اخبار داغ

دبیر جامعه روحانیت مبارز استان زنجان:

دولت سیزدهم با عادلانه‌سازی یارانه‌ها کاری که پیشینیان نکرده‌اند را انجام می‌دهد/ مردم در جراحی اقتصادی، دولت را همراهی کنند

دولت سیزدهم با عادلانه‌سازی یارانه‌ها کاری که پیشینیان نکرده‌اند را انجام می‌دهد/ مردم در جراحی اقتصادی، دولت را همراهی کنند
دبیر جامعه روحانیت مبارز استان زنجان با اشاره به فساد و رانتخواری به سبب تخصیص ارز در دولت قبل گفت: فساد اقتصادی و رانتخواری ادامه داشت تا اینکه دولت سیزدهم، کمر همت را بست و آستین‌ها را بالا زد و آنچه که پیشینیان نکرده بودند را انجام می‌دهد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام مهدی بیگ‌محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به مردمی‌سازی دولت و عادلانه‌سازی یارانه‌ها اظهار داشت: ننگ گسترده‌ای در طول 8 سال گذشته در کشور ما رخ داد که در تاریخ بی‌سابقه است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی با بیان اینکه سختی‌هایی بر ملت ایران تحمیل شد، خاطرنشان کرد: دولت‌ها یارانه‌ای تخصیص دادند که مقداری از اقلام مورد نیاز مردم با تخصیص یارانه، خریداری شود تا فشار بر مردم وارد نشود و این یارانه‌ها مقداری به مردم روحیه می‌داد که اقلام مورد نیاز را از طریق حمایت‌های دولت تامین کنند.

,

حجت‌الاسلام بیگ‌محمدی با بیان اینکه این حمایت‌ها مربوط به زمان جنگ و بحران بود که ادامه دادند اما باید برمی‌داشتند، افزود: ارزی که به نرخ ارزان تخصیص داده می‌شد به این معنی است که قیمت کالاها در بازار دنیا گران است که بیش از نصف آن را دولت پرداخت می‌کرد و بقیه را از مردم می‌گرفتند.

,

دبیر جامعه روحانیت مبارز استان زنجان گفت: این روش، وسیله و زمینه‌ای برای افراد طمّاع و فاسد شد که پول را به بهانه واردات روغن و اقلام اساسی مردم از کشور بگیرند و مقداری کالا را از بیرون وارد کنند اما همین افراد، بخشی از کالاها را با قیمتی که دولت تعیین کرده بود می‌فروختند اما بیشتر آن را در بازار آزاد می‌فروختند.

,

وی افزود: این باعث شد که خیلی از افراد به پول‌های حرام، دست پیدا کنند و این پول‌های حرام آن‌ها را تهییج می‌کرد تا بیشتر به جمع‌آوری آن حریص باشند که متاسفانه این روند ادامه یافت.

,

حجت‌الاسلام بیگ‌محمدی اظهار داشت: دولت‌های قبلی این را انجام داده و یارانه را به بهانه واردات کالاهای اساسی به افراد فاسد دادند اما کالا و اقلام مورد نیاز جامعه به نرخ ارزانی که مورد نظر دولت بود به دست مردم نرسید و فسادگران و رانت‌خواران در این میان سود کردند که کالاها را به نرخ ارزان وارد کرده اما به قیمت آزاد در بازار عرضه کردند.

,

وی خاطرنشان کرد: این فساد اقتصادی و رانتخواری ادامه داشت تا اینکه دولت سیزدهم، کمر همت را بست و آستین‌ها را بالا زد و آنچه که پیشینیان نکرده بودند را انجام می‌دهد که کار بسیار سختی هم هست.

,

دبیر جامعه روحانیت مبارز استان زنجان با بیان اینکه امیدواریم مردم، همکاری و همراهی کنند تا این مشکل حل شود، گفت: مشکلی که عده‌ای که تعدادشان کم هم نیست و متاسفانه حتی بعضاً دولتمردان نیز با آن‌ها همکاری داشتند، پول کشور را به بهانه صادرات و واردات در جیب خود می‌گذاشتند و آن پول به جیب مردم اصلا برنمی‌گشت.

,

وی با بیان اینکه دولت سیزدهم با اجرای طرح جدید، بنا دارد که این پول‌ها را به‌صورت مستقیم به خود مردم بدهد تا بتوانند اقلام و کالاهای مورد نیاز خود را خریداری کنند، اظهار داشت: آنچه به رانتخواران و مفسدان پرداخت می‌شد در عادلانه‌سازی یارانه‌ها به خود مردم پرداخت می‌شود.

,

حجت‌الاسلام بیگ‌محمدی در خصوص عرضه نان به روش جدید خاطرنشان کرد: یارانه اقلام استراتژیک مانند نان نیز مستقیم به خود مردم پرداخت می‌شود و مردم، نان را با همان قیمت قبلی خریداری می‌کنند و مشکلی پیش نمی‌آید.

,

وی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه دولت، کارهای اقتصادی بزرگی انجام می‌دهد که همه باید به دولت کمک کنیم، افزود: امیدواریم مردم به توصیه رهبری، عمل کنند و دولتمردان نیز بتوانند جراحی اقتصادی را انجام دهند تا مملکت در مسیر صحیح اقتصادی قرار گیرد.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه