اخبار داغ

قنادباشی در گفت‌وگو با دانا:

یارگیری غرب در منطقه شکننده شده است/ عمان حلقه مهم دیپلماسی منطقه ایران است

یارگیری غرب در منطقه شکننده شده است/ عمان حلقه مهم دیپلماسی منطقه ایران است
کارشناس مسائل بین الملل با بیان اینکه حضور وزرای اقتصادی دولت در این سفر و دستاوردهای مهم اقتصادی برای دوطرف نشان داد که کشورهای حامی جبهه مقاومت در حوزه های مختلف نقش آفرینی دارند گفت: یارگیری غرب در منطقه شکننده شده و در حال تغییر معادله است.
[

«جعفر قنادباشی»، کارشناس مسائل بین الملل در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با اشاره به دستاوردهای سفر رئیس جمهور به عمان گفت: سفر آیت الله رئیسی به عمان دستاوردهای مهمی در حوزه سیاسی و اقتصادی دارد که می تواند معادلات منطقه را به نفع جمهوری اسلامی ایران تغییر دهد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی با اشاره به اینکه دو دستاورد راهبردی در حوزه سیاسی از سفر رئیس جمهور به عمان حاصل خواهد شد عنوان کرد: غرب در تلاش است تا از میان مرتجع منطقه و حتی کشورهای آفریقایی در برابر جبهه مقاومت یارگیرید کند، اما سفر منطقه ای رئیس جمهور به عمان حرکتی برای توقف یارگیری غرب علیه جبهه مقاومت خواهد بود.

,

این کارشناس مسائل بین الملل با بیان اینکه حضور وزرای اقتصادی دولت در این سفر و دستاوردهای مهم اقتصادی برای دوطرف نشان داد که کشورهای حامی جبهه مقاومت در حوزه های مختلف نقش آفرینی دارند تاکید کرد: یارگیری غرب در منطقه شکننده شده و در حال تغییر معادله است.

,

قنادباشی با اشاره به دومین دستاورد سیاسی سفر آیت الله رئیسی به عمان گفت: دولت سیزدهم از ابتدای آغاز به کار خود درپی اجرای سیاست تنش زدایی و از بین بردن چالش هایی بود که غرب به آن دامن زده است تا زمینه حضور نظامی و سیاسی غرب در منطقه را کاهش دهد.

,

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران برای از میان برداشتن بهانه مداخله غرب در منطقه در حال اجرای دیپلماسی فعال منطقه ای است تاکید کرد: در شرایطی که رژیم صهیونیستی سعی دارد برخی کشورهای منطقه را علیه جبهه مقاومت تحت تاثیر قرار دهد، اما دیپلماسی منطقه ای جمهوری اسلامی ایران از یک سو و پیروزی انتخابات لبنان به نفع جبهه مقاومت از سوی دیگر توانسته معادلات منطقه ای را تغییر دهد.

,

این کارشناس بین المللی با اشاره به اینکه سفر رئیس جمهور و برخی وزرای دولت به عمان دستاوردهای اقتصادی قابل توجهی را نیز به همراه خواهد داشت عنوان کرد: عمان یکی از حلقه های مهم روابط ایران با کشورهای منطقه ای است که روابط سازنده با آن می تواند هموار کننده مسیر برای فعالیت بخش خصوصی در عرصه اقتصادی باشد.

,

قنادباشی خاطرنشان کرد: باید روابط اقتصادی ایران با کشورهای حوزه خلیج فارس متوازن شود و مانع از محصور شدن آن با یک یا دو کشور خاص شود.

,

انتهای پیام/ک

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه