اخبار داغ

مدیرکل تامین اجتماعی استان خبرداد؛

تغییر سامانه ارسال فهرست حق بیمه تامین اجتماعی در کرمانشاه

تغییر سامانه ارسال فهرست حق بیمه تامین اجتماعی در کرمانشاه
اسکندر کاکایی از تغییر سامانه ارسال فهرست و پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی در کرمانشاه خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ اسکندر کاکایی در گفت‌وگو با خبرنگار مرصادنیوز، اظهار داشت: سازمان تامین اجتماعی طی سال‌های اخیر به منظور کاهش مراجعات حضوری کارفرمایان، نسبت به راه اندازی یک سامانه تحت عنوان samt.tamin.ir اقدام کرد که در قالب آن خدمات معدودی چون ارسال لیست بیمه کارکنان و فیش حق بیمه مشاغل آزاد، رانندگان و کارگران ساختمانی ارائه می شد.
وی از تغییر سامانه ارسال فهرست و پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی خبر داد و افزود: در راستای توسعه خدمات غیر حضوری و یکپارچه سازی درگاه‌های ارسال فهرست حق بیمه از سوی کارفرمایان، درگاه ورودی سامانه samt.tamin.ir غیرفعال و سامانه جدید به نشانی Es.tamin.ir فعال شده است.
کاکایی راه اندازی سامانه جدید ارسال لیست و پراخت حق بیمه تأمین اجتماعی را اقدامی خوب ارزیابی و تصریح کرد: با این اقدام دیگر نیازی نیست کارفرمایان لیست بیمه را حضوری به تامین اجتماعی تحویل دهند،در صفوف طولانی قرار گیرند و در بانک حق بیمه ها را بپردازند.
وی با اشاره به مشکلات سامانه قبلی، عنوان کرد: اگرچه کار با سامانه قبلی ساده بود اما امنیت چندانی نداشت و کارکنان تامین اجتماعی، کاربران را تعریف می کردند و رمز را در اختیار آنها قرار می دادند.
مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمانشاه گفت:  سازمان تامین اجتماعی سال گذشته ۳۰ خدمت پر تعدد را به سامانه جدید انتقال داد که بر اساس برآورد انجام شده حدود ۷۰ میلیون مراجعه به شعب سازمان کاهش یافته است.
امکان ارائه  ۴۰ خدمت پر تعدد در سامانه جدید تامین اجتماعی
کاکایی خاطرنشان کرد: اکنون هم سازمان تامین اجتماعی با امکان ارائه  ۴۰ خدمت پر تعدد درصدد توسعه سامانه Es.tamin.ir است.
وی با بیان اینکه سامانه جدید کامل و جامع است، عنوان کرد: در این سامانه که بر مبنای برخط یعنی با استفاده از زیرساخت‌های مخابراتی بنا شده، ارباب رجوع می تواند نسبت به نام نویسی و تغییر رمز اقدام کند.
کاکایی گفت: به منظور استفاده از خدمات غیرحضوری تامین اجتماعی باید شماره تلفن همراه فرد به نام خود شخص باشد زیرا پیامک برای وی ارسال می شود و با استفاده  از آن پیامک می تواند تغییرات لازم را برای ورود به سامانه انجام دهد.
وی افزود: در سامانه جدید شرایطی فراهم شده که ارباب رجوع بر اساس نرم افزارهای موجود، لیست بیمه را تهیه و ارسال و نسبت به پرداخت آنلاین حق بیمه اقدام کند‌.
مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: هر ارباب رجوع اعم از بیمه شده، کارفرما و مستمری بگیر حیطه دسترسی خاص خود را دارد و امکان دریافت استعلامات مختلف مربوط به مستمری بگیران، دیدن سوابق بیمه شدگان و امورات کارفرمایان از جمله مشاهده بازرسی ها، اعتراض به آنها، ابلاغ احکام مطالباتی، ارسال لیست حق بیمه و پرداخت آن از طریق سامانه جدید فراهم شده است.
کاکایی با بیان اینکه خدمات ارائه شده در سامانه جدید بسیار گسترده تر است، گفت: با راه اندازی این سامانه قدم بزرگی برداشته شده است.
وی با تاکید بر اینکه از ابتدای اردیبهشت سامانه قبلی تامین اجتماعی غیر فعال شده، افزود: با راه اندازی سامانه جدید بیمه شدگان، مستمری بگیران و کارفرمایان درحال دریافت خدمات متعددی هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصادنیوز,
,
,
,
,
, امکان ارائه  ۴۰ خدمت پر تعدد در سامانه جدید تامین اجتماعی, امکان ارائه  ۴۰ خدمت پر تعدد در سامانه جدید تامین اجتماعی,
,
,
,
,
,
,
,

کاکایی تصریح کرد: قبلا مستمری بگیران به منظور اخذ گواهی کسر از حقوق جهت دریافت وام باید به سازمان تامین اجتماعی مراجعه می کردند اما اکنون این کار به صورت هوشمند انجام می شود، همچنین برای مشاهده وضعیت بیمه شدگان و مستمری بگیران نیاز است بیمه شده یا مستمری بگیر نسبت به نام نویسی اقدام کند و به صورت هوشمند برای مرجع مدنظر، استعلام مورد نیاز را ارسال کند و کد ارسالی به تلفن همراه خود را در اختیار مرجع استعلام قرار دهد و مرجع استعلام نیز بدون نیاز به ثبت‌نام امکان استفاده از خدمات تامین اجتماعی را دارد.

,

وی با بیان اینکه همه سوابق در سامانه جدید به صورت آنلاین و بروز درج شده، افزود: سازمان تامین اجتماعی در کنار بیمه شدگان، کارفرمایان و مستمری بگیران خود تحت عنوان شرکای اجتماعی قرار دارد تا بتواند در راستای تحقق اهداف دولت الکترونیک، خدمات مطلوبی را به صورت غیرحضوری  ارائه دهد.

,

مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: در همه شهرستانها نیز که بستر اینترنت فراهم است امکان استفاده از خدمات مذکور وجود دارد و تلاش سازمان تامین اجتماعی هم بر این است که کمترین موارد اختلال در سامانه گزارش شود.

,

کاکایی گفت: در اداره کل تامین اجتماعی استان کرمانشاه هم به منظور بهره گیری از خدمات سامانه جدید، آموزش هایی را به صورت مجازی و نیز در قالب حضوری و با مراجعه به شرکتها، ادارات، دانشگاه ها ارائه کرده ایم و امسال نیز این موضوع در دستور کار قرار دارد.

,

وی افزود: کارفرمایان در صورت انجام ثبت نام قبلی در سامانه جدید هم می‌توانند با کد کاربری و رمز عبور از خدمات سازمان تامین اجتماعی بهره مند شوند اما در صورتی که هنوز کد کاربری و رمز عبور را برای سامانه جدید دریافت نکرده اند، با ورود به سامانه es.tamin.ir باید نسبت به ثبت نام و دریافت کد کاربری و رمز عبور خود اقدام کنند.

,

مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمانشاه گفت: کارفرمایان در صورت مواجه شدن با هرگونه مشکلی در ورود به سامانه جدید می‌توانند با شماره ۱۴۲۰ تماس بگیرند در غیر این صورت به شعب تامین اجتماعی مراجعه کنند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه