اخبار داغ

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی:

پرونده کاروانسراها و آسبادهای خراسان جنوبی در مسیر ثبت جهانی است

پرونده کاروانسراها و آسبادهای خراسان جنوبی در مسیر ثبت جهانی است
شاهوردی گفت: پرونده‌های ثبت جهانی کاروانسراهای سرایان و طبس و همچنین آسبادهای در شهرستان‌های درمیان و نهبندان در حال انجام است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، هادی شاهوردی امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار کرد: از ۲۸ اردیبهشت‌ماه تا سوم خردادماه به عنوان هفته میراث فرهنگی نام‌گذاری شده است که هدف از آن در واقع تکریم و ارائه محتوای مناسب به مردم در این حوزه است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان, خاورستان,

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی گفت: در جهت عدالت فرهنگی این اداره کل تلاش کردند خدمت رسانی متفاوت و خلاقانه این در این هفته به مردم داشته باشند.

,

وی با بیان اینکه ۹۸۲ اثر ثبتی غیرمنقول و منقول معنوی و طبیعی در سطح استان داریم، افزود: از این تعداد ۷۸۹ اثر غیرمنقول، ۱۸ اثر منقول، ۹۵ اثر معنوی و ۸۰ اثر طبیعی هستند.

,

شاهوردی با اشاره به وجود ۱۸ موزه فعال در خراسان جنوبی، ادامه داد: ۲ موزه با همکاری دستگاه‌های دولتی اداره کل اوقاف و اداره کل محیط زیست در استان فعالیت می‌کنند.

,

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی با بیان اینکه هفت موزه خصوصی با مشارکت بخش خصوصی در شهرستان‌های بشرویه، بیرجند و طبس فعال هستند که افتخار استان این است که موزه عروسک به عنوان موزه برگزیده در شاخص کودک و نوجوانان در آئین انتخاب موزه برتر در سال گذشته انتخاب شده است.

,

وی در ادامه بیان کرد: سه پایگاه جهانی باغ اکبریه، قنات بلده فردوس و بیابان لوت در استان خراسان جنوبی است و پرونده‌های ثبت جهانی کاروانسراهای سرایان و طبس و همچنین آسبادهای در شهرستان‌های درمیان و نهبندان در حال انجام است.

,

شاهوردی به برنامه های اجرا شده در هفته میراث فرهنگی اشاره کرد و گفت: دیدار با ائمه جمعه، افتتاح نمایشگاه نسخ خطی، نمایشگاه آثار توقیفی بگان حفاظت در بیرجند، برگزاری ۱۰ کارگاه آموزشی، برگزاری مسابقات نقاشی با محوریت میراث فرهنگی، آغاز به کار پروژه های مرمتی در بیرجند، نهبندان و خوسف، بازدید دانش آموزان از محوطه های تاریخی و کاوش های باستان شناسی و راه اندازی کارگاه های خشت زنی در شهرستان ها از جمله این برنامه ها بوده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه