اخبار داغ

آنچه در بررسی مطالبه‌گرانه برای روغن رخ داد؛

گلناز کرمان دومین کارخانه متصل به خطوط ریلی کشور است/ توان تولید سی هزار تنی روغن در ماه

گلناز کرمان دومین کارخانه متصل به خطوط ریلی کشور است/ توان تولید سی هزار تنی روغن در ماه
وحید سیفی‌زاده مدیر تولید کارخانه گلناز کرمان؛ یکی از طرح‌های توسعه‌ای این کارخانه را اتصال به خطوط ریلی دانست و گفت: سال گذشته ما به خط سراسری متصل شدیم و اکنون دومین کارخانه هستیم که حاوی این امکان هستیم اما برای ما ۱۳ تا ۱۴ میلیارد هزینه اتصال در بر داشت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان طی روزهای اخیر برخی کالاهای اساسی کشور به علت اصلاح زیر ساختی اقتصاد بیمار کشور در طرح هدفمندی یارانه ها افزایش قیمت پیدا کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

,

,

, ,
,

گرچه افزایش نرخ قیمت ها پس از پرداخت مابه التفاوت نرخ ارز جهانگیری (4200) تومانی صورت گرفت اما التهابی در تمام کشور شکل گرفت و دشمنان نظام این افزایش قیمت را به کمبود و قحطی در ایران ارتباط داده و عملیات روانی وسیعی را بر علیه مردم ایران به راه انداختند.

,

, ,
,
,
,

بلافاصله قرارگاه تنظیم بازار استان کرمان برای اصلاح نظام اقتصادی و نظارت بر چند قلم کالای اساسی از جمله مرغ، تخم مرغ، روغن، پنیر و مواد لبنیاتی تشکیل شد اما درست بعد از اولین ساعات اجرایی این طرح با وجود مخازن پر از روغن در سطح استان کرمان اما هجوم مردم به مغازه ها و مراکز فروش اندکی استان را با چالش مواجه ساخت.

,

, ,
,
,
,

سازمان بسیج اصناف استان کرمان با حمایت جهاد کشاورزی و سازمان صمت با حضور در کارخانه روغن نباتی گلناز کرمان از روند مناسب تولید خبر دادند؛ زیرا هم ذخیره روغن و هم میزان تولید روغن در حد ۱۰۰ درصدی بود و الحق و الانصاف کارخانه روغن گلناز که ۲۱ نوع محصول را عرضه می کند حتی تا ساعاتی بعد از نیمه شب همچنان کار بارگیری روغن  را برای رفع کمبودها انجام داد.

,

, ,
,
,
,

به منظور بررسی روند تولید کارخانه روغن نباتی گلناز تور رسانه ای بازدید از این کارخانه با همکاری بسیج کارگری و بسیج رسانه استان راه اندازی شد.

,

, ,
,
,
,

وحید سیفی مدیر تولید کارخانه گلناز کرمان در جمع اصحاب رسانه از عملکرد قابل قبول این واحد تولیدی خبر داد و گفت: از سال 99 بعد از دو اتش سوزی بزرگ در این واحد تولید برادرعلیجانی کارخانه پردردسر و مشکل دارگناز را خرید.

,

, ,
,
,
,

وی با بیان اینکه کارخانه گلناز بزرگترین  واحد صنعتی تصفیه و بسته بندی  با ظرفیت هزار تن در روز است، گفت: بر پایه دانش بنیان یک نوع روغن خاصی برای صنایع مختلف را تولید کرده ایم.

,

, ,
,
,
,

مدیر تولید کارخانه گلناز تاکید کرد: در سال ۹۷ کلا ۱۴هزار تن روغن داشت، در حالی که آخرین رکورد تولید ما در سال ۱۴۰۰ میزان۴۱ هزار تن بوده است و هم اکنون نیز توان تولید ماهیانه ۳۰ هزارتن روغن را داریم.

,

, ,
,
,
,

وحید سیفی سرمایه در گردش را مشکل اصلی این واحد تولیدی دانست و گفت: خرید روغن اکنون به صورت آزاد است بنابراین برای تولید باید حتما محصول قبل را بفروشیم که البته الان بازار کشش خرید ندارد و ما مجبور به دخیره سازی هستیم.

,

, ,
,
,
,

وی تاکید کرد: ما در عرصه تامین برق دچار مشکل هستیم زیرا سیستم تولید ما برای استراحت تعبیه نشده است و اگر دستگاه خاموش شود، دچار خسارت شدید می شویم که در سال های گذشته شاهد بوده ایم.

,

, ,
,
,
,

مدیر تولید گلناز تعداد فعلی کارگرانی که  به صورت مستقیم  با وی کار می کنند را ۳۲۰ نفر عنوان کرد و گفت: کارگران فعلی شامل  قانون افزایش ۵۷ درصد حقوق شده اند.

,

, ,
,
,
,

سیفی در خصوص جایگزین شدن سوخت جایگزین برای رفع مشکلات برقی را بار مالی زیاد عنوان کرد و گفت: اجرای طرح های توسعه ایی به خصوص خورشیدی  بار مالی زیادی را در شرایط فعلی بر واحد تولیدی تحمیل می کند اما  به دنبال فاز مطالعاتی ان را انجام می دهیم.

,

,

,

, ,
,

وی یکی از طرح های توسعه ای این کارخانه را اتصال به خطوط ریلی دانست و گفت: سال گذشته ما به خط سراسری متصل شدیم و اکنون دومین کارخانه هستیم که حاوی این امکان هستیم اما برای ما ۱۳ تا ۱۴ میلیارد هزینه اتصال در بر داشت.

,

, ,
,
,
,

مدیر تولید کارخانه گلناز ادامه داد: به دنبال اجرای طرح روغن کشی از دانه روغنی هستیم تا ضمن تنوع محصول امکان خرید مواد اولیه از داخل استان را داشته باشیم.

,

, ,
,
,
,

وی تاکید کرد: نزدیک به هزارو ۱۰۰تن روغن در انبار ذخیره است و کمبود روغن نداریم  اگر استان دستور صدور روغن را ابلاغ کندف روغن اضافه را به دیگر استان ها می توانیم بفروشیم.

,

, ,
,
,
,

سیفی اذعان کرد: در زمان کمبود روغن در سطح کشور حتی ساعت ۲ بامداد هم بارگیری روغن داشته و بازار را تامین کرده ایم.

,

, ,
,
,
,

وی عنوان کرد: ما در داخل کارخانه ۵ خط تولید حلب و ۲۱ خط تولید بطری پلاستیکی داریم و صفر تا صد تولید مواد اولیه جهت بسته بندی را در داخل همین واحد صنعتی تولید می کنیم و حتی در برخی مواقع برای برخی شرکت ها که تناژ بالایی دارند نیر تولید انجام می دهیم.

,

, ,
,
,
,

مدیر تولید کارخانه روغن نباتی گلناز این واحد را جزو کارخانه هایی است که توانمندی چند جانبه در عرصه تولید دارند قرار داد و گفت: ما فلز را از کارخانجات فولاد و گرانول را هم از پتروشیمی خریداری می کنیم و تنها لیبل را از بیرون کارخانه خرید می کنیم.

,

, ,
,
,
,

سیفی در خصوص میزان پالم موجود در روغن ها را ۱ درصد دانست و گفت: ما در کارخانه گلناز برای برخی محصولات ان هم در صنف و صنعت پالم انهم ۲ درصد اضافه می کنیم اما در مصارف خانوار و خوراکی هیچ پالمی اضافه نمی شود.

,

, ,
,
,
,

یکی از مشکلاتی که کارخانه گلناز همیشه با آن درگیر بوده است و مورد اعتراض کارگران ان  نیز بوده عدم اجرای  قراردادهایی است که در ان ثبات شغلی وجود داشته باشد.

,

, ,
,
,
,

کارخانه گلنازمانند دیگر کارخانه های صنعتی غذایی مشمول  قانون کار کارخانه جات فصلی است که این یعنی قراردادهای یک ماهه و حتی روز مزدی ابته شاید این قوانین خیلی بد هم نباشند اما کارخانه گلناز که مرتب محصول تولید می کند چه د رفصل و چه در غیر فصل د رحال خرید مواد اولیه است به نظر باید در قوانین کار مورد بازنگری قرار گیرد.

,

, ,
,
,
,



انتهای پیام/ 

,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه