اخبار داغ

دانا گزارش می دهد؛

روایتی از همدلی مردم خوزستان؛ از آبادان تا خرمشهر

روایتی از همدلی مردم خوزستان؛ از آبادان تا خرمشهر
در کنار تصاویر دردناک حادثه «متروپل»، حضور مردم آبادان و خرمشهر در محل حادثه برای تسلی خانواده‌های داغدار و کمک‌های هرچند اندک آنها به نیروهای امدادرسان فقط از عهده کسانی برمی‌آید که روزی روزگاری آزمون‌های سخت تر از این را تجربه کرده‌اند.
[

به گزارش خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ از ظهر دیروز و در پی رزش ساختمان «متروپل» در آبادان و جان باختن عده ای از هم وطنانمان، غم سنگینی هوای سنگین و پر از گرد و خاک خوزستان را فرا گرفته است؛ غمی که حتی با یاد سالروز آزادسازی خونین شهر تسلی پیدا نمی کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

برخی از مردم بی گناه در همان روز نخست این حادثه جان باختند و عده ای هم که همچنان در زیر آوارها گرفتار شده اند، غم و اندوه این ماجرا را دوچندان کرده اند.

,

وزیر کشور، استاندار، فرماندار و همه نیروهای امدادی وآتش نشانی از همان ساعات اولیه این حادثه با حضور در محل، به کار آواربرداری و نجات گرفتاران «متروپل» مشغول اند.

,

در این میان تصاویر و ویدیوهای منتشر شده از خانواده های قربانی های این حادثه و کسانی که هنوز خبری از عزیزانشان ندارند، به شدت ناراحت کننده و غم انگیز است اما در کنار همه این سختی ها، حضور مردم آبادان و خرمشهر در محل حادثه برای تسلی خانواده های داغدار و کمک های هرچند اندک آنها به نیروهای امدادرسان از قبیل دادن آب و چای و روحیه دادن به آنها فقط از عهده کسانی برمی آید که روزی روزگاری در دورانی آزمون های سخت تر از این را تجربه کرده اند.

,

, ,

مردم مقاوم آبادان و خرمشهر در روزهای دفاع مقدس با دستانی خالی و با شجاعتی مثال زدنی چه در زمان اشغال و چه بعد از آزادسازی خونین شهر، در کنار رزمندگان حضور پیدا کرده و همدلانه این شهر را از نو ساختند و ثابت کردند که همدلی و مقاومت رمز پیروزی آنهاست.

,

, ,

و حالا نیز با همان روحیه مقاوم و همدلانه با حضور در محل حادثه به کمک نیروهای امدادی مشغول اند، به خانواده های قربانیان تسلی می دهند و هر کاری برای امید دادن به مردم انجام می دهند؛ چون آنها از جنس همان مردمانی هستند که خونین شهر را از دست دشمن بعثی آزاد کردند و دوباره می توانند با امید از جا بلند شوند و آبادان را به نماد همدلی تبدیل کنند.

,

, ,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه