اخبار داغ

به کارگردانی جیمز مارش؛

زندگی خالق «در انتظار گودو» فیلم می‌شود/ انتخاب بازیگران

زندگی خالق «در انتظار گودو» فیلم می‌شود/ انتخاب بازیگران
آیدان گیلن و گابریل بایرن بازیگران ایرلندی و ساندرین بونیر بازیگر فرانسوی در فیلمی که با تمرکز بر زندگی ساموئل بکت نویسنده مشهور ایرلندی ساخته می‌شود، نقش آفرینی می‌کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آیریش تایمز، فیلم «اول برقص» با تمرکز بر زندگی ساموئل بکت نویسنده مشهور ایرلندی ساخته می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

این فیلم را جیمز مارش کارگردان برنده اسکار می‌سازد و آیدان گیلن بازیگر «بازی تاج و تخت» و ساندرین بونیر که جایزه بهترین بازیگر زن را از جشنواره فیلم ونیز برای «سرمونی» دریافت کرده بازیگران آن خواهند بود.

,

مارش جایزه اسکار را برای مستند «مردی روی سیم» در سال ۲۰۰۹ دریافت کرده و سازنده فیلم «تئوری همه چیز» درباره زندگی استیون هاوکینگ است که ادی ردمین با بازی در آن فیلم اسکار بازیگری را دریافت کرد.

,

کار فیلمبرداری این فیلم از ۳۰ ماه می (هفته آینده) در بوداپست آغاز می‌شود.

,

دیگر بازیگران فیلم «اول برقص» شامل فیون اوشیا خواهد بود که در نقش جوانی‌های بکت بازی می‌کند. وی به زودی با فیلم «استادان هوا» دیده می‌شود.

,

فیلمنامه این فیلم را نیل فورسایت نویسنده فیلم‌هایی چون «گناه» و «اریک، ارنی و من» که یک جایزه بفتا در کارنامه دارد، نوشته است.

,

این فیلم با الهام از شعار همیشگی بکت «اول برقص، بعد فکر کن» ساخته می‌شود و با تمرکز بر بخش‌های مهمی از زندگی این غول ادبی شکل می‌گیرد که زندگی در پاریس، جنگ جهانی دوم و جنبش مقاومت، دریافت جایزه نوبل برای نمایشنامه‌هایش و زندگی به عنوان فردی گوشه‌گیر از جمله آنهاست.

,

مارش درباره فیلمش گفت: بکت با وجود چنان تاثیر عمیقی که بر فرهنگ مدرن داشته و با همه تحسین‌هایی که نثارش می‌شد، به شدت بر شکست‌هایش واقف بود. این فیلم کاوشی بازیگوشانه و بیشتر تکان‌دهنده از زندگی این نماد ادبی است و زندگی دو زن زندگی وی در آن با دقت بیشتری تصویر شده است.

,

این فیلم را کمپانی انگلیسی «2LE میدیا» با همکاری کمپانی‌هایی از مجارستان و بلژیک می‌سازد.

,

گیلن بازیگر «راپسودی بوهمی» و «پیکی بلایندرز» هم بوده و بونائر در فیلم «زیر خورشید شیطان» که برنده نخل طلای کن شد و «رویداد» برنده جشنواره ونیز بازی کرده است. گابریل بایرن نیز بازیگر فیلم‌هایی چون «مظنونین همیشگی» و «مرد مرده» بوده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه