اخبار داغ

در بازیهای همبستگی کشورهای اسلامی شرکت می‌کنیم

میراسماعیلی: در بحث تعلیق جودو، برخی افراد دخالت‌هایی از داخل کردند/ سیاسی ها به ورزش ورود نکنند

میراسماعیلی: در بحث تعلیق جودو، برخی افراد دخالت‌هایی از داخل کردند/ سیاسی ها به ورزش ورود نکنند
رئیس فدراسیون جودو گفت: در بحث تعلیق جودو، برخی افراد دخالت‌هایی از داخل کردند.
[

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مجمع فوق العاده کمیته ملی المپیک امروز با حضور روسای فدراسیون های ورزشی برگزار می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

آرش میراسماعیلی رئیس فدراسیون جودو پیش از آغاز مجمع امروز اظهار داشت: مجمع فوق‌العاده را امروز داریم که روز سرنوشت سازی هم هست و ۲ تاریخ باید به رای‌گیری گذاشته شود تا روز انتخابات مشخص شده و تکلیف ۴ سال سرنوشت ورزش مشخص شود. در جلسه قبلی انتظار داشتم آرا مخفی باشد و انتقاد داشتم، امیدوارم امروز به این شکل نباشد که خیلی بد است. شاید کسی رودربایستی داشته باشد و نفر جلویی من سری پیش ۲ بار دست بلند کرد. این ۲ تاریخ توفیر زیادی ندارد اما باید رای‌گیری مخفی باشد.

,

وی افزود: جلسه قبلی تنش‌هایی داشت اما انتظار داشتیم تعیین‌تکلیف رخ بدهد. کمیته های المپیک‌ پس از المپیک باید تعیین‌تکلیف شود و این روند خیلی طول کشیده که باعث بلاتکلیفی شده. امروز تمام این‌ها باید برطرف شود و تدبیر وجود داشته باشد تا منفعت ورزش درنظر گرفته شود.

,

وی با اشاره به اینکه انتخاب تاریخ دوم برای انتخابات کمیته ملی المپیک به صلاح ورزش است، گفت: بازی‌های اسلامی برای جودو خیلی مهم هست و فرصت مناسبی برای ماست. منفعت رشته من در نظر خواهد بود. به ۳۰ مرداد رای می‌دهم، چون بازی‌های کشورهای اسلامی برای ما و کشور اهمیت دارد و بازی‌های آسیایی لغو شده. این یک ماه گلدن‌تایم ماست.

,

وی در پاسخ به این سئوال که با توجه به تعلیق جودو، ایران مجوز حضور در بازیهای همبستگی کشورهای اسلامی را خواهد داشت، گفت: برگزارکننده بازی‌های اسلامی، کنفرانس کشورهای اسلامی است، نه IOC. رای تعلیق ما کلیه مسابقات زیرنظر IJF است و هرگونه فعالیت ورزشی نیست. تورنمت‌های کشورها و سایر کمپ‌ها مشکلی برای ما ندارد و شرکت می‌کنیم.

,

میراسماعیلی درباره سرنوشت پرونده تعلیق جودو در CAS بیان کرد: ۴ بار رای دادگاه جودو به تعویق افتاده و یک ماه فرصت، فردا تمام می‌شود. منتظر تصمیم CAS هستیم تا تکلیف مشخص بشود.

,

وی ادامه داد: هر کسی که پست مدیریتی دارد، وظیفه دفاع از کشورش را دارد اما در بحث تعلیق از ما دفاع نشد و سیاسی برخورد کردند. برخی افراد دخالت‌هایی از داخل کردند و کرسی‌ها به ما کمکی نکرد.

,

رئیس فدراسیون جودو در پاسخ به پرسش دانا مبنی بر اینکه در انتخابات کمیته ملی المپیک چه سیاستی خواهید داشت، بیان کرد: موضع من ورزشی هست و فکر نمی‌کنم کسی به آن تخصصی نگاه نکند. هر کسی بخواهد بیاید، انتظار دارم یک چهره ورزشی باشد. ورزش مال ورزشی‌هاست. عزیزان سیاسی به ورزش ورود نکنند، مخصوصا کمیته که تخصصی‌تر است. وزارت ورزش بخشی سیاسی هست و تصمیم رئیس‌جمهور اما کمیته موضوع ورزشی هست. امیدوارم سیاسیون اجازه ورود بدهند و فشار نیاورند که کارشناس خبره باشند. هر کسی سعی می‌کند خودش را در معرض انتخاب قرار بدهد و این سری نوبت ورزشی‌هاست.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه