اخبار داغ

ثبت ۱۸۷۱ اثر از ۱۱۲ کشور در هشتمین جشنواره بین المللی «فیلم شهر»

ثبت ۱۸۷۱ اثر از ۱۱۲ کشور در هشتمین جشنواره بین المللی «فیلم شهر»
با پایان مهلت رسمی ارسال آثار به بخش مسابقه هشتمین جشنواره «فیلم شهر» تعداد ۱۸۷۱ اثر از ۱۱۲ کشور جهان متقاضی این دوره از جشنواره شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ستاد خبری جشنواره، پس از دو ماه مهلت ارسال آثار به دبیرخانه هشتمین جشنواره بین المللی «فیلم شهر» در بخش بین الملل از کشورهای متعددی فیلم های سینمایی و داستانی، مستند و انیمیشن بلند، کوتاه و نیمه بلند متقاضی شرکت در این دوره از جشنواره شدند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

در این میان ۵ کشوری که بیشترین تعداد آثار را به جشنواره ارسال کرده اند، می‌توان به کشور هندوستان با ۳۳۶ فیلم، برزیل با ۱۲۷ فیلم، ترکیه با ۱۱۲ فیلم، ایالات متحده آمریکا با ۸۹ فیلم و ایتالیا با ۷۵ فیلم اشاره کرد.

,

پس از این پنج کشور نیز اسپانیا با ۷۴ اثر، فرانسه با ۷۰ اثر، آرژانتین با ۶۰ اثر، چین با ۵۵ اثر و انگلستان با ۴۹ اثر در رتبه پنجم تا دهم قرار دارند.

,

کشورهای مالدیو، سودان، بورکینافاسو، بنین، کامرون، تانزانیا، سنگال، عربستان صعودی، بحرین و سودان نیز ۱۰ کشوری هستند که با یک فیلم در این دوره از جشنواره حضور دارند.

,

هشتمین جشنواره بین المللی «فیلم شهر» با هدف ترسیم و ترویج الگویی مناسب برای زندگی شهری و صنعتی امروز، منطبق با فرهنگ ایرانی اسلامی در پنج بخش «مسابقه سینمای ایران»، «مسابقه سینمای بین الملل»، «مسابقه محله»، «مسابقه تبلیغات و اطلاع رسانی سینمای ایران»، «مسابقه آفرینش های هنری شهری» و «بخش جنبی» شامل کارگاه های آموزشی، نقد و بررسی، نمایش ویژه فیلم های ایران و جهان و تقدیر و بزرگداشت اساتید و هنرمندان حوزه های مختلف توسط موسسه تصویر شهر سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در تابستان ۱۴۰۱ در تهران و به دبیری مجید اکبرشاهی برگزار می شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه