خدمات به شهر و شهروندان بپردازد.

,

حمیدی تاکید کرد: با توجه به اینکه بخشی از محل تامین درآمد شهرداری ها، وصول عوارض نوسازی از مشترکان مسکونی و تجاری است، بنابراین تا به هر اندازه این عوارض از سوی مشترکان پرداخت شود، سطح کمی و کیفی ارائه خدمات به شهر نیز بهبود پیدا می کند.

,

به گزارش عصراترک، اعظم السادات افشین فر، عضو شورای اسلامی شهر بجنورد درباره وصول عوارض نوسازی از مشترکان شهری در بجنورد اظهار کرده بود که پیشنهاد کرده ام تا صدور قبض عوارض نوسازی برای هر مشترک مسکونی و تجاری به صورت اقساط یکساله باشد که مشترکان بتوانند عوارض یکساله خود را در طول سال و نه به یکباره در یک مهلت زمانی مشخص بپردازند.

,

افشین فر تصریح کرده بود که قبض ها به صورت الکترونیکی برای مشترکان صادر شوند.

,

وی گفته بود که این پیشنهاد در شورای شهر بجنورد به بحث و بررسی گذاشته شود.

,

همچنین احمد رضا یزدانی، نائب رییس شهر بجنورد نیز بیان کرده بود  تا برای تشویق مشترکان مبنی بر پرداخت عوارض نوسازی خود، فرهنگسازی عمومی ملاک عمل قرار گیرد.

,

علاوه بر این، یزدانی توصیه کرده بود که راهکار قانونی به عنوان اهرمی برای وصول این عوارض نیز اتخاذ و در دستور کار قرار گیرد.

,

جمشید عین بیگی، رییس شورای شهر بجنورد نیز بیان کرده بود، برای وصول عوارض نوسازی از مشترکان بسته تشویقی تعریف شود و در دستور کار قرار گیرد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه