اخبار داغ

در گفتگو با کارشناسان مطرح کردند؛

فتح خرمشهر، نمونه موفقی از جلوه ایمان در نبرد میدان است

فتح خرمشهر، نمونه موفقی از جلوه ایمان در نبرد میدان است
کارشناسان معتقد هستند که خرمشهر را نباید تنها یک عملیات خاص ببینیم بلکه ویژگی و ارزش‌های بسیار زیادی برجای گذاشت که وحدت و انسجام بین ملت، نیروهای مسلح و ولایت از ابعاد مهم آن است
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ایلام بیدار ، سوم خرداد سال ۱۳۶۱ یادآور جلوه‌ای شکوهمند از تاریخ دفاع مقدس است که بایست آن را قله ظفرمند رزمندگان اسلام در این دوران قلمداد نمود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ایلام بیدار ,

آزادسازی خرمشهر برای ملت ایران اسلامی چنان شورانگیز بود که به یک جشن و حماسه ملی در کشور مبدل گشت و امام خمینی (ره) بنیانگذار فقید نظام جمهوری اسلامی، این حماسه را فتح الفتوح نامید و در باره آن فرمودند: «فتح خرمشهر، یک مسئله عادی نبود بلکه مافوق طبیعت بود. خدا خرمشهر را آزاد کرد.»

,

در همین راستا به گفتگو با دوتن از کارشناسان سیاسی خواهیم پرداخت

,

تبیین حماسه فتح خرمشهر تجلی اراده ملت در برابر استکبار است

, تبیین حماسه فتح خرمشهر تجلی اراده ملت در برابر استکبار است, تبیین حماسه فتح خرمشهر تجلی اراده ملت در برابر استکبار است,

علی اسماعیلی کارشناس مسائل سیاسی سوم خرداد را فرصتی برای تبیین نقش حماسه آفرینان این رویداد بزرگ تاریخ انقلاب اسلامی برشمرد که باید به نقش و اهمیت همه حماسه آفرینان آن توجه کرد و یاد و خاطره شان را گرامی داشت.

,

وی فتح خرمشهر را آغاز پیروزهای مکرر نظام جمهوری اسلامی ایران و شکست‌های پیاپی و متعدد دشمن در طول هشت سال دفاع مقدس عنوان کرد و افزود: پیروزی در عملیات بزرگ بیت المقدس نقطه عطف و  تاثیرات بسزایی بر معادلات سیاسی و نظامی بعدی روند جنگ تحمیلی در داخل کشور و ابعاد بین المللی داشت.

,

اسماعیلی بیان داشت: بعد از فتح خرمشهر دشمن فهمید در مقابل اراده پولادین مردم ایران تاب مقاومت ندارد و  نقطه امیدی برای پیروزهای بعدی رزمندگان اسلام بود.

,

اسماعیلی ادامه داد،:آزادسازی خرمشهر در هنگامه‌ای رقم خورد که این قطعه از خاک مقدس ایران عزیز بیش از یک و نیم سال در اشغال متجاوزین ارتش بعثی صهیونیستی صدام بود، اما با پیروزی تاریخ ساز رزمندگان اسلام در عملیات بیت المقدس در سوم خرداد ماه ۱۳۶۱، معادلات جنگ تحمیلی به نفع جمهوری اسلامی و رزمندگان اسلام تغییر یافت و حامیان صدام و جهانیان را به حیرت واداشت.

,

وی با بیان اینکه فتح خرمشهر در عملیات بیت المقدس نقطه عطفی در تاریخ انقلاب و دفاع مقدس است، اظهارداشت: تقویت روحیه اعتماد به نفس  و انگیزه بخشی در رزمندگان، بصیرت افزایی و  ارتباط مستمر بین ارتش و سپاه از دیگر ویژگی‌های عملیات بیت المقدس است که باید در برهه کنونی از آنها درس و الگو بگیریم.

,

سوم خرداد تجلی اراده هاست

, سوم خرداد تجلی اراده هاست, سوم خرداد تجلی اراده هاست,

احسان عباسی کارشناس مسائل سیاسی نیز گفت: دوران هشت سال دفاع مقدس تجلی اراده و غیرت ملت ایران است و نشان داد ملتی که درس آموخته مکتب عاشورا است برای آن شکست و تسلیم در برابر دشمنان معنایی ندارد

,

وی افزود: دفاع مقدس نماد ایستادگی ومقاومت ملت ایران است و این نماد و تفکر ارزشمند در طول سال های گذشته توانسته موفقیت ها و دستاوردهای بسیاری کسب کند و امروز وظیفه داریم علاوه بر جلوگیری از تحریف این فرهنگ آن را به درستی به نسل جدید جامعه منتقل کنیم و یکی از عرصه های مهم جهاد تبیین حوزه دفاع مقدس است که باید به آن توجه ویژه شود.

,

وی بیان کرد: پیروزی رزمندگان اسلام در عملیات بیت المقدس نماد تعهد ملت ایران به ارزش های انقلاب اسلامی و آرمان های حضرت امام(ره) واراده ملت ایران به سمت فتح قله های بلند است و عملیات بیت المقدس موجب سربلندی و اقتدار روز افزون انقلاب اسلامی و ملت ایران شد و لذا درس های فراوانی دارد که باید به خوبی برای نسل جوان تبیین شود.

,

عباسی ادامه داد:حماسه آزادسازی خرمشهر یکی از شادی های کم نظیر بعد از پیروزی انقلاب اسلامی است که رزمندگان اسلام توانستند دشمن بعثی را که از چندین کشور حمایت و پشتیبانی می شد، شکست دهند.

,

وی بیان کرد: حماسه های عملیات بیت المقدس را باید فرهنگ سازی و به نسل آینده انتقال دهیم.

,

 

,

انتهای پیام/ر

,

 

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه