اخبار داغ

ایران بر قله پیشرفت دفاعی و امنیتی

ایران بر قله پیشرفت دفاعی و امنیتی
برنامه "نقش جهان" با موضوع توانمندی‌های نظامی ایران در قاب شبکه افق سیما نقش بست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ یکی از مهمترین المان‌های قدرت در هر کشوری، موضوعات نظامی است که به دلیل وجود مستکبرین در عالم باعث ایجاد توان بازدارندگی برای کشورهای دیگر می‌شود تا استعمارگران خیال تجاوز به کشورهای دیگر را در سر نپرورانند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
جمهوری اسلامی ایران نیز از این موضوع مستثنی نیست. نظام اسلامی ما به دلیل موقعیت ژئوپلتیکی در منطقه خاورمیانه و در کنار آن سیاست‌های ضد استعمارگری که دارد، معادلات مستکبرین جهان و در راس آنها آمریکا و رژیم صهیونیستی را با اخلال روبه رو کرده و طبیعی است که آنها نیز بخواهند این مانع را از میان بردارند. 
,
به همین منظور جمهوری اسلامی از ابتدای پیروزی انقلاب بر آن بوده تا با پیشرفت در حوزه نظامی و امنیتی در عین حفظ و حراست از مرزهای خود، قدرت بازدارندگی خود را افزایش دهد تا از گزند مستکبرین در امان باشد. حال امروز این پیشرفت به جایی رسیده که در عین حال که ضامن امنیت مردم ایران در داخل مرزها کشورمان است بلکه با گسترش و صدور به کشورهای هم پیمان امنیت دوستان ما را نیز در برابر استعمارگران تامین میکند.
,
اهمیت پرداخت به توانمندی‌های نظامی ایران باعث شده تا برنامه نقش جهان شبکه افق موضوع برنامه خود را به این موضوع اختصاص دهد و خودکفایی کشورمان در منطقه و جبهه مقاومت به وسیله همین توانمندی نظامی را با حضور مهدی بختیاری، دبیر گروه سیاسی خبرگزاری تسنیم و پژوهشگر حوزه دفاع و امنیتی مورد بررسی قرار دهد.
,
برنامه نقش جهان موضوعات مهمی را در باب موضوعی که پیشتر به آن پرداختیم، مورد بحث و بررسی قرار داد که اهم آن را با هم میخوانیم.
,
مهدی بختیاری، پژوهشگر حوزه دفاع و امنیتی با اشاره به سفر اخیر سرلشکر باقری به تاجیکستان گفت: سردار باقری در سخنرانی خود پیشتر گفته بودند که اگر با تحریم مواجه نبودیم به یکی از موثرترین کشورهایی تبدیل می‌شویم که فناوری نظامی خود را صادر کند. در سفر اخیر به تاجیکستان هم دقیقا همینوطور هست. این اولین خط تولید پهپاد ایرانی است که به طور رسمی در یک کشور غیر راه اندازی می‌شود. 
,
وی افزود: حوزه پهپاد امروز در دنبا بسیار مهم است. ژنرال مکنزی، فرمانده سندکام در کنگره آمریکا هشدار داد که توانمندی ایران در ساخت پهپادی برای ما هشدار است. این موضوع بعد از پرواز پهپادهای یمنی اتفاق افتاد. این توانمندی‌ها برا دشمنان ایران خطر آفرین است که در کنار فناوری موشکی بازوی قدرتمند ایران است. 
,
 
,
این پژوهشگر حوزه امنیتی و دفاعی تایید کرد: امروز کشور عزیزمان ایران در کنار پهپاد به فن آوری شناور و زیردریایی هدایت پذیر از راه دور هم دست یافته است که اگر جنگ‌های اخیر در همین اطراف کشورمان را رصد کرده باشید نقش پهپادها بسیار پررنگ است. 
,
وی خاطرنشان کرد: ایجاد خط تولید در تاجیکستان ابتدای مسیر است و ما وارد این مسیر شده‌ایم و در آن پیشرفت‌های بیشتری خواهیم داشت. البته پیش از این پهپادهای بسیاری در اختیار حزب الله لبنان قرار داده‌ایم.
,
دبیر سیاسی خبرگزاری تسنیم ضمن اشاره به اهمیت صادرات به تاجیکستان تاکید شد: پیش از این عمق استراتژیک ایران بیشتر به سمت غرب و کشورهایی همچون عراق و سوریه بوده است. حال در سمت شرق نیز ما با تهدیدهای بالقوه‌ای مواجه هستیم که نیازمند آنیم تا همراه با همسایگانمان همچون تاجیکستان با آنها مقابله کنیم. 
,
وی در ادامه گفت: البته امروز سایه پهپادهای ایران از آمریکای لاتین تا آسیای میانه کشیده شده است. اگر ما جبهه مقاومت مرئی را در غرب کشور داریم، امروز جبهه مقاومت نامرئی را نیز در شرق کشور عزیمان ایجاد کرده‌ایم تا برای شرق میهن عزیزمان نیز آینده نگری کرده باشیم.
,
بختیاری در ادامه ضمن اشاره به پیام ساخت پهپاد ایرانی در تاجیکستان تاکید کرد: روسیه همانطور که میدانیم یک قدرت بزرگ در جهان محسوب می‌شود ولی باید تاکید کنم که در حوزه پهپادی اصلا قابل مقایسه با ایران نیست. همین امروز هم در جنگ اوکراین این عقب ماندگی فناوری را می‌توان به چشم دید. پهپادهای ایران در عین کاربردی بودن، قیمت پایینی نیز دارد. به همین منظور بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد.
,
وی ضمن یادکردن از شکار پهپاد آمریکایی توسط ایران گفت: زمانی که ما در سال 13902 پهپاد RQ170 را بدون خسارت به زمین نشاندیم، روسیه بسیار علاقه داشت که در بازسازی این فناوری مشارکت داشته باشد. خود امریکایی ‌ها به دلیل همین اشتیاق روسیه بسیار تلاش کرد که این پهپاد را از ایران پس بگیرد و همین پهپاد عامل پیشرفت بیش از 20 ساله ما در این صنعت شد. 
,
این پژوهشگر دفاع و امنیتی در پایان خاطرنشان کرد: پهپادهای ایران نه تنها در کشور عزیزمان بلکه در کشورهای حوزه مقاومت بسیار ایجاد باز دارندگی کرده است و نتیجه جنگ‌ها را تغییر داده است و همین نشان از قدرت ایران است. امروز پهپادهای ایران بلای جان استکبار جهانی و به خصوص رژیم صهیونیستی شده است.
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه