اخبار داغ

رئیس سازمان صمت استان یزد خبرداد؛

وجود بیش از یک هزار طرح رو به پیشرفت صنعتی در استان یزد

وجود بیش از یک هزار طرح رو به پیشرفت صنعتی در استان یزد
رئیس سازمان صمت استان یزد گفت:در حال حاضر یک‌هزار و ۴۷ طرح رو به پیشرفت در استان یزد وجود دارد که از این تعداد ۳۰۰ مورد مربوط به صنعت نساجی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدرسا، محمدرضا علمدار یزدی صبح امروز در جلسه ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان یزد که با محوریت صنعت نساجی برگزار شد، با اشاره به ظرفیت های استان یزد در زمینه نساجی اظهار داشت: یزد در بسیاری از تولیدات از جمله روفرشی، ترمه و … رتبه نخست را در کشور داریم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  , یزدرسا,

وی در مورد طرح های نیمه تمام حوزه صنعت استان نیز بیان کرد: یزد در زمینه طرح های نیمه تمام یا طرح های رو به پیشرفت با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد رتبه نخست را دارد.

,

علمدار یزدی ادامه داد: در حال حاضر یک‌هزار و ۴۷ طرح رو به پیشرفت در استان یزد وجود دارد که از این تعداد ۳۰۰ مورد مربوط به صنعت نساجی است.

,

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد ادامه داد: برای این طرح ها ۵ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری شده و برای ۶ هزار نفر اشتغالزایی خواهد کرد.

,

وی عنوان کرد: در صنعت نساجی برای اشتغال یک نفر ۷۰ برابر آب کمتر نسبت به سایر صنایع استفاده می شود در حالی که ارزش افزوده این صنعت، ۹۰ برابر سایر صنایع است بنابراین این صنعت برای استان یزد بسیار مفید است.

,

علمدار یزدی با اشاره به مصوبات کارگروه تسهیل بیان کرد: رتبه دوم مصوبات ستاد تسهیل به صنعت نساجی اختصاص دارد و در سال ۱۴۰۰ از بالغ بر ۴۰۰ پروانه بهره برداری جدیدی که صادر شده، ۵۰ مورد مربوط به صنعت نساجی است.

,

رئیس سازمان صمت استان یزد با اشاره به اینکه اولویت ما در تسهیلات طرح های رونق تولید، سرمایه ثابت، سرمایه در گردش، تبصره ۱۸ و....، نساجی است، عنوان کرد: طرح های صنعت نساجی بدون استثنا در کارگروه تسهیل وام ها تصویب می شود.

,

وی بیان کرد: معافیت های گمرکی که نشان دهنده میزان سرمایه گذاری است، در سال گذشته ۶۹۴ مورد بوده که ۱۳۰ مورد از آنها ویژه نساجی بوده و بالغ بر ۲۶ میلیون دلار از مجموع ۲۰۰ میلیون دلار مربوط به این صنعت بوده است.

,

انتهای پیام/ک

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه