اخبار داغ

به بهانه سالروز حماسه سوم خرداد؛

آزادسازی خرمشهر معجزه ای که مصداق عینی نصرت الهی بود/ فتح خرمشهر های پیش رو با اراده و انسجام ملی

آزادسازی خرمشهر معجزه ای که مصداق عینی نصرت الهی بود/ فتح خرمشهر های پیش رو با اراده و انسجام ملی
سوم خرداد و آزادسازی خرمشهر یکی از فرازهای پرافتخار ملت ایران است و امروز نیز بر این باوریم تنها راه مصونیت آفرینی برای کشور و موفقیت برابر آرایش جنگی دشمن که اشغال خرمشهرهای جدید انقلاب در بستر جنگ اقتصادی و نبرد اراده ها را دنبال می کند، وحدت، انسجام ملی و تردید به خود راه ندادن در شناخت دقیق برنامه های دشمن است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیارآفتاب،در سراسر سال‌های پر افتخار دفاع مقدس، روزهای بزرگی به ثبت رسیده است که عظمت و اهمیت آن همواره در اذهان باقی خواهد ماند و سوم خرداد، روز آزادسازی خرمشهر در خلال جنگ تحمیلی از همین افتخارات و نقاط عطف دوران هشت سال دفاع مقدس است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیارآفتاب,
 سوم خرداد و فتح خرمشهر با تاریخ ایران گره خورده است. فتح خرمشهر برای تاریخ ایران بیش از آنکه فتح یک سرزمین باشد؛ نماد و ارزشی از یک سلسله خواستن‌ها و شهادت‌ها و استقامت‌ها است. سوم خرداد روز آزادسازی شهری است که در جنگ اراده‌ها، اراده دشمن زمین‌گیر می‌شود و این پیام به دشمن داده می‌شود که وَ لَیَنصُرَنَّ اللهُ مَن یَنصُرُه.
,
 
,
آزادسازی خرمشهر از مهم‌ترین اهداف عملیات بیت‌المقدس در سال ۱۳۶۱ در جنگ تحمیلی عراق با ایران بود که این شهر پس از ۵۷۸ روز از اشغال رژیم بعث عراق آزاد شد و حالا سوم خرداد نمادی زنده و سربلند در تاریخ و حال و آینده است. فتح خرمشهر یک معجزه بود. در جنگی نامتعارف و نابرابر اراده حق بر باطل پیروز شد.
,
 
,
بی تردید فتح خرمشهر، از دو جهت بسیار حائز اهمیت بود. نخست اینکه، با این پیروزی بزرگ، جنگ وارد مرحله نوینی شد و قوای اسلام با حمله‌های کوبنده خود، مرحله به مرحله پیروزی‌های تازه‌ای را به ارمغان می‌آوردند؛ دوم اینکه این فتح باعث شد که آمریکا و سایر قدرت‌های استعماری، حساب کار خود را بکنند و از موضع تهاجم و حمله، به موضع دفاع بیفتند.
,
 
,
لذا آزادسازی خرمشهر مصداق عینی نصرت خداوند به ملت ایران بود در حالیکه کشورهایی نظیر آمریکا، جماهیر شوروی، رژیم صهیونیستی و کشورهای اروپایی اعلام کرده بودند که بازپس‌گیری خرمشهر، محال است و به هیچ وجه امکان پس‌گیری آن وجود ندارد.
,
 
,
حضرت امام (ره) چند ماه پس‌ازاین حماسه عظیم در ۲۲ بهمن سال ۶۱ می‌فرمایند: «ما نباید فتح‌های بزرگ مثل خرمشهر را از یاد ببریم که دشمن با همه تجهیزات در سنگرهای بسیار محکم با عده و عدد بسیار کمین کرده بود و در مقابل عده‌ای از سلحشوران متعهد اسلام از بیابان باز به آنان تاخته و خداوند آن‌چنان رعب و وحشت را بر دشمنان ما غلبه‌ داد که با اسارت هزاران نظامی و غنیمت‌های بسیار، باقیمانده اشرار با فضاحت تمام رو به فرار گذاشته و شهرها را رها کردند. رزمندگان عزیز ما نباید این پیروزی معجزه‌آسا را جز با مددهای الهی ببینند»
,
 
,
فتح خرمشهر ماندگار شد چون امام خمینی (ره) فرمودند «فتح خرمشهر فتح خاک نبود فتح ارزش‌های اسلامی بود» ماندگار شد چون پرده از چهره تزویر و خیانت و نفاق منافقین و بنی‌صدر را کنار زد و آغازی برای پیروزی‌های بعدی رزمندگان اسلام و شکست‌های متوالی ارتش متجاوزگر عراق شد و عملاً توازن قوا را به نفع انقلاب اسلامی بر هم زد.
,
 
,
خرمشهرها در پیش است...
,
 
,
هرچند ۴۰ سال از حماسه فتح خرمشهر می‌گذرد، اما آثار و برکات این حماسه تا به امروز پابرجا مانده و جمهوری اسلامی ایران به پشتوانه آن، دستاوردهای بزرگ و مهمی را در سطوح مختلف داخلی، منطقه‌ای و فرا منطقه‌ای به دست آورده است.
,
 
,
حالا سال هاست الگوی حماسه آزادسازی خرمشهر و نسخه مقاومت و تسلیم ناپذیری برابر دشمن ضامن پیروزی و غلبه ملت ایران بر زیاده خواهی های قدرت های سلطه گر و در رأس آن دولت منفور آمریکا بوده و مصونیت آفرینی برای کشور و موفقیت برابر آرایش جنگی امروز دشمن که اشغال خرمشهرهای جدید انقلاب و ایران اسلامی را در بستر جنگ اقتصادی و نبرد اراده ها دنبال می کند مستلزم وحدت و انسجام ملی است.
,
 
,
در همین راستا رهبر معظم انقلاب اسلامی که همواره به مسأله جنگ و دفاع مقدس همواره نگاهی راهبردی و کلان‌نگر داشته‌اند در تاریخ سوم خردادماه سال ۹۵ و در مراسم دانش‌آموختگی دانشجویان دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین (ع) عبارتی را خطاب به جوانان کشورمان بیان داشتند که بسیار موردتوجه قرار گرفت؛ ایشان در این مراسم فرمودند: «جوانان عزیز! آینده برای شماست؛ شمایید که باید این تاریخ را با عزتش نگه‌دارید. خرمشهرها در پیش است؛ نه در میدان جنگ نظامی، در میدانی که از جنگ نظامی سخت‌تر است؛ البته ویرانی‌های جنگ نظامی را ندارد، بالعکس آبادانی به دنبال دارد اما سختی‌اش بیشتر است.»
,
ایشان افزودند: « اینکه ما گفتیم اقتصاد مقاومتی، یعنی بخش اقتصادیِ این سیاستِ بزرگ و اساسی، مقاومت اقتصادی است. اینکه گفتیم جوانهای مؤمن و حزب‌اللّهی و انقلابی کارهای فرهنگی خودجوش را رها نکنند و دنبال بکنند، و همه‌ی دستگاه‌های فرهنگی کشور را دعوت کردیم و میکنیم که در این جهت حرکت کنند، این، بخش فرهنگیِ این عدم تبعیّت است، این جهاد بزرگ است، جهاد کبیر است. اینکه از همه‌ی استعدادهای موجود کشور دعوت میکنیم که استعدادهای خودشان را در خدمت پیشرفت این کشور به کار بیندازند و به صحنه بیاورند و به میدان بیاورند و از مسئولان دولتی و سایر مسئولان دعوت میکنیم که از این استعدادها استقبال بکنند، این آن بخشِ فعّالِ اجتماعیِ این جهاد کبیر است.»
,
 
,
در برهه‌ای حساس از تاریخ انقلاب اسلامی که هجمه‌های دشمنان نه‌تنها در میدان تقابل سخت و جنگ نظامی سنگین است بلکه صحنه‌ی این نبرد به عرصه‌های مختلف فرهنگی و اقتصادی نیز کشیده شده است اما این فرمایش رهبر انقلاب یک استراتژی راهگشا و نویدبخش فتح های بزرگی است که با قدرت اراده و عزم راسخ همان روزهای فتح خرمشهر رقم خواهد خورد.
,
 
,
سوم خرداد یک حماسه ملی و یکی از فرازهای زیبا و دلنشین و نقاط عطف مهم و بلکه مهم ترین نقطه عطف استراتژی جمهوری اسلامی در دفاع مقدس است؛ اگر حضور ملت در صحنه جبهه های دفاع نبود، نه حماسه آن پیروزی تحقق می یافت و نه حماسه حضور مردم در جشن پس از پیروزی. لذا به حق می توان گفت پاسداشت فتح خرمشهر در گرو پاسداشت حضور مردمی در همه صحنه هاست.
,
 
,
کشور ما امروز در دورانی به سر می‌برد که کارزار نظامی برپا نیست و به تعبیر رهبر معظم انقلاب خرمشهرها در پیش است، منتها نه در میدان نظامی! لذا جهاد در این دوران ویژگی‌ها و پیچیدگی‌های خاص خود را دارد. در میدان نظامی دشمن را با چشم می‌توان مشاهده کرد و با اندک آموزشی می‌توان حداقل فعالیت‌هایی داشت؛ اما در جهاد کبیر دشمن و مواضعی که به آن ضربه می‌زند برای همگان آشکار نیست و صف‌بندی مقابل آن نیازمند بصیرت و تخصص است.
,
 
,
آزادسازی خرمشهر، مکتبی است که همواره به ما یادآوری می کند ولایت مداری اصل اساسی در کسب همه پیروزی هاست؛ فتح خرمشهر  سبب تحکیم پایه های انقلاب شد، امروز باید به سال ۶۱ برگردیم و ایثار و قدرت ایمان جوانانی را به یاد بیاوریم که با دستانی خالی فتح الفتوح خرمشهر را رقم زدند تا حالا ما دستمان آن قدر پر باشد که خود سرنوشتمان را رقم بزنیم.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه