اخبار داغ

در ستاد تنظیم بازار کرمان مطرح شد؛

نظارت‌ بر کالاهای نوع ۳ شدیدتر می‌شود/ قیمت نان حجیم و نیمه‌حجیم با وزن ۱۲۵ گرم ۳ هزار تومان تصویب شد

نظارت‌ بر کالاهای نوع ۳ شدیدتر می‌شود/ قیمت نان حجیم و نیمه‌حجیم با وزن ۱۲۵ گرم ۳ هزار تومان تصویب شد
رحمان جلالی معاون امنیتی، اجتماعی سیاسی استانداری کرمان گفت: تمام هم و غم ما اکنون باید به سمت نظارت بر قیمت کالاهای غیر مرتبط با طرح هدفمندی یارانه ها گسیل شود زیرا الان مردم در گرانی کالاهای نوع ۳ شاکی هستند گرچه ما روی این حوزه کمتر ورود کرده‌ایم مثل ارایشگران و مکانیک‌ها و کار های خدماتی، اما از امروز باید به سمت نظارت ویژه بر این موارد حرکت کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "راه آرمان " شانزدهمین جلسه کارگروه تنطیم بازار استان کرمان با حضور معاونین اجتماعی، امنیتی و اقتصادی استانداری کرمان با حضور مدیران استانی و اصناف برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ", راه آرمان,  ,

رحمان جلالی معاون امنیتی، سیاسی و اجتماعی استانداری کرمان با اشاره به منویات رهبر انقلاب در سالروز آزاد سازی خرمشهر گفت: ایشان بارها عنوان کرده‌اند که ما بعد از آزاد سازی شهر خرمشهر، خرمشهر‌ها در پیش داریم که باید آنها را نیز فتح کنیم، بنابر این آزادسازی اقتصاد بیمار ایران از شر مفاسد اقتصادی نیز یکی از خرمشهر های مد نظر رهبر انقلاب است و ما هر چه جلوتر می رویم به این سخن رهبر انقلاب بیشتر پی می بریم.
وی با بیان اینکه باید افق دید  استان در قله ذخیره‌سازی کالاهای اساسی معطوف باشد، گفت: در حال حاضر کمبود کالای اساسی نداریم و مردم از قیت نان و نانوایی ها در حال حاضر راضی هستند و نظارت ها موفقیت آمیز بوده است.
جلالی تاکید کرد: تمام هم و غم ما اکنون باید به سمت نظارت بر قیمت کالاهای غیر مرتبط با طرح هدفمندی یارانه ها گسیل شود زیرا الان مردم در گرانی کالاهای نوع ۳ شاکی هستند گرچه ما  روی این حوزه کمتر ورود کرده ایم مثل ارایشگران و مکانیک ها و کار های خدماتی، اما از امروز باید به سمت نظارت ویژه به این موارد حرکت کرد.
وی تاکید کرد:  بازرسان باید از امروز توسط مسئولان اتحادیه ها بر روی بازار تره بار،  مصالح ساختمانی، و مواد شوینده، آرایشگاه ها تعویض روغنی ها و مسکن که جز و کالا و خدمات نوع سوم هستند، نظارت کنند زیرا گزارشات ما حاکی ازشکل گیری  افزایش قیمت غیر فانونی توسط این صنوف است.
جلالی با تاکید بر این امر که همیشه در خصوص شوینده ها شاهد احتکار کارخانجات هم  هستیم، تاکید کرد: در حال حاضر خرده فروشان نیز  کمتر در مبحث فروش روغن ورود کرده اند که باید علت آن مورد بررسی توسط اتحادیه خرده فروشان قرار گیرد.
فریبرز نجفی زاده رییس اتحادیه خرده فروشان کرمان نیز در پاسخ به معاون استاندار گفت: قدرت خرید واحد های صنفی پایین آمده است ضمن اینکه حاشیه سود پایینی دارند، بضاعت مالی انها در سطح کمی قرار دارد که نمی توانند روغن خرید کنند و در خرید کالا دستشان خالی است که لازم است تمهیداتی برای تامین سرمایه درگردش برای  آنها  اندیشیده شود.
نجفی ادامه داد: شرکت های پخش برای طرف‌های مورد قرار داد خود توزیع دارند، اما مابقی خرده فروشان که توان خرید ندارند و نمی توانند خرید کنند،  باید پیشنهادات سرمایه در گردش را اجرایی کنیم و باید نحوه قیمت گذاری را نیز مورد آنالیز قرار دهیم.
ربیعی مسئول صنف بنکداران نیز در پاسخ به معاون استاندار در خصوص مواد شوینده، گفت: کارخانه های شوینده ها از زبان انجمن صنفی خود اعلام کرده اند که مواد شوینده افزایش قیمت  خواهند داشت زیرا تصویب شده  در پودر ها ی شوینده ۲۷ درصد و مابقی ۴۰ درصد افزایش نرخ را اجرایی خواهند کرد.
وی با بیان اینکه تا کنون بازار را با موجودی استان تنظیم کرده ایم، گفت: کارخانجات مواد شوینده نزدیک به ۲ هفته است که محصولی به خریداران عرضه نمی کنند که این اتفاق در خصوص مواد سلولوزی مثل پوشک ها و ... هم رخ داده است که هنوز عرضه ای انجام نشده است تا افزایش نرخ اعمال شود.
ربیعی به بازار نابسامان خرید شکر هم  اشاره کرد و گفت: کشور مشکلاتی دارد مانند کشت کم چغندر و نیشکر به علت بارش کم و متاسفانه  هند و برزیل هم صادرات شکر را نیز ممنوع کرده اند و کارخانجات داخلی هم شکر را عرضه نمی کنند اما شاهد هستیم که استان های دیگر از داخل کرمان خرید شکر انجام  می دهند و بارگیری به سمت دیگر استان ها انجام می شود.
وی تاکید کرد: روغن در حال حاضر فراوان است اما بازار کشش خرید ندارند که علت آن  هم گرانی و هم پایین بودن حاشیه سود است.
ربیعی در پایان خاطر نشان کرد: در خصوص تخم مرغ هیچ مشکلی نداریم و با قیمت  ۳۰ هزار تومان مزرعه، ۳۳ هز ار تومان قیمت عمده و ۳۸ هزار تومان قیمت مصرف کننده در حال عرضه است  ۱۸ هزار  تومان درب مزرعه است ولی مرغدار اکنون مشکل دارد زیرا  نهادهای دامی جدید را گران خریدیم که در هفته های اینده دچار گرانی و کمبود تخم مرغ خواهیم شد.
سنجری مدیر کل اقتصادی و جذب سرمایه گذاری استانداری کرمان نیز گفت: روز گذشته ۳ بازرس را در نانوایی ها مستقر کرده و جهاد کشاورزی و صمت و غله هم به دقت بررسی کردند که قیمت مصوب هر قرص نان حجیم و نیمه حجیم به مبلغ حداکثر  ۳ هزار تومان باشد.
شایان ذکر است؛ در مرکز استان نرخ مصوب نان فانتزی حداکثر ۳ هزار تومان تعیین شد اما شهرستان ها می توانند با نظر فرمانداری ها در هر منظقه نرخی بر مبنای شرایط اسکان و عرضه و تقاضا پایین تر از حداکثر استان تعیین کنند.
مهدی حسینی نژاد مدیر کل صمت استان کرمان با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته  ۱۵۳ تیم که متشکل از   ۵۹ تیم  از صمت، ۶۳ تیم از جهاد کشاورزی و ۳۲ اکیپ بازرسی از ناجا به امر بازرسی پرداخته اند، گفت: روز گذشته جمعا تعداد۱۵۴۳ بازرسی انجام شده است که منجر به تشکیل ۱۵۷ پرونده جهت ارجاع به تعزیرات حکومتی شده است.
وی پهنه بندی نظارتی استان کرمان را به سمت  چهار اتحادیه مهم  معطوف کرد و گفت: ارایشگرها تعویض روغن ها میدان دار ها میوه و تره و بار ، مصالح ساختمانی این چهار موضوع باید مورد بررسی قرار بگیرند و انالیز قبمت ها و مدل نطارتی بر این صنوف و اتحادیه ها به سازمان صمت جهت بازرسی ارائه شود.
جلالی با بیان اینکه شاهد رها شدگی در بخش مسکن هستیم، گفت: بر این بازار نظارتی صورت نمی گیرد همین امر سبب افزایش قیمت ها و خدمات می شود که باید بر این عرضه نظارت های سختگیرانه تر اعمال شود.
ارسلان میری مدیر کل تعزیرات حکومتی تاکید کرد: املاک دارن در بخش مسکن و قرار دادها  حواله ایی به عنوان حق افزایش نرخ را ندارند و طبق نرخ کشوری و درصد ان اعمال می شود و اکنون این نرخ بین ۲۵ تا ۲۰ درصد و بنگاه دار نمی تواند افزایش نرخ اعمال کند متاسفانه این افزایشات به صورت قراردادی خود محور بین موجر و مستاجر بسته می شود که در خارج از بنگاه بعضا انجام می شود.

انتهای پیام/

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه